اروپا با موج ویروس کرونا در خانه های سالمندان مبارزه می کند

مادرید: در حالی که دو کارگر مرده برانکارد را با یک جسد کیسه ای از اتاق بیرون می کشیدند ، پیرمرد در تخت مجاور برای مدت کوتاهی از زوال عقل خود بیدار شد. “آیا او مرده است؟” او زمزمه کرد و بازوی خود را دراز کرد و سعی کرد برای آخرین بار هم اتاقی خود را لمس کند.
با تأمل در صحنه ای که بارها تکرار شده است ، یکی از کارگران ، مانل ریورا ، از افزایش روزافزون سالخوردگانی که با از بین بردن ویروس کرونا می میرند ناامید شد.
وی در مورد مرد زنده مانده در خانه سالمندان بارسلونا گفت: “نکته ناراحت کننده این است که ، احتمالاً ظرف چند روز دیگر به خاطر او باز خواهیم گشت.”
در میان شیوع این کارها که بیشتر اوقات باعث خرابی بیشتر در مراکز نگهداری شده در فصل بهار می شود ، کارگران مرده دوباره شبانه روز در خانه های سالمندان و بیمارستان ها مشغول کار هستند. در ایالات متحده ، بیماران در خانه های سالمندان و مراکز مراقبت طولانی مدت و کسانی که از آنها مراقبت می کنند 39٪ از مرگ و میر ویروس کرونا در این کشور 39٪ بوده است.
موج افزایش در اروپا با وجود دیواره نگهدارنده اقدامات از بهار ، از جمله امکاناتی که فقط برای افراد مبتلا به ویروس کرونا طراحی شده است ، اتفاق می افتد. همچنین این امر مقامات و متخصصان مراقبت از سالمندان را درگیر مسابقه ای خلاف ساعت قبل از شروع واکسیناسیون های دسته جمعی می کند.
در پاسخ ، پرتغال واحدهای نظامی مستقر کرده است تا کارمندان خانه سالمندان را در زمینه ضد عفونی آموزش دهد. در فرانسه ، جایی که حداقل 5،000 سالمند نهادینه شده در ماه گذشته فوت کرده اند ، و در آلمان و ایتالیا ، که از سپتامبر استراحت تابستانی با یک روند صعودی روبرو شده است ، بازدید از بستگان به خانه های سالمندان دوباره محدود شده یا به طور کلی ممنوع شده است.
اکثر کشورها در حال پیشگیری از غربالگری کارگران و ساکنان هستند و سعی در جلوگیری از شیوع ویروس های بدون علامت دارند. این استراتژی به بلژیک کمک کرده است تا مرگ خانه های سالمندان را از 63 درصد کل مرگ و میرهای ناشی از COVID-19 قبل از اواسط ژوئن به 39 درصد در پایان ماه نوامبر کاهش دهد.
اما در اسپانیا ، که همه گیری ها بحث قطبی را در مورد توانایی این کشور در مراقبت از سریعترین جامعه اروپا به وجود آورده است ، مرگ ویروس کرونا در خانه سالمندان به مدت دو ماه در حال افزایش است. آنها اکنون تقریباً نیمی از تلفات جدید روزانه را تشکیل می دهند ، سهم مشابه مارس و آوریل. عفونت های روزانه جدید نیز در خانه ها متناسب نیستند – 13 مورد در داخل برای هر نفر در خارج.
با این حال ، دلیل این امیدواری وجود دارد ، زیرا انگلیس اولین کشور در جهان است که هفته گذشته مجوز واکسن COVID-19 را به سختی آزمایش کرده است ، و می تواند توزیع آن را طی چند روز آغاز کند ، اولویت بندی ساکنان خانه سالمندان و افرادی که از آنها مراقبت می کنند ، و پس از آن سایر سالمندان و کارکنان مراقبت های بهداشتی. خانه های سالمندان همچنین در بالای لیست واکسن ها در ایالات متحده ، اسپانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی یا نزدیک آن هستند.
میگل وازکز ، رئیس انجمن بستگان ساکنان مادرید در Pladigmare ، گفت: “این یک اقدام معقول ، موجه و منطقی است” برای اولویت بندی خانه های سالمندان. وی گفت ، پس از تعداد “شرم آور” مرگ و ثبت اشتباهات ، “انجام چنین کاری یک حکم اعدام عمدی نخواهد بود.”
بعضی چیزها از بهار بهتر شده اند. مراقبان یاد گرفته اند که از تجهیزات و آزمایشات محافظتی ، که دیگر چنین کمبودی نیستند ، بهترین استفاده را ببرند. درک بهتری از آنچه در بیشتر مراکز می گذرد وجود دارد و کارشناسان با علائمی مانند اسهال و بثورات که نادیده گرفته شده اند ، نحوه تأثیر COVID-19 بر سالمندان را فرا گرفته اند.
دکتر خوزه آگوستو گارسیا ناوارو ، رئیس انجمن اطفال و پستان پزشکی اسپانیا گفت: “این واقعاً یک بیماری آفتاب پرست است که همه ما را گول می زند.”
گارسیا ناوارو گفت ، یکی از بزرگترین اشتباهات در روزهای اولیه ، بستن افراد مسن در آسیب رساندن به انزوا بود که منجر به از دست دادن تحرک ، بی خوابی ، سوourتغذیه ، افسردگی و سایر بیماری هایی شد که بسیاری را تحت تأثیر قرار داده و حتی کشته است.
وی گفت: “تضمین درمانهای فیزیکی ، شغلی و روانشناختی برای افراد آلوده از اهمیت بالاتری برخوردار است.” یک ابتکار عمل در اسپانیا در تلاش است تا این مشکل را برای بهبود بیماران ویروسی بهبود بخشد که اگرچه مسری هستند اما جایی برای جدا کردن یا فعال نگه داشتن ندارند. آنها از خانه های خودشان یا از مراکز کوچک مراقبت که به هیچ وجه راهی برای جدا کردن ساکنان نیستند.
در خانه ویتالیا كنیلیاس مادرید ، بلكیس زورایدا كوئاس 83 ساله در حال بهبودی از ویروس است كه وی را برای طولانی ترین مدت بیش از شش دهه ازدواج از همسرش ، خوآكین گونزالس 92 ساله دور نگه داشته است.
“اوه خدای من! چه بحرانی از اضطراب. کوئوز گفت چطور گریه کرده ام. “اکنون من وضعیت بهتری دارم اما تحمل این مسئله برای من بسیار زیاد بوده است. این مانند این است که بدون سلاح به جنگ برویم.”
پدرو مارسلو 87 ساله هنگامی که با کمک یک درمانگر برای بهبود تحرک از دست رفته در طی یک ماه بستری در بیمارستان راه می رفت گفت: “من از مرگ نمی ترسم ، فقط می خواهم کمی بهتر حرکت کنم تا روز “من یک مطالعه از نمونه های خون در همه خانه های سالمندان مادرید نشان دادم که 53 درصد از 55،000 ساکن در مراکزی زندگی می کنند که بیش از نیمی از ساکنان آنتی بادی تولید کرده اند.
پاز ممبیبر ، مدیر دوازده مرکز گروه Vitalia Home در پایتخت اسپانیا یا اطراف آن ، گفت: “گفتن این مسئله ناراحت کننده است ،” اما خساراتی که ما متحمل شدیم اکنون از ما محافظت کرده است. ” با این وجود ، چه مدت مصونیت ممکن است طول بکشد ، سوالی است که دانشمندان هنوز در تلاشند به آن پاسخ دهند.
در همین حال ، در سراسر قاره ، عفونت ها فقط در طی 48 ساعت به ده ها یا حتی بیش از 100 مورد افزایش می یابند.