کاشت مو بدون جراحی بدون تراشیدن موی سر

بدون اغراق افراد زیادی در جامعه هستند که دچار ریزش مو، طاسی و کچلی شده اند. روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو وجود دارد که نوعی از آن کاشت مو بدون جراحی است. امروزه با توجه به شرایط آب و هوا، شرایط زندگی، استرس و اضطراب و همچنین ژنتیک هر فرد ریزش مو تشدید شده و نیاز به درمان دارد.

افراد زیادی تصور می کنند که برای کاشت مو باید تمامی موهای سر خود را بتراشند و برای مدتی با این شکل در جامعه و محل کار ظاهر شوند؛ اما در تمامی موارد اینگونه نیست. تراشیدن سر کاملا اختیاری بوده و البته بستگی به میزان طاسی و تعداد گرافت های لازم برای پیوند نیز دارد.

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند موهای خود را نتراشند و تنها قیمت های خالی سر را ترمیم کنند که بدون شک روش های بدون جراحی برای این افراد مناسب است.

اگر قصد کاشت مو بدون تراشیدن سر را دارید، توصیه می شود با مشاوران کلینیک رویان سلامت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از آن ها درخواست کنید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی از روش های پیوند مو بدون جراحی در اختیارتان بگذاریم که بهترین نتیجه را بگیرید.

 

نگاه کلی به کاشت مو بدون جراحی

احتمالا در سایت های اینترنتی اطلاعات زیادی در رابطه با روش های کاشت مو خوانده اید. با دیدن تصاویر افرادی که این کار را انجام داده اند، وحشت زده شده اید. اما نگران نباشید. به طور کلی کاشت مو بدون جراحی و عمل خاصی انجام شده و به صورت بی حسی موضعی در مطب یا کلینیک زیبایی انجام می شود.

در پیوند مو، فولیکول های مو از بانک مو که ممکن است روی سر یا ریش و بدن باشد، برداشته شده و به نواحی خالی سر پیوند زده می شوند. در این شیوه موهای تازه و جوان در محل جدید خود قوت گرفته و به رشد خود ادامه می دهند. این موها کاملا شبیه به موهای طبیعی بوده و حتی پس از مدتی کسی قادر به تشخیص این نیست که آیا شما مو کاشته اید یا موهای طبیعی خودتان است!

به طور کلی شاید در اصطلاح کاشت مو نوعی عمل جراحی باشد؛ اما با روش های نوینی که وجود دارد، به طور کاملا کم تهاجمی صورت گرفته و در واقع به دو دسته بدون جراحی و با جراحی تقسیم می شود. در روش جراحی امکان دارد، نواری از سر برداشته شده و سپس زیر میکروسکوپ با روش خاصی واحدهای فولیکول مو جدا گردد و در نواحی خالی پیوند زده شود. اما امروزه روش های بدون جراحی طرفدار بیشتری داشته که در ادامه هر یک از آن ها را شرح می دهیم.

 

کاشت مو بدون جراحی با روش های نوین

در بیشتر افرادی که دچار طاسی و ریزش مو هستند، اغلب موهای پشت سر و کنار شقیقه ها پر بوده و دچار ریزش نشده اند. این نواحی به عنوان یک بانک موی خوب به شمار می رود؛ اما همین افراد ترجیح می دهند که از روش کاشت مو بدون کچلی استفاده کرده و موهای خود را نتراشند. این روش های نوین به شرح زیر است:

  •   روش FIT؛
  •   روش SUT؛
  •   روش Micro FIT؛
  •   روش BHT.

اغلب در روش هایی که نیاز به جراحی دارند، نواری از بانک مو برداشت شده و دو قسمت باقی مانده به یکدیگر بخیه زده می شود؛ اما در روشی که نیاز به جراحی نداشته و کاشت مو بدون کوتاهی انجام می شود، درد و خونریزی نیز کمتر بوده و بیمار سریع تر به حالت طبیعی خود باز می گردد.

در کاشت مو بدون جراحی، پزشک با یک وسیله مخصوصی سوراخ هایی با قطر میلی متری در بانک مو ایجاد کرده و واحد های فولیکول مو را برداشت می کند. پزشک در قسمت های طاس سر نیز، سوراخ هایی ایجاد کرده و واحدهای مو را در آن قرار می دهد.

 

کاشت مو بدون جراحی به روش SUT

در این روش نیازی به جراحی نبوده و موها کاملا کم تهاجمی برداشته می شوند. پزشک متخصص با ساکشن واحدهای فولیکول مو، تارهای ریز و کوچک مو را برداشته و به محل طاس سر پیوند می زند. این کار با دستگاه مخصوصی انجام می شود. در این روش نسبت به دیگر روش ها عمر فولیکول های مو بیشتر بوده و درصد کمتری از آن ها قبل از پیوند مو می میرند.

به دلیل سالم ماندن بیشتر فولیکول های مو پیش از پیوند، تعداد جلسات کمتری برای کاشت مو نیاز بوده و بیمار سریع تر به نتیجه دلخواه می رسد؛ از این رو هزینه کمتری را نیز می پردازد.

کاشت مو به روش Micro FIT

این روش به عنوان یکی از جدیدترین روش های کاشت مو بدون اصلاح سر شناخته شده و البته نتایج نهایی نیز بهتر است. تمامی روش های بدون جراحی شبیه به یکدیگر بوده و تنها دستگاه هایی که در آن ها به کار می رود و روش برداشت مو تفاوت دارد.

در این روش گرافت های برداشت شده قوی تر و کیفیت بالایی داشته و احتمال اینکه کاشت موفقیت آمیز باشد، بیشتر است. با توجه به نوع طاسی و ریزش موی خود، با پزشک متخصص مشورت کرده و روش مناسب را انتخاب کنید. در این زمینه کلینیک رویان سلامت اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد.

پیوند مو به روش BHT

این روش یکی از بهترین روش های کاشت مو برای افرادی بوده که بانک موی ضعیفی دارند. در برخی از آقایان ممکن است موهای سرشان بسیار نازک بوده و میزان طاسی بالا باشد. اگر این افراد ریش های پرپشتی داشته باشند، به عنوان بانک مو گزینه خوبی به شمار می رود. همچنین برداشت مو از قفسه سینه نیز امکان پذیر است.

در این روش پزشک با مهارت خاص خود، موهایی را برداشت کرده که شباهت بیشتری به موهای سر دارند. روش BHT یک روش ترمیمی بوده و تراکم قسمت های خالی سر را اصلاح می کند.

 

مزایای کاشت مو بدون جراحی

به دلیل آنکه این روش کاملا کم تهاجمی است، مزایای بیشماری برای بیماران داشته که به شرح زیر است:

  •      این روش برای خانم ها بسیار مناسب است؛ زیرا نیازی به تراشیدن موی سر برای کاشت مو نبوده و تنها سوراخ هایی در بانک مو ایجاد شده که پس از مدتی از بین می روند؛
  •      برش های ایجاد شده بسیار ریز، کوچک و در حد میلی متری هستند؛
  •      برشی در سر ایجاد نشده و نیازی به بخیه نیست؛
  •      خونریزی در حد یک قطره و بسیار ناچیز است؛
  •      درد و ناراحتی پس از کاشت بسیار کم بوده و سریع رفع می شود؛
  •      دوره بهبودی بسیار سریع بوده و با گذشت چند روز از کاشت مو نتیجه مطلوب حاصل می شود.

در کاشت مو بدون جراحی، اغلب بیمار دچار عفونت نشده و اگر تمامی نکات را رعایت کند، به سرعت درمان می شود. همچنین جای جوش و اسکار روی سر مراجعه کننده باقی نمی ماند.

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر

کاشت مو بدون جراحی نیز همانند روش هایی که به جراحی نیاز دارند، هزینه هایی را در پی داشته که با توجه به بانک مو و برداشت واحدهای فولیکول مو متغیر است. متخصصان کلینیک رویان سلامت برای کاشت مو بدون تراشیدن مو در تهران در خدمت مشتریان عزیز بوده و راهنمایی هایی را در این رابطه در اختیار افراد قرار می دهند.

اغلب کاشت مو با توجه به تراکم درخواستی، بانک مو، تعداد جلسات لازم برای کاشت و غیره هزینه های متفاوتی دارد که باید قبل از جراحی و پیوند مو در جلسه مشاوره با پزشک خود تعیین شود. برای آگاهی از هزینه های کاشت مو با شماره های کلینیک تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

آیا برای کاشت مو باید کچل کرد؟

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد به دنبال یافتن پاسخ آن هستند، این بوده که آیا برای کاشت مو باید موهای خود را کچل کرده و به طور کامل آن ها را بتراشیم؟!

اگر به دنبال کاشت بدون تراشیدن موی سر هستید، باید روش های کم تهاجمی را انتخاب کرده که واحدهای فولیکول مو با دستگاه های مخصوصی برداشته و انتقال می یابند. در این روش ها نیازی به تراشیدن کامل مو نیست و برای خانم ها نیز بسیار مناسب است.

البته با توجه به بانک مو و قسمت های طاس سر تفاوت هایی نیز وجود دارد. در واقع اگر بانک موی خوبی داشته باشید و نواحی خالی سرتان کم باشد، به راحتی کاشت مو بدون جراحی و تراشیدن مو را انجام داده و نتیجه دلخواه را دریافت می کنید. اغلب این روش برای فرق سر که به مرور زمان خالی از مو می شود، ایده بسیار خوبی است.

با این حساب به افرادی که می گویند آیا برای کاشت مو حتما باید کچل کرد؟! باید بگوییم خیر؛ زیرا نیازی به این کار نبوده و کچل کردن با توجه به عمق طاسی یک انتخاب اختیاری است.

 

آیا تراشیدن سر باعث پرپشتی می شود؟

یکی از دلایلی که بیشتر افراد پیش از آنکه اقدام به کاشت مو کرده، سر خود را تراشیده و اصلاح می کنند، این است که اغلب در سه ماهه اول پس از کاشت، موهای پیوند زده شده می ریزد و در طی مدتی وارد فاز خواب می شود. این امر کاملا طبیعی بوده و برای تمامی افراد رخ می دهد.

از این رو بیشتر افراد موهای خود را می تراشند که ظاهرشان یکدست دیده شده و مراقبت های پس از جراحی آسان تر شود. اما این کار کاملا اختیاری بوده و تاثیری در اینکه موهای شما پرپشت می شود، ندارد.

اغلب افراد از سنین نوجوانی به بعد رشد و پرپشتی موهای آن ها شکل می گیرد؛ بنابراین با تراشیدن موی سر دیگر امکان پرپشتی وجود نداشته و تنها باید از روش های ترمیمی و درمانی برای آن استفاده کرد. اگر به فکر پرپشت کردن موهای خود هستید، با انتخاب یک کلینیک کاشت مو بدون جراحی، تراکم موهای خود را افزایش داده و از دیدن چهره خود در آینه لذت ببرید.

آیا تراشیدن موی سر بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر پوست سر شما کاملا ترمیم شده و جای زخمی باقی نمانده است، به راحتی قادر به اصلاح موی خود هستید. کوتاهی و اصلاح موی سر در کاشت مو بدون جراحی برای ناحیه برداشت مو پس از گذشت یک ماه امکان پذیر است.

برای قسمت های پیوند زده شده نیز اغلب پس از گذشت 2 ماه با قیچی و وسایل دستی به راحتی قادر به کوتاهی و مرتب کردن موها بوده و بعد از گذشت 6 ماه مجاز به استفاده از وسایل برقی هستید. دقت داشته باشید پوست سر به دلیل برداشت و کاشت مو کمی حساس شده و بهتر است به آرامی با آن برخورد کنید.

هنگام شستشوی مو و کوتاهی این کار را به آرامی و طبق نظر پزشکتان انجام دهید. همچنین خشک کردن موها نیز باید بسیار با دقت باشد؛ اما نگرانی ها را از خود دور کنید؛ زیرا پس از گذشت 4 ماه، موهای پیوندی در جای خود تثبیت شده اند و دیگر آسیبی به آن ها نمی رسد. با این حساب هر مدل کوتاهی که دوست دارید، روی ظاهر جدیدتان امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

 

بهترین کلینیک  کاشت مو بدون تراشیدن سر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی از کاشت مو بدون جراحی در اختیارتان قرار دهیم که با آگاهی بهترین تصمیم را گرفته و سلامتی خود را به خطر نیندازید. بدون شک پزشک و مرکز زیبایی که انتخاب می کنید در روند درمان، بهبودی و نتیجه نهایی اثر دارد.

توصیه کنیم تمامی خدمات زیبایی را در مراکز معتبری انجام داده که آسیبی به پوست سر و ظاهرتان نرسد. متاسفانه کلینیک های سودجوی زیادی در سطح شهر و کشور وجود داشته که هر فردی را تشویق به کاشت مو می کنند.

کاشت مو باید پس از 25 سالگی که شیوه ریزش مو تعیین شده است، صورت بگیرد و پیش از آن از روش های درمانی دیگری استفاده شود. مرکز تخصصی رویان سلامت به عنوان کلینیک کاشت مو بدون تراشیدن در تهران، توانسته با دستگاه های مجهز خود و پزشکان ماهری که دارد، رضایت مشتریان را به دست آورده و حتی مراجعانی را نیز از سایر شهرهای کشور داشته باشد.