آیا خوردن غذای باقی مانده طبق آیورودا بی خطر است؟

آیا خوردن غذای باقی مانده طبق آیورودا بی خطر است؟

اینکه غذای باقی مانده را بخوریم یا اجتناب کنیم، بحث قدیمی بوده است! در حالی که برخی از کارشناسان ادعا می کنند که گرم کردن مجدد غذا به روش صحیح می تواند به حفظ تازگی و طعم غذا کمک کند. از سوی دیگر آیورودا معتقد است که غذای کهنه ممکن است برای بیماری ها هموار شود. در اینجا به این می پردازیم که در واقع با مصرف باقی مانده غذا چه اتفاقی می افتد؟
آنچه کارشناسان می گویند!
طبق علم، گرم کردن مجدد غذا در دمای مطلوب 165 درجه فارنهایت به مدت 15 ثانیه می‌تواند پاتوژن‌ها و باکتری‌های باقیمانده غذا را از بین ببرد. طبق علم، گرم کردن مجدد غذا از داخل نه تنها می تواند به کشتن باکتری ها کمک کند، بلکه در عین حال می تواند به حفظ تازگی نیز کمک کند. اما طبق آیورودا اعتقاد بر این است که خوردن غذای پخته پس از سه ساعت ممکن است بر کیفیت غذایی غذا تأثیر بگذارد.

آیا باید باقی مانده غذا را مصرف کرد؟
نمی توان انکار کرد که خوردن غذاهای باقی مانده به اندازه غذای تازه پخته شده مغذی نیست. طبق گفته آیورودا، غذای تازه پخته شده باید ظرف 3 ساعت پس از پخت مصرف شود. با این حال، اگر خوردن غذای باقی مانده یک امر عادی است، بهتر است از خوردن غذاهای کهنه ای که بیش از 24 ساعت نگهداری شده است خودداری کنید. در واقع، در چنین مواردی، اطمینان از روش‌های مناسب نگهداری و گرم کردن مجدد غذا برای جلوگیری از رشد باکتری ضروری است.

طرح بدون عنوان (16)

وقتی باقی مانده غذا را می خورید چه اتفاقی می افتد؟
خوردن باقیمانده غذا ممکن است باعث سوء هاضمه، نفخ و افزایش دوشا در بدن شود. مصرف غذاهای باقی مانده در دراز مدت نیز می تواند بر سلامت روده تأثیر بگذارد.

راه درست برای باقی مانده غذا
طبق آیورودا، اعتقاد بر این است که فرآیند سرد کردن و گرم کردن مجدد غذا می تواند ارزش غذایی غذا را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است غذای تازه را ظرف 3 ساعت مصرف کنید. اعتقاد بر این است که غذای تازه پخته شده پرانا را تغذیه می کند و جاتاراگنی (آتش گوارشی) را تقویت می کند. نگهداری غذای تازه پخته شده و گرم کردن مجدد آن در دمای بالا ممکن است آن را برای مصرف مناسب کند، اما توصیه می شود در صورت امکان از خوردن غذاهای کهنه خودداری کنید.