چگونه عطرهای روز و شب از نظر نت متفاوت هستند

عطرها قدرت برانگیختن خاطرات، ایجاد تأثیرات و بهبود خلق و خوی کلی ما را دارند. آنها بخشی ضروری از روال نظافت روزانه ما هستند و می توانند تأثیری ماندگار بر اطرافیان ما بگذارند. اما آیا می‌دانستید که انتخاب عطر مناسب برای زمان‌های مختلف روز می‌تواند تأثیر زیادی بر اثربخشی آن و نحوه تعامل آن با شیمی بدن شما داشته باشد؟ چه عطر گلی، میوه ای یا مشک دار را ترجیح دهید، انتخاب رایحه مناسب به طور قابل توجهی بر سطح اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. در این مقاله، تفاوت‌های ظریف رایحه‌های روز و شب را بررسی می‌کنیم، و اینکه درک آن‌ها چگونه می‌تواند به شما در استفاده حداکثری از عطرتان کمک کند.
درک نت های عطر
عطرها ترکیبات پیچیده ای از نت های مختلف هستند که عطری منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد می کنند. نت بالایی بوی اولیه ای است که هنگام استفاده از عطر به مشام می رسد و معمولا در عرض 15 دقیقه تا یک ساعت از بین می رود. نت میانی که به عنوان نت قلبی نیز شناخته می شود، رایحه ای است که چند ساعت ماندگاری دارد و اغلب رایحه غالب در عطر است. نت پایه، رایحه پایانی است که پس از چند ساعت ماندن عطر روی پوستتان استشمام می کنید و اغلب برای طولانی ترین زمان باقی می ماند.
عطرهای روز: انرژی بخش و شاداب
عطرهای روز معمولاً سبک، با طراوت و نشاط آور طراحی می شوند و آنها را برای استفاده در طول روز، زمانی که فعال و در حال حرکت هستید، عالی می کند. آنها اغلب با نت‌های نشاط‌آور و باطراوت‌شان، مانند اسطوخودوس معطر و نت‌های چوبی خاکی غنی در Indigo Skies برای مردان توسط ITC Engage، و ترکیبی از مرکبات، میوه‌ها و نت‌های گلی در Engage Verona برای زنان مشخص می‌شوند. این عطرها برای کار، گردش‌های غیررسمی یا فعالیت‌های خارج از منزل ایده‌آل هستند زیرا به ایجاد حس انرژی و سرزندگی کمک می‌کنند.
عطرهای شب: شدید و حسی
عطرهای شب معمولا غنی تر، عمیق تر و حسی تر هستند، و آنها را برای رویدادهای عصرانه یا مناسبت های خاص که می خواهید تأثیر ماندگاری ایجاد کنید، عالی هستند. این عطرها اغلب دارای نت های گرم، میوه ای و کهربایی هستند. هنگام استفاده از عطرهای شبانه، بهتر است آن را با سخاوت بیشتری نسبت به عطرهای روز استفاده کنید، زیرا شدت رایحه را می توان با دمای خنک تر و رطوبت کمتر در شب متعادل کرد.
تکمیل کننده رایحه طبیعی شما
هنگام انتخاب یک عطر، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه رایحه طبیعی شما را تکمیل می کند. شیمی بدن و نوع پوست ما می تواند روی بوی عطر ما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که قبل از خرید یک عطر آن را آزمایش کنیم. می توانید این کار را با استفاده از مقدار کمی از عطر روی مچ دست خود انجام دهید تا بوی آن را روی پوست خود بررسی کنید. اگر بوی عطر روی پوست شما متفاوت از بوی داخل بطری است، ممکن است عطر مناسبی برای شما نباشد. عواملی مانند نوع پوست، دمای بدن و سطح pH همگی می‌توانند بر نحوه ایجاد عطر بر روی پوست شما تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که عطر یکسان در افراد مختلف می تواند بوی متفاوتی داشته باشد.
انتخاب عطر مناسب می تواند تاثیر قابل توجهی بر خلق و خو و سطح اعتماد به نفس شما در طول روز و شب داشته باشد. با کمی آزمایش و آزمون و خطا، می توانید عطری عالی را پیدا کنید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد و بهترین احساس را در شما ایجاد کند.