Covid-19: دوازده نقطه عطف مهم در یک سال مانند هیچ یک از موارد دیگر

پاریس: از اولین موارد در مرکز چین تا امید به واکسن یک سال بعد ، در اینجا ده پیشرفت اساسی در گسترش و مبارزه بعدی با Covid-19 وجود دارد.
در تاریخ 31 دسامبر 2019 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به یک گروه از موارد ذات الریه “با علت نامعلوم” در شهر ووهان در مرکز چین هشدار داده شده است.
در 7 ژانویه سال 2020 ویروس کرونا شناسایی شد. چهار روز بعد چین اولین مرگ خود را در ووهان بر اثر بیماری Covid-19 اعلام کرد.
در 23 ژانویه ووهان تحت قرنطینه قرار گرفته و از جهان جدا شده است. کشورها شروع به بازگشت شهروندان خود از چین می کنند.
در 15 فوریه فرانسه اولین مرگ تایید شده در خارج از آسیا ، یک جهانگردان چینی را گزارش داد.
تا 6 مارس بیش از 100000 مورد در سراسر جهان ثبت شده است.
شمال ایتالیا قفل شده است ، بقیه کشورها به سرعت دنبال می شوند.
در 11 مارس ، WHO می گوید Covid-19 یک بیماری همه گیر است.
بازارهای سهام جهانی سقوط می کنند.
دولت ها و بانک های مرکزی اقدامات گسترده اقتصادی را انجام می دهند.
اسپانیا (14 مارس) و فرانسه (17 مارس) به جمعیت خود دستور می دهند در خانه بمانند. آلمان و انگلیس می گویند مردم باید از هرگونه تماس اجتماعی پرهیز کنند. اتحادیه اروپا با 27 کشور مرزهای خارجی خود را می بندد.
در 24 مارس ، بازی های المپیک تابستانی توکیو که برای ژوئیه سال 2020 برنامه ریزی شده اند ، برای سال آینده موکول می شوند.
روز بعد سازمان ملل هشدار می دهد که بیماری همه گیر “کل بشریت را تهدید می کند”.
اقدامات قفل در سراسر جهان اعمال می شود.
بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه ، در تاریخ 2 آوریل بیش از 3.9 میلیارد نفر – نیمی از جمعیت جهان – مجبور شده یا از آنها خواسته شده خود را محدود کنند. در همان روز از آستانه یک میلیون پرونده عبور می شود.
نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون آلوده است و در نهایت تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.
در 29 آوریل ، تولید کننده هواپیمای مخرب بوئینگ 16000 شغل را کاهش می دهد.
بسیاری از گروههای دیگر از جمله شرکتهای هواپیمایی و خودروسازان را دنبال می کنند.
داروی مالاریا هیدروکسی کلروکین با حمایت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان یک درمان بالقوه برای Covid-19 ، در مطالعه منتشر شده در The Lancet در 22 مه ، داروی مالاریا هیچ فایده ای ندارد.
این مطالعه به دلیل مشکلات موجود در داده ها پس گرفته شده است اما در تاریخ 5 ژوئن یک گروه تحقیقاتی بریتانیایی نتیجه گرفت که این دارو به هیچ وجه به بیماران Covid-19 کمک نکرده است.
تا 7 ژوئن تعداد کشته شدگان به بیش از 400000 نفر می رسد.
افزایش موارد و مرگ و میرها در آمریکای لاتین باعث نگرانی می شود.
برزیل پس از ایالات متحده به کشوری با دومین تعداد کشته تبدیل می شود. رئیس آن جیر بولسونارو قبل از اینکه خودش آلوده شود ، آن را “آنفلوآنزای کمی” می نامد. همکار Covid-19 بدبین دونالد ترامپ نیز به آن دست خواهد یافت.
با افزایش موارد ، چندین کشور اروپایی استفاده از ماسک را در وسایل حمل و نقل عمومی ، مدارس و مغازه ها و خیابانها اجباری می کنند ، از جمهوری چک در 18 مارس شروع می شود.
تظاهرات ضد نقاب در برلین ، لندن ، پاریس و رم برگزار می شود.
نقطه عطف یک میلیون مرگ و میر در سراسر جهان در تاریخ 28 سپتامبر سپری شده است. در ماه اکتبر ، در اروپا ، جایی که بسیاری از کشورها دستور قفل جدید و ممنوعیت حادثه را می دهند ، عفونت ها به صورت مارپیچ آغاز می شود.
همه گیری همچنین در ایالات متحده سرعت می گیرد ، جایی که رسیدگی به آن به یک موضوع اصلی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری تبدیل شده است.
در 9 نوامبر ، غول بیوتکنولوژی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech از نتایج مثبت یک واکسن رونمایی کردند ، زیرا تعداد موارد رسمی از 50 میلیون واکسن عبور می کند.
یک هفته بعد ، اعلامیه مشابهی از سوی شرکت مدرنا در ایالات متحده منتشر شد ، واکسن دانشگاه AstraZeneca-Oxford پس از آنکه خیلی سریع عقب ماند. مقامات امیدوارند که اقدامات واکسیناسیون را در پایان سال در ایالات متحده و مناطقی از اروپا آغاز کنند.