اظهارات مکرون درباره تایوان سوالاتی را در مورد روابط جهانی اتحادیه اروپا ایجاد می کند

اظهارات مکرون درباره تایوان سوالاتی را در مورد روابط جهانی اتحادیه اروپا ایجاد می کند

پاریس: نظرات رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در مورد اولویت های اروپا در مورد تایوان، در آستانه سخنرانی برنامه ریزی شده وی در مورد حاکمیت این اتحادیه در هلند، سوالاتی در مورد روابط اتحادیه اروپا با ایالات متحده و چین ایجاد شده است.
اظهارات مکرون روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی Les Echos و سیاسی اروپا.
مکرون در این مصاحبه گفت: “سوالی که ما به عنوان اروپایی ها باید به آن پاسخ دهیم این است: آیا به نفع ما است که (بحران) در تایوان را تسریع کنیم؟ خیر.” بدترین چیز این است که فکر کنیم ما اروپایی ها باید پیرو این موضوع شویم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.
این اظهارات روز جمعه قبل از آغاز تمرینات رزمی گسترده توسط چین در اطراف تایوان بیان شد که شبیه سازی آب بندی جزیره در واکنش به سفر هفته گذشته رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده بود.
به گفته دفتر مکرون، مکرون در راه بازگشت از یک سفر دولتی سه روزه به چین با خبرنگاران صحبت کرد، جایی که به طور مفصل با رئیس جمهور شی جین پینگ از جمله در مورد تایوان صحبت کرد.
این اظهارات توجه گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است و کارشناسان این سوال را مطرح کردند که آیا دیدگاه‌های مکرون با موضع اتحادیه اروپا همخوانی دارد و آیا بلوک 27 می‌تواند به «سومین ابرقدرتی» تبدیل شود که ماکرون می‌گوید امیدوار است در آن بسازد. چند سال.”
به گفته دفتر وی، مکرون روز سه شنبه یک سفر دولتی دو روزه را در هلند آغاز خواهد کرد و در آنجا قرار است در مورد حاکمیت اروپا با تمرکز بر اقتصاد و صنعت سخنرانی کند.
مکرون در این مصاحبه گفت: “ما اروپایی ها باید بیدار شویم. اولویت ما برنامه های دیگران در همه مناطق جهان نیست.”
او بر مفهوم «خود مختاری استراتژیک» برای اروپا تأکید کرد که سال‌ها آن را ترویج کرده است. او نسبت به آنچه که “تله” نامیده می شود هشدار داد که منجر به گرفتار شدن بلوک در بحران هایی می شود که متعلق به ما نیستند.
او تاکید کرد: «ما نمی خواهیم برای موضوعات مهم به دیگران وابسته باشیم.
سیاسی دفتر مکرون گفت که دفتر مکرون از او خواسته است تا نقل قول های رئیس جمهور را قبل از انتشار بررسی کنند، این یک رویه رایج در فرانسه است، که منجر به قطع شدن برخی از بخش های مصاحبه شد که در آن او “با صراحت بیشتری درباره استقلال استراتژیک تایوان و اروپا صحبت کرد”.