چگونه می توان با از دست دادن بدنام بو و طعم مرتبط با COVID-19 مبارزه کرد

بیماران COVID-19 بلافاصله پس از بازیابی حس بویایی ، بویایی و چشایی خود را بهبود می بخشند. برای کسانی که مدت طولانی این علامت را تجربه می کنند ، می توان یک روش درمانی غیر دارویی مانند آموزش بو را در آن گنجاند. این امر به ویژه برای کسانی که بوی ابری دارند یا خوردن یا نوشیدن منظم غذا دشوار است بسیار مفید است.

با “آموزش بویایی” ، از بیماران خواسته می شود که برخی از غذاها ، رایحه ها و روغن ها مانند روغن اوکالیپتوس ، پرتقال ، لیمو یا سایر محصولات بسیار معطر را دو بار در روز و هر بار به مدت 30 ثانیه در طی چند هفته استشمام کنند. آنچه در اصل انجام می دهد مغز را “سیم پیچ” می کند تا طعم و بوی دقیق را تشخیص دهد.

برخی از روغنهای اساسی و رایحه های طبیعی نیز توانایی بالقوه ای دارند که می توانند حس بویایی را برای کارایی بهتر و اصلاح عدم تعادل تقویت کنند. گل سرخ ، سیترونلا ، دارچین و اکالیپتوس به طور گسترده ای برای درمان افراد مبتلا به سینوزیت و سایر موارد مشابه استفاده می شود. امتحان کردن آنها آسان است و بسیار کارآمد شناخته شده اند.

برای کسانی که هنوز هم مصرف غذاهای منظم را مشکل ساز می دانند ، استفاده از مواد غذایی مانند اسموتی ها و آب میوه ها می تواند گزینه خوبی برای بررسی باشد. این از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی به بهبود COVID-19 کمک می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند.