Airman: سن خلبان در مورد نشت موضوع نیست: رئیس دفاع

پایگاه دریایی موسکو: عصر خلبان یکی از مهم‌ترین افشاگری‌های اطلاعاتی ایالات متحده در خاطرات اخیر – فقط 21 سال سن – مورد توجه یک سوال فزاینده قرار گرفته است: چرا ملت به یک فرد جوان اجازه دسترسی به برخی از مهم‌ترین اسرار خود را می‌دهد؟
اما سن این خلبان به عنوان کانون تحقیقات پنتاگون در مورد چگونگی افشای اسناد مطرح نشده است. در عوض، این تحقیقات به دنبال مواردی است که نقص های امنیتی رخ داده است که به جک کلاس 1 ایرمن اجازه داده است تکسیرا به ادعای حذف اسناد سطح فوق سری از پایگاه گارد ملی ماساچوست که در آن کار می کرد.
برای رهبران پنتاگون، که دیده اند جوانان 17 و 18 ساله وارد جنگ شده اند، سن مسئله نیست.
“اکثریت قاطع ارتش ما جوان هستند.” دفاع وزیر لوید آستین به خبرنگارانی که با او در سوئد سفر کردند، گفت. این استثنا نیست که جوانان کارهای مهمی در ارتش ما انجام دهند.
تکسیرا روز جمعه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در بوستون به حذف و نگهداری غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده و دفاع ملی متهم شد. انتظار می رود که او روز چهارشنبه برای جلسه دادگاه به دادگاه بازگردد.
اسناد فاش شده که در معرض دید جهانیان قرار گرفته است، ارزیابی های محرمانه ای را در مورد جنگ روسیه در اوکراین، توانایی ها و منافع ژئوپلیتیکی سایر کشورها و سایر مسائل امنیت ملی مخدوش کرده است.
در سوئد، جایی که آستین با پال وزیر دفاع سوئد ملاقات کرد جانسون جانسون در نشان دادن حمایت از پیشنهاد آن کشور در ناتو، گفت که موضوع افشای اطلاعات مطرح نشده است.
جانسون گفت: «فقط می توانم بگویم که ما همکاری اطلاعاتی خوبی بین سوئد و ایالات متحده داریم. ما نسبت به تعهد ایالات متحده برای مدیریت اوضاع کاملاً مطمئن هستیم.»
رهبران نیروی هوایی روز سه‌شنبه گفتند که نیروی هوایی در حال بررسی این موضوع است که چگونه یک خلبان تنها می‌تواند به صدها سند بسیار محرمانه دسترسی پیدا کند و آن‌ها را توزیع کند، و در عین حال مأموریت اطلاعاتی را از واحدی که در آن افشاگری‌ها رخ داده است، سلب کرده است.
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی، به کنگره گفت که به بازرس کل نیروی هوایی دستور داده است که به بال اطلاعاتی 102 گارد ملی هوایی، جایی که Teixeira در آنجا خدمت می کرد، و “هر چیزی که با این افشاگری مرتبط است که ممکن است اشتباه رخ داده باشد” بررسی کند.
برای اطلاعات فوق محرمانه در سرتاسر ارتش، افسران کنترلی پاسخگو هستند که مسئول ثبت اسناد فوق سری فعال هستند و اطمینان حاصل می کنند که آنها به درستی ایمن شده اند یا از بین رفته اند، مثلاً از طریق یک خردکن یا با سوزاندن آنها.
ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد نیروی هوایی، روز سه شنبه در یک کمیته فرعی کنگره گفت، علاوه بر این، نیروی هوایی در حال انجام یک بازنگری در سطح خدمات است که چگونه هر فرماندهی اطلاعات طبقه بندی شده را مدیریت می کند.
بررسی‌های خود نیروی هوایی در بالای یک بررسی نظامی است که روز دوشنبه توسط آستین کارگردانی شد. آستین دستور داده است که تمام تأسیسات نظامی که اطلاعات طبقه بندی شده را مدیریت می کنند، ظرف 45 روز درباره نحوه دسترسی، اشتراک گذاری، ذخیره و از بین بردن اسرار کشور پس از افشای اطلاعات به او گزارش دهند.
Teixeira متهم است که مطالب بسیار طبقه بندی شده را در یک اتاق گفتگوی ژئوپلیتیکی در Discord، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که به عنوان پاتوق گیمرها شروع شده است، ارسال کرده است. او هفته گذشته توسط ماموران تاکتیکی به شدت مسلح در خانه اش در ماساچوست دستگیر شد و طبق قانون جاسوسی متهم شد.