اولین ایرباس C295 برای هند اولین پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند | اخبار هند

اولین ایرباس C295 برای هند اولین پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند |  اخبار هند

سویل: ​​ایرباس روز دوشنبه اعلام کرد که اولین هواپیمای C295 هند اولین پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند و نقطه عطف قابل توجهی برای تحویل آن تا نیمه دوم سال 2023 است.
بر اساس بیانیه ای، این هواپیمای تاکتیکی در تاریخ 5 می در ساعت 11:45 به وقت محلی (GMT+1) از سویا، اسپانیا برخاست و پس از 3 ساعت پرواز در ساعت 14:45 به زمین نشست.
“این اولین پرواز نشان دهنده یک دستاورد قابل توجه برای اولین برنامه هوافضای Make in India است. با توجه به اینکه نیروی هوایی هند قرار است بزرگترین اپراتور C295 در جهان شود، این برنامه تعهد ما برای بهبود عملیات نیروی هوایی هند (IAF) را نشان می دهد. ژان بریس دومون، رئیس سیستم های هوایی نظامی در دفاع و فضای ایرباس گفت.
هند 56 فروند هواپیمای C295 را در سپتامبر 2021 خریداری کرد تا جایگزین ناوگان قدیمی AVRO (IAF) شود.
در این بیانیه آمده است که 16 هواپیمای اول در سویل، اسپانیا مونتاژ می‌شوند و در شرایط «فرار دور» به مشتری تحویل داده می‌شوند. 40 هواپیمای باقیمانده توسط تاتا پیشرفته سیستم (TASL) در هند به عنوان بخشی از مشارکت صنعتی بین دو شرکت تولید و مونتاژ خواهد شد.
این برنامه کمک قابل توجهی به توسعه اکوسیستم نظامی-صنعتی کشور از ساخت تا مونتاژ، آزمایش، تحویل و نگهداری چرخه عمر کامل هواپیما خواهد کرد.
برنامه C295 در مجموع شامل 280 سفارش از 39 اپراتور است که آن را به یک هواپیمای بی بدیل در وزن و کلاس ماموریت خود تبدیل می کند.
را ایرباس C295 یک فروند هواپیمای تاکتیکی نسل جدید در بخش سبک و متوسط ​​است.
به گفته ایرباس، این هواپیما قوی و قابل اعتماد است، اما از نظر تعداد ماموریت های مختلفی که می تواند انجام دهد، بسیار متنوع است. C295 عملیات چند منظوره را در سراسر جهان تحت هر شرایط آب و هوایی انجام می دهد. این سازمان اعلام کرد که کاملاً تأیید شده است و به طور معمول شبانه روز در مأموریت های جنگی در تمام شرایط آب و هوایی، از محیط های بیابانی گرفته تا محیط های دریایی، از دمای بسیار گرم تا بسیار سرد عمل می کند.