کابل HDMI فرق تفاوت بین انواع آن راهنمای خرید بهترین کابل HDMI

همچنین امکان کنترل از راه دور دستگاه منبع ورودی (با استفاده از ریموت کنترل منبع در گیرنده)، از طریق پشتیبانی از ارسال سیگنال IR در LKV388A ، برتری این محصول نسبت به سایر محصولات سری اکستندر کمپانی Lenkeng است. با دستگاههای W-HDMI تنها به شرطی میتوان صوت و تصویر را انتقال داد که دستگاهی که از آن به ارسال صوت و تصویر می پردازید دارای پورت HDMI باشد. یعنی اگر میخواستیم از دستگاه دی وی دی یا دوربین فیلمبرداری فیلمی را از تلویزیون ببینیم، میبایست از چندین کابل برای انتقال تصویر و صدا استفاده کنیم. یعنی اگر میخواستیم از دستگاه دیویدی یا دوربین فیلمبرداری فیلمی را از تلویزیون ببینیم، میبایست از چندین کابل تصویر وصدا برای انتقال تصویر و صدا استفاده کنیم. کابلhdmi مخفف High Definition Multimedia Interface است و برای انتقال همزمان تصویر و صدا بهصورت دیجیتال به کار میرود. HDMI یا High Definition Multimedia Interface که به معنی رابط همزمان تصویر و صدا بصورت دیجیتال است؛ در واقع HDMI رابط جدیدی برای انتقال تصویر و صوت با کیفیت بسیار بالا، بین دستگاه خواننده و پخش کننده است.

در طی زمان ما شاهد به وجود آمدن و معرفی شدن طیف زیادی از کابل ها برای انتقال تصویر از کیس کامپیوتر به مانیتور بوده ایم. با پیشرفت HDMI، قابلیت دیگری با نام CEC ( مخفف Consumer Electronics Control) نیز معرفی شده که با استفاده از CEC، این امکان فراهم شده تا کاربر بتواند تنها با یک ریموت ، تا ۱۵ دستگاه متصل به تلویزیون را به صورت هم زمان کنترل کند. از این کابل ها نیز می توان برای همگی دستگاه ها بهره برد. مزیت مهم دیگر استفاده از کابل HDMI فلت این است که بسیار انعطاف پذیر است، در حالی که استحکام و مقاومت لازم را هم دارد. کابل hdmi کنفی 5 متری ، از یک روکش کنفی به هم تابیده شده تشکیل شده است که متشکل از دو رنگ مشکی و قرمز است که رابط اتصال دهنده آن از نوع hdmi است. علاقهام به علم و فناوری رو مدیون ژول ورن کبیر هستم. همچنین در نسخه ۲ فناوری HDMI قابلیت تبادل دو طرفه با 4 مسیر صوتی و 2 مسیر تصویری افزوده شد، به این معنا که دو دستگاه دیجیتالی که توسط HDMI به یکدیگر متصل می شوند، علاوه بر انتقال داده، اطلاعات شناسایی صفحه نمایش گسترده (EDID) طرف مقابل را دریافت می کنند.

HDMI به غیر از کانال های ویدیوئی با داشتن ۸ کانال مجزا برای انتقال صدای غیر فشرده، نیاز کاربر از چند کابل را رفع می کند. اگر شما یک دستگاه گیرنده با تعداد کافی پورت HDMI و یک تلویزیون با حداقل یک پورت HDMI دارید , کابل hdmi به vga به آسانی می توانید تمامی دستگاه های خود را برای دریافت بهترین کیفیت صدا و تصویر ممکن از سیستم سینما متصل کنید . ما در فروشگاه لوازم برقی مهرنور این محصول را با کیفیت بالا و بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم. در صورت غیر فعال بودن آیکون خرید، برای اطلاع از موجودی و قیمت این محصول با فروشگاه لوازم الکتریکی و لوازم برقی مهرنور در کرج تماس حاصل فرمایید. این کابل DNET قابلیت انتقال صدا با 192 کیلوهرتز را دارا می باشد. انتقال بسیار زیاد اطلاعات اشاره نمود. تا زمانی که فاصله بین اتصالات بیش از حد زیاد نیست، مشکلی در استفاده از کابل HDMI فلت نخواهید داشت. در همین حال کابل منطبق بر استاندارد HDMI 2.1 به خوبی با همه نسخههای قدیمیتر سازگاری خواهد داشت. نکته مهم اینه که شما بتونید به صورت کاملا مستقل با دو نمایشگر کار کنید وگرنه این مسئله رو که الان بچه ۵ ساله هم می دونه .

یادتون باشه که اتصال گوشی یا تبلت به تلویزیون از طریق کابل MHL یه مزیت جالب داره اونم اینه که همزمان گوشی شما شارژ هم میشه . HDMI یک نوع پورت ارتباطي است كه قابليت انتقال تصوير و صدا با كيفيت بالا را فقط با استفاده از يك كابل به كاربران می تواند ارائه دهد. HDMI قابلیت انتقال تصویر و صدا را برای بسیاری از دستگاه های خانگی مانند DVD Player و یا تلویزیون های دیجیتال و حتی کامپیوتر ها با استفاده از تنها یک کابل فراهم می آورد. تقریبا تمام تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی از پورت HDMI برای اتصال به پخش کننده های مختلفی که این پورت خروجی را دارند پشتیبانی میکنند، دستگاه هایی ماننده گیرنده های دیجیتال ، پخش کننده های مختلف ، کامپیوتر و لپ تاپ و یا دستگاه های بازی و پلی استیشن میتوانند با کمک فیش خروجی HDMI که در آنها تعبیه شده است و تصال کابل اچ دی ام آی به پورت خروجی آنها و اتصال به تلویزیون صدا و تصویر را بر روی نمایشگر منتقل کرده و مشاهده کرد. بررسی انواع کابل های کامپیوتر را با درگاه HDMI ادامه میدهیم. برای خرید و اطلاع از قیمت کابل HDMI می توانید به قسمت قیمت محصول مراجعه کنید.