“یک مرد واقعی باشید”: ارتش روسیه اقدام به جذب نیرو کرد

مسکو: یک ویدیوی شیک جدید که در شبکه های اجتماعی روسیه منتشر شده است، یک راننده تاکسی، یک نگهبان امنیتی و یک مربی بدنسازی را در حال کار نشان می دهد.
“آیا واقعاً رویای این را داشتید که مدافعی از این دست باشید؟” در تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه آمده است.
این ویدئو که با موسیقی دراماتیک تنظیم شده است، سپس مردان مسلح را با تجهیزات کامل جنگی در حال قدم زدن در میدان جنگ در مه غلیظ به تصویر می‌کشد.
“تو یک مرد واقعی هستی! یکی باش!” این آگهی می گوید که روس ها را تشویق می کند تا با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.
در حالی که کیف پس از ماه ها بن بست در شرق اوکراین برای یک ضد حمله آماده می شود، مسکو یک کمپین تهاجمی استخدام نظامی را با ویدئوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در همه جا راه اندازی کرده است.
در یکی از بیلبوردهای پایتخت که سه سرباز را زیر آسمان آبی بزرگ نشان می دهد، نوشته شده است: «کار ما دفاع از سرزمین مادری است.
شعار دیگری می گوید: «شغل شرافتمندانه و حقوق مناسب».
سپتامبر گذشته، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بسیج نظامی “جزئی” را اعلام کرد – اولین بسیج روسیه پس از جنگ جهانی دوم – که موج شوک را در سراسر کشور وارد کرد و ده ها هزار نفر را وادار به فرار کرد.
مسکو که تمایلی به اعلام یک حرکت بسیج دوم ندارد، در عوض یک کمپین روابط عمومی گسترده را انتخاب کرده است، به این امید که روس ها را با انگیزه های مالی جذب کند.
مقامات اهداف خود را فاش نکرده اند، اما تخمین های مختلف می گویند که مسکو ممکن است در تلاش برای استخدام 400000 داوطلب باشد.
اطلاعات ارتش بریتانیا در این هفته اعلام کرد: «مقامات تقریباً به طور قطع به دنبال این هستند که هرگونه بسیج اجباری جدید و آشکار را تا زمانی که ممکن است به تاخیر بیاندازند تا مخالفت داخلی را به حداقل برسانند.»
به کسانی که با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا می کنند، وعده حقوق ماهانه حداقل 204000 روبل (2450 دلار) داده می شود.
در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت شهردار مسکو مشخص شده است که به سربازان «حداقل 204000 روبل» در «منطقه عملیات ویژه نظامی» که اصطلاح رسمی کرملین برای حمله به اوکراین است، پرداخت می‌شود.
به کسانی که در حملات شرکت می کنند، وعده پاداش روزانه 8000 روبل (حدود 100 دلار) و حداقل 50000 روبل (حدود 615 دلار) برای تصرف یا انهدام سلاح ها و تجهیزات نظامی دشمن داده می شود.
برخی انگیزه جذب نیرو را ستودند.
پیوتر لیپکا، دانشجوی 21 ساله از شهر جنوبی ولگوگراد، به خبرگزاری فرانسه گفت: در روسیه، این مبلغ خوبی برای حمایت از خانواده و حتی والدینتان است.
این منطقی است: اگر شخصی از میهن خود دفاع می کند، چرا نباید حقوق بگیرد؟ لیپکا گفت و افزود که امضای قرارداد بهتر از بسیج شدن است.
کمپین روابط عمومی در حمایت از ارتش مبتنی بر فرهنگ ماچو روسیه است و تصویر یک “مرد واقعی” را به عنوان قوی و میهن پرست ترویج می کند.
سال گذشته، مقامات به اشتباهات شرم آور در فراخوان سربازان خود برای اوکراین، پس از برخی خشم عمومی نسبت به دانشجویان، افراد مسن یا بیمار که به اشتباه دستور داده شده بودند تا به خدمت خود مراجعه کنند، اعتراف کردند.
یوگنی کراپیوین، 41 ساله، زمانی که روسیه در سال 1999-2002 با جدایی طلبان چچن جنگید، به عنوان یک سرباز حرفه ای خدمت کرد و مایل بود دوباره برای جنگ در اوکراین ثبت نام کند.
او گفت که افسران استخدام ابتدا او را دور کردند و به سن او اشاره کردند. او در مرکز مسکو به خبرگزاری فرانسه گفت: “سپس آنها به من گفتند: “صبر کن. هر لحظه می توانی با شما تماس بگیری.” “من آماده ام.”
راه اندازی طرح جدید استخدام همزمان با تدارک جشن های 9 مه به مناسبت پیروزی شوروی بر آلمان نازی است که در زمان پوتین به جایگاهی مذهبی رسیده است.
در این ماه پوتین لایحه بحث برانگیزی را برای ایجاد یک سیستم پیش نویس دیجیتالی که می تواند مردان را از خروج از کشور منع کند، تصویب کرد.
منتقدان کرملین می‌گویند که این لایحه بسیج مردان را برای مبارزه و سرکوب کسانی که از پیش‌نویس اجتناب می‌کنند، تسهیل می‌کند، زیرا حمله به اوکراین در سال دوم ادامه دارد.
ناظران سیاسی می گویند که کرملین مایل است نارضایتی های اجتماعی در روسیه را به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی حفظ کند.
دنیس ولکوف، رئیس مرکز نظرسنجی مستقل لوادا، با اشاره به بسیج نظامی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «مقامات به وضوح می خواهند از یک شوک جدید، یک استرس جدید برای جامعه جلوگیری کنند.
او گفت: «و آنها سناریوی متفاوتی را انتخاب کرده‌اند: استخدام داوطلبان».
او افزود که این کمپین می تواند موفقیت آمیز باشد، به ویژه در شهرهای کوچک و فقیر روسیه.
ولکوف گفت که به نظر می رسید رویکرد جدید کارساز بوده است.
او گفت: «ما هیچ‌یک از وحشتی که در پاییز وجود داشت، مشاهده نمی‌کنیم.
هیچ کس برای عبور از مرز صف نمی کشد».