آلمان پیش از سفر احتمالی ولودیمیر زلنسکی، بسته کمک نظامی 3 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد

آلمان پیش از سفر احتمالی ولودیمیر زلنسکی، بسته کمک نظامی 3 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد

برلین: آلمان دولت روز شنبه اعلام کرد که کمک های نظامی اضافی به ارزش بیش از 2.7 میلیارد یورو (3 میلیارد دلار) از جمله تانک، سیستم های ضد هوایی و مهمات به اوکراین ارائه خواهد کرد.
این اعلام در حالی اعلام شد که مقدمات سفر احتمالی رئیس جمهور اوکراین به آلمان در برلین در حال انجام بود ولودیمیر زلنسکی از زمانی که روسیه در سال گذشته به کشورش حمله کرد.
وزیر دفاع بوریس پیستوریوس گفت که برلین می خواهد با آخرین بسته تسلیحاتی نشان دهد که آلمان در حمایت از اوکراین جدی است.
او گفت: «آلمان هر کمکی را که می تواند، تا زمانی که لازم باشد، ارائه خواهد کرد.
در حالی که سفر زلنسکی در روز یکشنبه هنوز به طور رسمی تایید نشده است، این نشانه آن است که روابط بین اوکراین و آلمان پس از یک مشکل دشوار به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
کیف مدت‌هاست که به اتکای آلمان به انرژی روسیه و حمایت از خطوط لوله گاز نورد استریم که اوکراین را دور می‌زند، مشکوک بوده و آنگلا مرکل صدراعظم وقت از آن دفاع می‌کرد.
جانشین او، اولاف شولز، موافقت کرد که واردات انرژی روسیه را پس از تهاجم به تدریج متوقف کند، اما در ابتدا در ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین تردید داشت، زیرا از ترس اینکه آلمان بتواند وارد درگیری شود.
در شرایطی که واشنگتن، ورشو و لندن آشکارا از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از خود حمایت می‌کنند، برلین از کیف سردمداری دیپلماتیک گرفت.
فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان سال گذشته از اوکراین دعوت نشد و این امر باعث عصبانیت آلمان شد و اشاره کرد که کمک‌های مالی قابل توجهی به کیف کرده و بیش از یک میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرفته است. شولز در نهایت به همراه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دیگر رهبران در ماه ژوئن از کیف بازدید کرد.
اگرچه آلمان در ارائه کمک های نظامی کند است، اما از آن زمان به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است و به طور اساسی چراغ سبز برای تحویل تانک های جنگی مدرن مانند لئوپارد 1 و 2 خود، همراه با سیستم های ضد هوایی پیشرفته مورد نیاز برای مقابله با این کشور نشان می دهد. حملات موشکی و پهپادی
بسته کمک های نظامی جدید که اولین بار توسط هفته نامه آلمانی اشپیگل گزارش شد، شامل 30 تانک لئوپارد 1 A5، 20 نفربر زرهی ماردر، بیش از 100 خودروی جنگی، 18 فروند هویتزر خودکششی، 200 هواپیمای بدون سرنشین شناسایی، چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین IRIS-T SLM ضد سیستم های هواپیما و سایر تجهیزات دفاع هوایی.
رئیس جمهور اوکراین از رم می آید و با پاپ فرانسیس و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد.
پلیس برلین هفته گذشته تأیید کرد که در حال آماده شدن برای بازدید احتمالی توسط این کشور است زلنسکی و روز یکشنبه یک محاصره امنیتی را در بسیاری از مناطق دولتی پایتخت اعمال کردند.
انتظار می رود پس از دیدار شولز و سایر مقامات ارشد در صدارت، دو رهبر به شهر آخن در غرب سفر کنند، جایی که زلنسکی جایزه بین المللی شارلمانی را که به او و مردم اوکراین اعطا می شود، دریافت خواهد کرد. برگزارکنندگان این جایزه می‌گویند که این جایزه به رسمیت می‌شناسد که مقاومت آنها در برابر تهاجم روسیه «نه فقط دفاع از حاکمیت کشور و جان شهروندان آن، بلکه از اروپا و ارزش‌های اروپایی است».
زلنسکی آخرین بار در ژوئیه 2021 از برلین بازدید کرد. او همچنین در کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه سال بعد، چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، شرکت کرد.