چگونه دیابت را در تابستان سخت و موج گرما مدیریت کنیم؟

دکتر آشوک کومار جینگان، مدیر ارشد مرکز مکس برای دیابت، تیروئید، چاقی و غدد درون ریز، بیمارستان فوق تخصصی BLK-Max، دهلی گفت: «روتین سالم در مدیریت دیابت کلیدی است. در ماه‌های تابستان می‌توان رژیم روزانه فرد را به کلی تغییر داد. این می تواند منجر به عدم رعایت رژیم غذایی مناسب برای دیابت یا عدم بررسی به موقع سطح گلوکز خون شود. در تابستان، به خصوص زمانی که موج گرما وجود دارد، افراد مبتلا به دیابت نیز مستعد کم آبی هستند، به خصوص اگر سطح گلوکز خونشان کنترل نشده باشد. برای دستیابی به تعادل مناسب در مورد حفظ سطح قند خون، باید چند مورد از جمله پایش مداوم گلوکز (CGM) را در نظر داشت تا اختلال در روتین باعث اختلال در مدیریت دیابت نشود.

در گرمای شدید فصل، برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است که به طور منظم سطح قند خون را بررسی کنند و سعی کنند آن را در محدوده هدف مشخص شده (معمولاً 70 تا 180 میلی گرم در دسی لیتر) برای بخش خوبی از این روزها نگه دارند. این کار را می توان به راحتی با استفاده از ابزارهایی مانند دستگاه های (CGM) انجام داد، که شامل نیش زدن انگشت برای دادن اطلاعات در مورد سطح گلوکز شما نمی شود. این دستگاه‌ها معیارهایی مانند Time in Range دارند – و بررسی بیشتر قرائت‌های شما با زمان بیشتری که در محدوده بهینه شما سپری می‌شود مرتبط است، که می‌تواند کنترل گلوکز شما را بهبود بخشد.

علاوه بر این، در اینجا 5 گام ساده برای لذت بردن از فصل تابستان و غلبه بر امواج گرما و در عین حال کنترل دیابت آورده شده است: