6 راهی که می توانید رشد موهای خود را تقویت کنید

وقتی نوبت به حفظ رشد موهای سالم می رسد ، هیچ ترفند خاصی وجود ندارد! از خوردن غذای خوب گرفته تا روش های پاک کنندگی صحیح ، عوامل زیادی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند. اگر به دنبال روش هایی برای تقویت موهای رشد یافته هستید ، این نکات مفید را که می تواند به شما کمک کند ، امتحان کنید. این نکات را دنبال کنید و متوجه تفاوت زیادی در سلامت موهای خود شوید:

1. ماساژ دادن
ماساژهای منظم مو می تواند رشد موها را تقویت کند. ماسک یا روغن باشد ، ماساژ باعث تحریک پوست سر می شود ، که به بهبود ضخامت مو کمک می کند.

2. روغن نارگیل را امتحان کنید
این روغن به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای مو شناخته می شود. مملو از اسیدهای چرب ، به تقویت پروتئین در مو کمک می کند. این می تواند موهای شما را براق کند و همچنین از درون تغذیه کند.

3. به رژیم غذایی خود امگا اضافه کنید
یکی از بهترین مکمل ها برای موهای شما امگا است. به ترمیم ریزش و رشد مو کمک می کند. با این حال ، قبل از مصرف هرگونه مکمل باید با پزشک مشورت کرد.

4- سیگار را ترک کنید
سیگار کشیدن نه تنها بر سلامت پوست بلکه بر مو نیز تأثیر می گذارد. سیگار کشیدن می تواند منجر به ریزش مو شود ، زیرا به DNA فولیکول های مو آسیب می رساند ، که می تواند باعث خاکستری مو زودرس و ریزش مو شود.

5. پروتئین را در رژیم غذایی خود اضافه کنید
مصرف مقدار کافی پروتئین برای موهای سالم بسیار مهم است. رژیم کم پروتئین می تواند منجر به ریزش مو شود. در حالت ایده آل ، فرد باید 50 تا 100 گرم پروتئین در روز و بر اساس وزن بدن مصرف کند.

6. همچنین ، ویتامین ها را اضافه کنید
کمبود تغذیه ای همچنین می تواند منجر به ریزش و نازک شدن مو شود. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید ، که به تقویت سلامت کلی و موهای شما کمک می کند. مهمترین ویتامین های مو ویتامین A ، بیوتین ، ویتامین C ، ویتامین D ، آهن و روی است.