6 روش برای درمان خشکی پوست در زمستان ها

با سردتر شدن ماه ها ، پوست ما خشک می شود. خشکی پوست می تواند احساس خارش ، سفتی کند و همچنین در طی یک دوره زمانی منجر به چین و چروک شود. اگر زمستان امسال با پوستی بسیار خشک روبرو هستید ، باید TLC اضافی به پوست خود بدهید. علائم خشکی پوست خود را برطرف کرده و رطوبت را با این نکات بازگردانید:

از یک پاک کننده و صابون ملایم صورت استفاده کنید
شستشوی صورت و صابون خشن می تواند روغن های طبیعی صورت ما را از بین ببرد. اگر پوست خشک دارید ، از یک بدن شستشوی بدن و صورت ملایم استفاده کنید.

پس از تمیز کردن ، مرطوب شوید
پس از شستن صورت یا استحمام ، مطمئن شوید که فوراً مرطوب می شوید. از کرم یا لوسیون با مواد آبرسان مانند گلیسیرین و کره شی استفاده کنید.

یک سرم را امتحان کنید
اگر صورت شما بسیار خشک است ، استفاده از سرم آبرسان قبل از مرطوب کننده می تواند به صاف نگه داشتن پوست کمک کند. می توانید این کار را دو بار در روز برای نتیجه بهتر اعمال کنید.

لایه برداری را فراموش نکنید
اطمینان حاصل کنید که هفته ای یک بار از اسکراب یا لایه بردار استفاده می کنید. سراغ اسکراب های مغذی که روی پوست شما خشن نیستند بروید. این به شما کمک می کند از سلول های مرده پوست ، که به راحتی کرم ها را جذب نمی کند ، خلاص شوید.

شب ها از مرطوب کننده سنگین استفاده کنید
از صورت ، پا تا دست ، اگر پوست بسیار خشکی مشاهده کردید ، باید از کرم سنگین تر استفاده کنید. بدنبال مواد غیر کمدوژنیک مانند عصاره هیالورونیک و زیتون باشید که پوست را لطیف نگه داشته و چرب نیستند.

از دوش آب گرم خودداری کنید
به جای دوش گرفتن آب گرم ، به دنبال دوش آب گرم بروید. دوش های مکرر و طولانی و گرم می تواند پوست شما را خشک کرده و حتی منجر به خشکی و خارش پوست شود.