اتحادیه اروپا هنوز واکسن Pfizer را آزمایش می کند ، پیش بینی 2021 را حفظ می کند

بروکسل: منابع اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند: آژانس دارویی اروپا هنوز در حال بررسی ایمنی واکسن Covid-19 است که توسط Pfizer و BionNTech ارسال شده است و داده های آزمایش بالینی را دریافت نکرده است.
یک منبع گفت: “بررسی اجمالی” چندین واکسن احتمالی در حال انجام است و در حال حاضر ، بروکسل طبق پیش بینی خود مبنی بر تأیید و در دسترس بودن “ابتدای سال آینده” پایبند است.
پیش از این ، این شرکت ها گفته بودند که آزمایش های مداوم نشان داده است که واکسن آنها 90 درصد در پیشگیری از عفونت های Covid-19 موثر است و امیدها را برای پایان اپیدمی افزایش می دهد.
آژانس دارویی اروپا (EMA) روشی سریع برای بررسی واکسن های احتمالی آغاز کرده است و هیچ کاری برای ریختن آب سرد بر روی گزارش های دستیابی به موفقیت انجام نداده است.
اما سخنگوی آژانس مستقر در آمستردام گفت که آنها هنوز نتایج آزمایشات بالینی را دریافت نکرده اند.
وی گفت: “از طریق بررسی های گسترده ، EMA می تواند قبل از درخواست رسمی مجوز بازاریابی ، داده ها را به طور استثنایی ارزیابی کند.”
“ما اولین دسته از داده های مربوط به واکسن را که از مطالعات آزمایشگاهی (داده های غیر بالینی) بدست آمده است ، ارزیابی کردیم.
“آژانس در حال ارزیابی دسته دوم داده ها است که مربوط به کیفیت واکسن است ، از جمله داده های مربوط به مواد تشکیل دهنده آن و روش تولید آن.
“هرگونه اطلاعات جدید موجود برای این واکسن به همین ترتیب بررسی خواهد شد. ما در حال حاضر داده های بالینی در حال ظهور را دریافت و ارزیابی نکرده ایم و بنابراین نمی توانیم توضیح بیشتری بدهیم.”
به طور جداگانه ، در بروکسل ، یک منبع اروپایی این موضوع را تأیید کرد و افزود “هر گونه پیش بینی خطرناک است ، اما ما نشانه های خوبی داریم که اولین واکسن ممکن است در اوایل سال آینده در دسترس باشد.”
مقامات اروپایی ، از جمله رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین ، قبلاً هنگام صحبت در مورد واکسن آینده از این جدول زمانی استفاده کرده اند.
و بروکسل بودجه را برای ذخیره دهها میلیون دوز واکسن های آینده از چندین شرکت از جمله غول پیکر Pfizer آمریکا و شریک آلمانی آن BioNTech کنار گذاشته است.