استیون کینگ از ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر می‌خواهد تا تیک آبی‌اش را به خیریه بدهد و بعداً او را تحسین کرد.

استیون کینگ از ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر می‌خواهد تا تیک آبی‌اش را به خیریه بدهد و بعداً او را تحسین کرد.

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، توییتر تیک آبی نمادین خود را در آخر هفته از بسیاری از حساب‌های افراد مشهور در سراسر جهان حذف کرد. با این حال، مدیر عامل توییتر پیشنهاد داده بود که شخصاً برای حساب استفان کینگ نویسنده ترسناک بپردازد که دومی چندان تحت تأثیر قرار نگرفت.
کینگ در 21 آوریل 2023 با توضیح اینکه برای تیک آبی توییتر در حساب خود پولی پرداخت نکرده است، در توییتی نوشت:

بعداً در روز یکشنبه، 22 آوریل، کینگ از ماسک خواست تا پولی را که دومی برای حساب کینگ پرداخت کرده بود، به امور خیریه اهدا کند. کینگ در توییتی نوشته بود: “من فکر می کنم آقای ماسک باید چک آبی من را به خیریه بدهد. من بنیاد پریتولا را که خدمات نجات غریق در اوکراین ارائه می دهد توصیه می کنم. این فقط 8 دلار است، بنابراین شاید آقای ماسک بتواند کمی بیشتر اضافه کند.”
در پاسخ به این موضوع، ماسک در توییتی گفت: “من 100 میلیون دلار به اوکراین کمک کرده‌ام، شما چقدر کمک کرده‌اید؟ (ما پول وزارت دفاع را رد کردیم).

به نظر می رسد افشاگری ماسک، کینگ را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا او بعداً او را به خاطر این خیریه تحسین کرد. کینگ گفته بود: “ماسک 100 میلیون دلار به خیریه های اوکراینی داده است. عالی. اسلاوا اوکراینی!”

در همین حال، پس از حذف تیک آبی از چندین حساب کاربری در توییتر، سایت میکروبلاگینگ آن را به صورت رایگان از روز یکشنبه برای کسانی که بیش از یک میلیون دنبال کننده یا بیشتر داشتند، از سر گرفت.

بیشتر بخوانید: آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین نویسندگان و خلاقیت آنها شود؟