Covid-19 wrecked 2020. آیا 2021 متفاوت خواهد بود؟

پاریس: سال 2020 یک سال بود که توسط ویروس کرونا ویران شد. اما با توجه به احتمال آنلاین شدن چندین واکسن و محدودیت های شدیدتر ، کارشناسان می گویند احتمال بازگشت 2021 به حالت طبیعی وجود دارد.
با موج دوم Covid-19 که در حال حاضر با اروپا دست و پنجه نرم می کند ، ایالات متحده با سومین کشور خود مبارزه می کند و هنگ کنگ با یک چهارم روبرو است ، متخصصان بیماری می گویند با شروع سال 2021 نمی توانند تجدید حیات مجدد در موارد و مرگ را رد کنند.
شورای علمی فرانسه ، که سیاست های دولت در مورد همه گیری را هدایت می کند ، “چندین موج متوالی” Covid-19 را در زمستان و تا سال آینده پیش بینی می کند.
فلاویو توکسوئارد ، مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه کمبریج ، به خبرگزاری فرانسه گفت این سوال که جهان هنوز با چند موج روبرو است به عوامل مختلفی بستگی دارد.
توکسوآرد ، متخصص در اقتصاد بیماری های عفونی و اپیدمیولوژی اقتصادی ، گفت: اینها “تغییرات فصلی در الگوهای تماس و همچنین چگونگی کنترل بیماری از طریق ترکیبی از فاصله اجتماعی و واکسن ها است.”
عبرت های آموخته شده از مداخلات گذشته می تواند به کشورها اجازه دهد اقدامات ضد ویروس خود را با اجرای محدودیت های اصلاح شده ، ضمن جلوگیری از انسداد کامل ، تنظیم کنند.
به گفته آن كلود كرميو ، متخصص بيماري هاي عفوني در بيمارستان سن لوئيس پاريس ، دولت ها تلاش خواهند كرد تا “حداقل دوز موثر” اقدامات مانند ممنوعيت اجتماعات بزرگ يا فعاليت هاي پرخطر را اجرا كنند.
وی به استراتژی “حملات جراحی” علیه ویروس اشاره کرد.
این امر به یک دانش و کنترل کامل بر روی زنجیره انتقال نیاز دارد ، با یک سیستم “آزمایش ، ردیابی ، جداسازی” م andثر و مراقبت ویژه از محافظت از افراد آسیب پذیر و سالخورده.
كرميو گفت: “ما بايد تا زمان رسيدن به امدادرساني كنيم و امداد واكسن است.”
وی با این حال هشدار داد که “واضح است که ما شش ماه دیگر کل دنیا را واکسینه نمی کنیم”.
حتی اگر چندین واکسن در دسترس باشد ، به تنهایی برای بازگشت به حالت طبیعی کافی نخواهد بود.
آرنو فونتانت ، متخصص اپیدمیولوژی در انستیتو پاستور به تلویزیون RMC / BFMTV گفت که طبیعی بودن “فقط تا پاییز 2021” قابل بازیابی است – و حتی در صورت واکسیناسیون 80-90 درصد مردم ، حتی در آن صورت.
وی گفت: “پوشش جهانی” با توجه به تردیدی که امروز نسبت به واکسن ها وجود دارد ، یک هدف بسیار بلند پروازانه خواهد بود.
Fontanet تکرار نگرانی های همکاران متخصص مبنی بر اینکه برای غلبه بر احساس ضد واکسن در سراسر جهان تلاش گسترده ای لازم است.
با توجه به بحث در مورد اجباری بودن واکسیناسیون Covid-19 در برخی کشورها ، توکسوارد با احتیاط فراوان ظاهر شد.
وی گفت: “در شرایط کنونی ، اجباری شدن واکسن ها ممکن است نتیجه معکوس دهد و حتی مقاومت بیشتری در برابر واکسن ایجاد کند.”
“در عوض ، باید انگیزه های مثبت برای واکسیناسیون در نظر گرفته شود.”
وی به برخی از مشاغل و شیوه های اجتماعی اشاره کرد – مانند برخی از شرکت های هواپیمایی از پذیرش مسافران غیر واکسینه شده امتناع می ورزند – که احتمال موفقیت آنها بیشتر از برنامه های واکسیناسیون اجباری است.
و تدارکات واکسیناسیون جمعی همچنان گیج کننده است. حتی از آنجا که نتایج حاصل از آزمایشات نیاز به بررسی در مقاله های بررسی شده دارند ، هنوز اطلاعات زیادی در مورد دوام مصونیت آنها ارائه نشده است.
Fontanet گفت که حتی موثرترین واکسن ها را نمی توان به عنوان یک عصای جادویی تضمین کننده محافظت درمان کرد.
وی گفت: افرادی واکسینه شده وجود خواهند داشت که هنوز بیمار می شوند.
اما وی تأکید کرد که این بدان معنا نیست که “واکسن م doesn’tثر نیست”.
حداقل دو واکسن کاندیدا قبل از مجوز استفاده تحت بازبینی مقامات بهداشتی قرار گرفته اند ، داده های ایمنی آزمایشات نیز در حال بررسی است.
آژانس داروهای اروپایی اخیراً گفت: “این می تواند اطلاعات مهم و دقیق بیشتری را در مورد ایمنی و کارآیی طولانی مدت یک واکسن علیه Covid-19 فراهم کند.”
واکسنهای مختلف نیز باید متفاوت توزیع شوند ، برخی از کاندیداهایی که ثابت کرده اند از بیماری شدید جلوگیری می کنند احتمالاً برای افراد در معرض خطر اولویت است.
مونسف اسلاوی ، سرپرست دانشمند برنامه واکسیناسیون Speed ​​Warp Speed ​​ایالات متحده ، ماه گذشته به CNN گفت که حدود 70 درصد از مردم برای دستیابی به “مصونیت واقعی گله” به تلقیح نیاز دارند.
وی افزود ، این سطح بعید است قبل از ماه مه 2021 باشد.
امسال شاهد تغییر بی سابقه ای در رفتار شخصی ناشی از Covid-19 ، از شستن دست و فاصله اجتماعی تا ماسک پوشیده شده در حال حاضر تقریباً همه جا هستیم.
کارشناسان می گویند این رفتارها بعید است فقط به سال 2020 محدود شود ، زیرا اقدامات محافظتی تا زمانی که همه از جنگل بیرون نباشند ، همچنان لازم است.
آنتونی فاوچی ، دانشمند برجسته آمریکایی ، در مصاحبه اخیر خود به خبرگزاری فرانسه گفت كه “در سه ماهه سوم سال آینده” درجه قابل توجهی از عادی بودن “را پیش بینی كرده است.
در برنامه های موفق واکسیناسیون می توان به عنوان مثال بازی های المپیک ، که از تابستان گذشته به تأخیر افتاد ، در اواخر ماه ژوئیه در توکیو برگزار شد.
در همین حال چین ، جایی که Covid-19 در اواخر سال گذشته ظهور کرد ، در حالی که واکسن خود را تولید کرده و به سرعت به هر گونه اشاره به موارد جدید واکنش نشان می دهد ، به طور معمول تجارت خود را از سر گرفته است.