کلماتی که شرط می بندیم شما نمی دانید از ادبیات آمده است

کلمات تنها عنصر معنی دار متمایز هر زبان نوشتاری یا گفتاری هستند. بدون آنها ، مکالمه به هیچ وجه امکان پذیر نیست. از طریق کلمات ، می توانیم احساسات و عواطف خود را به روشی بدون زحمت انتقال دهیم. اگر آنها نبودند ، احساسات ما ماهیتی انتزاعی داشتند که قابل توضیح یا اشتراک نیستند. بنابراین ، در این واقعیت که کلمات در خود قدرت عظیمی دارند تردیدی نیست ، زیرا بدون آنها ، عمل ساده گفتار و نوشتن غیرممکن است.

طبق فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ، در مجموع 1 ، 71146 کلمه در حال حاضر در زبان انگلیسی وجود دارد. منشأ و منابع مختلفی دارند. علاوه بر این ، بسیاری از داستان های جذاب در پشت کشف و استفاده از آنها است. جالبتر اینکه ، گرچه ما از چنین کلماتی به طور مکرر استفاده می کنیم ، اما از اینکه آنها ریشه در ادبیات دارند ، آگاهی نداریم. در اینجا نگاهی است به برخی از کلماتی که هرگز نمی دانید از ادبیات آمده است.

1. آشکار
این کلمه اولین بار توسط شاعر الیزابت ، ادموند اسپنسر ، در شعر حماسی خود “The Faerie Queene” در سال 1590 استفاده شد. در اصل این واژه به یک جانور هزارزبان گفته می شد. از آن زمان به بعد معنی آن کاملاً واضح و در چهره شما است.

2. کورتل
این کلمه از شعر لوئیس کارول “Jabberwocky” سرچشمه گرفته است که در کتاب “از طریق شیشه نگاه” سال 1871 گنجانده شده است. این کلمه ترکیبی از “خندیدن” و “خرخر” است ، که توصیف سر و صدایی است که توسط شخصی ایجاد می شود که می تواند در حالی که از بینی خود استفاده می کند بخندد.

3. هیئت هندی
این کلمه از شعر حماسی بزرگ جان میلتون بهشت ​​گمشده (1667) گرفته شده است. Pandemonium در شعر میلتون ، پایتخت شیطان بود که به معنای واقعی کلمه “همه شیاطین” بود. از آن زمان ، این کلمه به معنای هرگونه سردرگمی بی نظیر است.

4. نرد
این کتاب از کتاب 1950 به قلم دکتر سئوس آمده است ، “اگر باغ وحش را اداره کنم”. در شعر ، یک آدم شیطان یکی از حیوانات خیالی است که راوی ادعا می کند برای باغ وحش خود جمع خواهد کرد. این کلمه به عنوان ترجمه ای خشن برای “گیک” ، در اواخر دهه 1950 وارد کاربرد رایج شد.

5. استاد راهنما
این کلمه از “ادیسه” هومر است ، شعری حماسی که ماجراهای ادیسه را بازگو می کند. در غیاب ادیسه ، شخصیت منتور به تلماخوس ، پسر ادیسه توصیه کرد. از این رو ، معنای مدرن کلمه “مربی” به عنوان “مشاور” است.

6. سفلیس
منشأ این کلمه در شعری به نام “Girolamo Fracastoro” در سال 1530 است که توسط سیفیلیس سیو دو موربو گالیکو ، پزشک و شاعر ایتالیایی سروده شده است. این شعر چگونگی ابتلا به سیفیلوس ، یک پسر چوپان را به این بیماری ، که در آن زمان معمولاً به عنوان “بیماری فرانسوی” معروف بود ، بیان می کند.

7. مدینه فاضله
این کلمه توسط سر توماس مور ساخته شد ، اولین بار به عنوان نام جزیره خیالی مور در کتاب “آرمانشهر” در سال 1516 استفاده شد. وی در این کتاب ، که مور به زبان لاتین نوشت ، جامعه ایده آل را ترسیم می کند. کلمه “مدینه فاضله” از آن زمان برای توصیف یک جهان ایده آل استفاده شده است.

8. یاهو
در اصل ، این کلمه نام نژادی از انسانهای وحشی در هجو خیالی جاناتان سویفت “سفرهای گالیور” (1726) بود. از آنجا ، به هر فرد روحانی یا پر سر و صدایی و بدجنس مراجعه کرد. امروزه ، به طور گسترده ای به عنوان صفحه اصلی ، سرویس پستی و موتور جستجو شناخته می شود.