کلبه های رانندگی و پراکنده: بازارهای کریسمس آلمان راهی برای ویروس پیدا می کنند

LANDSHUT: تفت دادن شاه بلوط ، بخار آب پز شده و موسیقی که از خانه های چوبی پوشیده شده از برف مصنوعی منفجر می شود – بازار کریسمس لندشوت در جنوب آلمان دارای همه اصلاحات معمول است.
اما امسال به دلیل اقدامات احتیاطی ، بازدیدکنندگان باید از مناظر و بوهای بازار سنتی کریسمس از داخل اتومبیل خود لذت ببرند تا از شیوع Covid-19 جلوگیری کنند.
هر شب پس از تاریک شدن هوا ، ده ها وسیله نقلیه به بازار کریسمس می روند و سرنشینان آنها در فضای داخلی دنج و دنج هستند.
پس از عبور از دروازه ، آنها باید منتظر بمانند تا کارمندی که ماسک و کلاه کریسمس به سر دارد ، پنجره آنها را بزند و منویی از غذاهای خوش طعم مانند کرپ ، سوسیس و شاه بلوط بو داده را به آنها پیشنهاد دهد.
با سفارشاتی که دارند ، می توانند به کلبه بعدی بروند و شیرینی هایی مانند نخ آب نبات یا قلب نان زنجبیلی ارائه دهند.
لبخند پاتریک اشمیت ، 31 ساله ، سازمان دهنده بازار و صاحب رستوران Zollhaus Landshut ، می گوید: “ما از زنجیره های فست فود الهام می گیریم.”
“ما می خواستیم کمی از فضای کریسمس را بازسازی کنیم ، حتی اگر امسال پیچیده تر باشد.”
وی گفت که بازار راهی است که به وی کمک می کند تا “اوضاع سختی” را پشت سر بگذارد.
در حالی که آلمان با موج دوم آلودگی به ویروس کرونا می جنگد ، امکانات تفریحی و ورزشی بسته شده اند در حالی که رستوران ها و بارها فقط می توانند غذاهای آماده ارائه دهند.
این محدودیت ها شامل محدودیت هایی در اجتماعات اجتماعی نیز می شود و ضربه بزرگی به 3000 بازار کریسمس سالانه آلمان بوده است.
این بازارها از قرن پانزدهم میلادی در آلمان برگزار می شود ، زمانی که در آستانه کریسمس به صنعتگران و نانوایان اجازه ویژه داده می شد تا وسایل خود را در میادین شهر بچرخانند.
اما بسیاری از شهرهای آلمان علی رغم ضررهای هنگفت مالی ، امسال بازارهای کریسمس خود را به طور کامل لغو کرده اند – طبق گزارش BSM ، این بازارها سالانه حدود 160 میلیون بازدید کننده دارند و از سه تا پنج میلیارد یورو (3.6 میلیارد و 5.9 میلیارد دلار) درآمد کسب می کنند. انجمن صنعت stallkeepers.
برای زنده نگه داشتن روحیه – و منافع اقتصادی – کریسمس ، شهرهای سراسر کشور با ابتکاراتی خلاقانه روبرو شده اند.
در منطقه شارلوتنبورگ-ویلمرزدورف برلین ، کلبه های کوچکی از چندین خیابان پخش شده است ، هرچند نمی توان در محل غذا و نوشیدنی مصرف کرد.
بازار کریسمس نورنبرگ مشهور جهان امسال لغو شده است اما موفق به برگزاری نسخه آنلاین مراسم افتتاحیه سنتی خود شده است.
و در شمال غربی آلمان ، شهر کالکار همچنین بازار کریسمس را در اختیار شما قرار می دهد.
به گفته اشمیت ، بازار لندشوت از اواسط ماه نوامبر باز است و محبوبیت محلی را نشان می دهد. وی گفت: شنبه گذشته ما 500 ماشین داشتیم.
و آنها فقط برای شراب خرد شده نیستند که برای گرم نگه داشتن آن در بطری های قمقمه سرو می شوند – بسیاری از آنها با تمام خانواده در حال حضور هستند.
مارکوس رنکه ، 55 ساله ، به همراه همسرش از بازار بازدید کرد و گفت: “من برای حمایت از رستوران ها اینجا هستم ، زیرا دلم برای آنها تنگ شده است.” “و من فکر می کنم ایده خوبی است.”
ساندرا ، که دختر نوجوانش لورا نیز به او پیوست ، برای لذت بردن از “جو” ویژه بازار کریسمس اینجا است.
وی در حالی که پیشخدمت با دو سوسیس کبابی آمده بود گفت: “شما باید کمی وقت بگذارید و جایگاه دیگری نیست که بجز غذا چیزی بفروشد.
دخترش ، “از گرسنگی” ، نمی تواند در برابر شروع به فرو بردن سوسیس و کالباس خود قبل از توقف نهایی مقاومت کند:
پس از استقرار در آنها ، مشتریان می توانند با درخشش شراب گرم به خانه برگردند – البته جدا از رانندگان تعیین شده.