اسناد ایالات متحده: اوکراین: جنگ اوکراین، در حال حاضر با 354000 تلفات، احتمالاً کشیده خواهد شد

اسناد ایالات متحده: اوکراین: جنگ اوکراین، در حال حاضر با 354000 تلفات، احتمالاً کشیده خواهد شد

مسکو: 354000 سرباز روسی و اوکراینی در این حمله کشته یا زخمی شده اند جنگ اوکراین بر اساس مجموعه ای از اسناد ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده که در فضای مجازی منتشر شده است، درگیری طولانی مدتی است که ممکن است فراتر از سال 2023 ادامه یابد.
اگر این اسناد معتبر باشند، که شبیه ارزیابی های مخفی ایالات متحده از جنگ و همچنین برخی جاسوسی های ایالات متحده علیه متحدان هستند، بینش نادری را در مورد دیدگاه واشنگتن در مورد یکی از مرگبارترین درگیری های اروپا پس از جنگ جهانی دوم ارائه می دهند.
رویترز نتوانسته است مستقلاً این اسناد را تأیید کند و برخی کشورها از جمله روسیه و اوکراین صحت آنها را زیر سوال برده اند، در حالی که مقامات آمریکایی می گویند به نظر می رسد برخی از پرونده ها تغییر کرده است.
یکی از ارزیابی‌های 23 فوریه 2023 با عنوان «نبرد برای منطقه دونباس احتمالاً در سرتاسر سال 2023 به بن‌بست می‌رود»، می‌گوید بعید است روسیه بتواند آن بخش از شرق اوکراین را تصرف کند.
در ارزیابی بالای نقشه طبقه بندی شده مواضع روسیه آمده است: «کارزار فرسایشی روسیه در منطقه دونباس احتمالاً به سمت بن بست پیش می رود و هدف مسکو برای تصرف کل منطقه در سال 2023 را خنثی می کند.
این تاکتیک‌ها نیروهای روسیه و ذخایر مهمات را به حدی کاهش داده است که با جلوگیری از بازیابی غیرقابل پیش‌بینی، می‌تواند یگان‌های روسی را خسته کند و اهداف جنگی مسکو را ناکام بگذارد و در نتیجه جنگی طولانی‌تر از سال 2023 ایجاد کند.»
وزارت دفاع روسیه به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد. مسکو گفته است که نمی داند آیا این اسناد واقعی هستند یا نه و ممکن است تلاشی برای ایجاد اختلاف باشد.
بر اساس ارزیابی جمع آوری شده توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده، روسیه متحمل 189500 تا 223000 تلفات شده است که شامل 35500-43000 کشته در عملیات و 154000-180000 مجروح شده است.
بر اساس سندی با عنوان “روسیه/اوکراین – ارزیابی پایداری و فرسایش رزمی” اوکراین متحمل 124500 تا 131000 تلفات شده است که شامل 15500 تا 17500 کشته در عملیات و 109000 تا 113500 مجروح در عملیات شده است.
این ارقام حدود 10 برابر بیشتر از هر رقم تلفات عمومی منتشر شده توسط مسکو یا کیف است.
هیچ یک از طرفین اطلاعات به موقع در مورد تلفات نظامی ارائه نمی دهند.
ایالات متحده نسبت به تحریک چین محتاط است
یکی از اسناد ایالات متحده که در کانال های تلگرامی روسیه منتشر شد، آمار تلفات را به شدت تغییر داد تا تلفات روسیه کاهش یابد و تلفات اوکراینی افزایش یابد. رویترز دو نسخه از یک سند را مشاهده کرده است که یکی به وضوح تغییر یافته است.
بر اساس گزارش آژانس اطلاعات دفاعی، که تاکید می کند شکاف های قابل توجهی در اطلاعات وجود دارد، “روسیه همچنان از اهداف اعلام شده برای تکمیل تجهیزات و پرسنل برای پشتیبانی از عملیات در اوکراین عقب می ماند.”
در سند مربوط به تلفات، آرم های ستاد مشترک ارتش آمریکا و آژانس اطلاعات دفاعی نقش بسته است.
ارزیابی می شود که روسیه و اوکراین هر دو دارای پایداری رزمی “متوسط” هستند – به این معنی که هر دو احتمالاً می توانند برای مدتی به جنگ ادامه دهند.
این اسناد نشان می دهد که در حالی که روسیه در برخی مناطق برتری کلی عددی دارد، اوکراین تانک ها و نفربرهای زرهی (APC) بیشتری نسبت به روسیه دارد.
بر اساس گزارش آژانس اطلاعات دفاعی روسیه 2048 تانک و 3900 APC در حالی که اوکراین 468 تانک و 1020 APC از دست داده است. اوکراین دارای 802 تانک و 3498 فروند APC است، در حالی که روسیه 419 تانک و 2928 APC در تئاتر دارد.
بر اساس سند تلفات، روسیه در جنگنده ها و پدافند هوایی برتری دارد. رویترز نتوانست این ارقام را تأیید کند که با آمار روسیه در مورد تخریب تجهیزات اوکراینی مغایرت دارد.
اسناد ایالات متحده همچنین نشان دهنده نگرانی واشنگتن در مورد حملات اوکراین به عمق روسیه – و حتی بالقوه به مسکو – به دلیل تأثیری که چنین حملاتی می تواند بر موقعیت چین داشته باشد.
اگر حملات اوکراین به مکانی با ارزش استراتژیک بالا یا به نظر برسد که رهبران ارشد روسیه را هدف قرار می دهد، چین با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد و به احتمال زیاد مقیاس و دامنه موادی را که مایل است به روسیه ارائه دهد افزایش خواهد داد. ارزیابی های هوشی
رویترز بیش از 50 سند با عنوان “محرمانه” و “بسیار محرمانه” را بررسی کرده است که برای اولین بار در ماه مارس در سایت های رسانه های اجتماعی ظاهر شد و ظاهرا جزئیات آسیب پذیری نظامی اوکراین و اطلاعاتی درباره متحدانش از جمله اسرائیل، کره جنوبی و ترکیه را فاش می کند.