چگونه ریمل مناسب خود را تهیه کنیم

 

 

مواد خام

فرمول های مختلفی برای ریمل حالت دهنده وجود دارد. همه حاوی رنگدانه هستند. در ایالات متحده ، مقررات فدرال استفاده از رنگدانه های مشتق شده از زغال سنگ یا قیر در لوازم آرایشی چشم را ممنوع کرده است ، بنابراین ریمل های فر کننده ها از رنگ های طبیعی و رنگدانه های معدنی استفاده می کنند. رنگ مشکی کربنی رنگدانه مشکی در اکثر دستورهای ریمل است و اکسیدهای آهن رنگ های قهوه ای را ارائه می دهند. رنگهای دیگر مانند آبی فوق العاده در برخی از فرمول ها استفاده می شود. یک نوع رایج ریمل حالت دهنده شامل امولسیون روغن ، موم و آب است. در فرمول های این نوع ریمل ، موم زنبور عسل اغلب استفاده می شود ، مانند موم کارناوبا و پارافین. روغنها ممکن است روغن معدنی ، لانولین ، روغن کتان ، روغن کرچک ، روغن سقز ، روغن اکالیپتوس و حتی روغن کنجد باشند. برخی از فرمول ها حاوی الکل هستند. استئاریک اسید یک ماده رایج در فرمول های حاوی لوسیون است ، مانند سفت کننده ها مانند سرزین و لثه ها مانند صمغ کتیرا و متیل سلولز. برخی از ریمل ها دارای الیاف مصنوعی ریون هستند که محصول را چسبناک تر می کند.

 

ساخت و ساز

روند

دو نوع اصلی ریمل حالت دهنده در حال حاضر تولید می شود. یک نوع آن بی آب نامیده می شود ، به این معنی که آب ندارد. نوع دوم با پایه لوسیون ساخته می شود و به روش امولسیون تولید می شود.

 

روش بدون آب

در این روش ، مواد در مخازن یا کتری ها مخلوط می شوند ، که مقدار کمی از 10 تا 30 گال (38-114 1) ایجاد می کنند. مواد اولیه ابتدا با دقت اندازه گیری و وزن می شوند. سپس یک کارگر آنها را در ریمل خالی می کند می تواند به دو روش مختلف ساخته شود. در روش بدون آب ، همه مواد مخلوط ، گرم و هم زده می شوند. با روش امولسیون ، آب و غلیظ کننده ترکیب می شوند ، در حالی که موم ها و امولسیفایرها به طور جداگانه مخلوط شده و گرم می شوند. رنگدانه ها قبل از ترکیب هر دو مخلوط در یک همزن با سرعت بالا به نام هموژنایزر اضافه می شوند. نتیجه هر دو روش یک ماده نیمه جامد است که آماده بسته بندی است.

ریمل های فرکننده را می توان به دو روش مختلف تهیه کرد. در روش بدون آب ، همه مواد مخلوط ، گرم و هم زده می شوند. با روش امولسیون ، آب و غلیظ کننده ترکیب می شوند ، در حالی که موم ها و امولسیفایرها به طور جداگانه مخلوط شده و گرم می شوند. رنگدانه ها قبل از ترکیب هر دو مخلوط در یک همزن با سرعت بالا به نام هموژنایزر اضافه می شوند. نتیجه هر دو روش یک ماده نیمه جامد است که آماده بسته بندی است.

مخزن مخلوط کردن برای ذوب شدن موم ها از حرارت استفاده می شود و مخلوط را معمولاً با استفاده از تیغه ملخ به هم می زنند. هم زدن تا زمانی که مخلوط به حالت نیمه جامد برسد ادامه می یابد

 

روش امولسیون

2 در این روش ، آب و غلیظ کننده با هم ترکیب می شوند تا یک لوسیون یا پایه کرم ایجاد شود. موم ها و امولسیفایرها جداگانه گرم شده و ذوب می شوند و رنگدانه ها به آن اضافه می شود. سپس موم ها و پایه لوسیون در میکسر یا هموژنایزر با سرعت بسیار بالا ترکیب می شوند. بر خلاف مخزن یا کتری بالا ، هموژنایزر محصور شده و مواد را با سرعت بسیار بالا بدون ترکیب هوا یا ایجاد تبخیر مخلوط می کند. روغنها و مومها با عمل سریع هموژنایزر به دانه های بسیار کوچک تجزیه شده و به صورت معلق در آب نگهداری می شوند. هموژنایزر ممکن است به اندازه 5 گال (19 1) یا تا 100 گال (380 1) نگه داشته شود. عمل اختلاط با سرعت بالا تا زمان رسیدن مخلوط به دمای اتاق ادامه می یابد.

 

مراحل زیر برای هر دو نوع ریمل مشترک است.

 

پر كردن

3 بعد از سرد شدن محلول ریمل یا رسیدن به حالت مناسب ، کارگران آن را به سطل زباله منتقل می کنند. در مرحله بعد ، سطل آشغال را روی ناحیه پر کننده می چرخانند و محلول را در قیف روی دستگاه پرکن خالی می کنند. دستگاه پر کننده مقدار اندازه گیری شده (معمولاً حدود 0.175 اونس (5 گرم)) محلول را در بطری های ریمل شیشه ای یا پلاستیکی پمپ می کند. بطری ها معمولاً با دست بسته می شوند. نمونه ها برای بازرسی برداشته می شوند و بقیه برای توزیع آماده می شوند.

 

کنترل کیفیت

بررسی کیفیت و خلوص در مراحل مختلف تولید ریمل انجام می شود. مواد شیمیایی قبل از شروع اختلاط در مخزن بررسی می شوند تا مطمئن شوید که مواد درست و مقادیر مناسب در محل وجود دارد. پس از مخلوط شدن دسته ، دوباره بررسی می شود. پس از بطری شدن دسته ، نمونه های نمایشی از ابتدا ، وسط و انتهای دسته خارج می شوند. اینها از نظر ترکیب شیمیایی مورد بررسی قرار می گیرند. در این مرحله آنها برای ناخالصی های میکروبیولوژیکی نیز آزمایش می شوند.

 

آینده

برخی از ریمل های موجود در بازار امروزه دارای مواد کاملاً طبیعی هستند و دستور العمل های آنها با محصولاتی که ممکن است 100 سال پیش در خانه تهیه شده اند تفاوت کمی دارد. اما یکی از پیشرفت هایی که ممکن است در آینده بر تولید ریمل تأثیر بگذارد ، توسعه رنگدانه های جدید است. محققان در صنعت پلاستیک رنگدانه های پررنگ و زنده ای ایجاد کرده اند که اخیراً به رژ لب ها وارد شده است. رنگدانه های پلاستیکی ممکن است برای تولیدکنندگان ریمل نیز جالب باشد.