آیا تا به حال از پولیش برای رفع خط و خش خودرو استفاده کرده اید؟

 

آیا تا به حال از پولیش برای رفع خط و خش خودرو استفاده کرده اید؟

شما برای رفع خط و خش خودرو چه می کنید؟برای ترمیم خراش بهتر است با ناخن دست آن را لمس کنید . اگر خراش قابل لمس با ناخن و دارای عمق باشد ، خط عمیق است در غیر این صورت خط ایجاد شده سطحی است.یعنی خط بر روی کیلر ایجاد شده و به عمق رنگ و آستر نفوذ نکرده است.

نحوه واکس زدن اتومبیل

 

خودروهایی که به رنگ متالیک هستند لایه ای به نام کیلر که ضخیم و شفاف است بر روی رنگ قرار می گیرد که وظیفه محافظت از رنگ اصلی را دارد . همچنین موجب شفافیت و درخشندگی بیشتر می شود.

اگر کیلر کاملاً سالم باشد حتی خطوط با عمق 40 میکرون را نیز می توان از بین برد. برای خطوط عمیق باید از دستگاههای ضخامت سنج مخصوص استفاده کرد اما افراد با تجربه می توانند با لمس خطوط ، میزان عمق آن را تشخیص دهند.

اگر روی بدنه خودرو خطوط عمیق ایجاد شود و سطح رنگ ، سنباده و پولیش بیشتری خورده باشد و ضخامت رنگ کم شده است ، هرگز نباید از پولیش سخت بر روی سطح استفاده نمود زیرا آسیب جدی به بدنه خودرو وارد می کند .به عبارتی نباید بیش از 50٪ لایه خارجی را با پولیش از بین ببرید حتی اگر خراش از بین برود رنگ خودرو به شدت آسیب پذیر خواهد شد.

اغلب خراش ها بر روی لایه سطحی ایجاد می شوند که برای ترمیم آنها لازم است لایه خارجی به اندازه ای با پولیش پرداخت شود که از بین برود .پولیش مانند سنباده باعث حذف شدن سطح کهنه خارجی شده و سطح جدیدی را نمایان میکند که نو و درخشنده خواهد بود.

برای پولیش اهمیتی ندارد که ازآن برای رفع خطوط استفاده می کنید و یا برای درخشندگی سطح خودرو . همچنین خودرو نو و کهنه اهمیتی ندارد . اما روش استفاده از پولیش بسیار مهم است می تواند نتیجه ای کاملا معکوس در پی داشته باشد . بنابراین اگر قصد استفاده از سنباده در منزل دارید باید با دقت و مطالعه کافی این کار را انجام دهید تا خودروی شما بدون آسیب و زیبا و درخشان شود.

هنگام استفاده از پولیش باید به فاصله 10 سانتی متر اطراف خط را با چسب بپوشانید تا محدوده پرداخت را مشخص کنید.لایه برداری سنباده بیشتر از پولیش است بنابراین برای کار با آن دقت کافی داشته باشید.

حین کار با سنباده ، سطح بدنه باید مرطوب و لغزنده باشد . از ترکیب آب و صابون برای اسپری کردن این سطح استفاده نمائید .میان سطح دست و سنباده از فوم یا اسفنج استفاده کنید تا به صورت یکنواخت روی تمام قسمت سنباده فشار اعمال کنید . بهتر است از سنباده پوستاب که از نظر زبری 3000P:می باشد و یا حتی سنباده نرم تر و یا کارشده، برای از بین بردن خطوط روی بدنه استفاده شود.

کشیدن سنباده با زاویه 90 درجه نسبت به خطوط ، سریعترین حالت برای رسیدن به عمق خط و ناپدید شدن آن است .پس از فرآیند سنباده کشیدن ، سطح بدنه به دلیل ایجاد هولوگرام و خش های سطحی، مات و کدر می شود که می توان از پولیش آنتی هولوگرام و نیمه زبر برای داشتن سطحی براق استفاده نمود.

ما در سایت تاپیک کالا انواع پولیش را به شما معرفی خواهیم کرد.