اوکراینی: روسیه 30 موشک کروز به سمت اهداف اوکراینی شلیک کرد. اوکراین می گوید 29 نفر سرنگون شدند

اوکراینی: روسیه 30 موشک کروز به سمت اهداف اوکراینی شلیک کرد.  اوکراین می گوید 29 نفر سرنگون شدند

کیفروسیه بامداد پنجشنبه در آخرین آزمایش شبانه 30 موشک کروز علیه مناطق مختلف اوکراین شلیک کرد. اوکراینی به گفته مقامات، پدافند هوایی، که 29 فروند از آنها را سرنگون کرد.
به گفته سرهی براتچوک، سخنگوی اداره نظامی این منطقه، یک نفر در اثر یک موشک روسی که به یک ساختمان صنعتی در منطقه جنوبی اودسا اصابت کرد، کشته و دو نفر زخمی شدند.
در حالی که نیروهای کرملین پایتخت را برای نهمین بار در ماه جاری با تشدید تنش آشکار پس از هفته ها آرامش و پیش از یک ضد حمله مورد انتظار اوکراین با استفاده از سلاح های پیشرفته غربی که به تازگی ارائه شده بود، در کیف شنیده شد.
آوار در دو منطقه کیف سقوط کرد و باعث آتش سوزی در یک مجتمع گاراژ شد. هیچ خبری فوری در مورد قربانیان وجود ندارد، سرهی پوپکورئیس اداره نظامی کیف در یک پست تلگرامی گفت.
به گفته مقامات اوکراین همچنین دو پهپاد روسی در حال انفجار و دو پهپاد شناسایی را سرنگون کرد.
به گفته سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، بمباران در سراسر اوکراین شامل شش موشک مافوق صوت هوا بالستیک کینژال روسیه بود که بیشترین شلیک در یک حمله در جنگ تاکنون بوده است. یوری ایحنات.
ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل اوکراین در تلگرام نوشت: این موشک ها از پایگاه های دریایی، هوایی و زمینی روسیه شلیک شده است.
او گفت که چندین موج موشک از ساعت 9 شب چهارشنبه تا 5:30 صبح پنجشنبه به سمت مناطق اوکراین هدف قرار گرفت.
مقامات کیف گفتند که نیروهای روسیه از بمب افکن های استراتژیک منطقه خزر استفاده کردند و ظاهرا موشک های X-101 و X-55 را که در زمان شوروی ساخته شده بودند شلیک کردند. روسیه سپس پهپادهای شناسایی را بر فراز پایتخت مستقر کرد.
به گفته مقامات، در آخرین حمله هوایی بزرگ روز سه‌شنبه به کیف، پدافند هوایی اوکراین با تقویت سامانه‌های پیشرفته غربی، همه موشک‌های وارده را سرنگون کرد.
در این حمله از موشک های مافوق صوت استفاده شد که بارها توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان یک مزیت استراتژیک کلیدی معرفی شده است. این موشک ها که از پیشرفته ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه هستند، به دلیل سرعت مافوق صوت و مانورپذیری آنها به سختی قابل شناسایی و رهگیری هستند.
اما سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی غربی، از جمله موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا، به کی‌یف کمک کرده‌اند تا از تخریب‌هایی که در امتداد خط مقدم اصلی در شرق و جنوب کشور شاهد بودیم، مصون بماند.
در حالی که نبرد زمینی تا حد زیادی در امتداد آن خط مقدم به بن بست رسیده است، هر دو طرف قلمرو یکدیگر را با سلاح های دوربرد هدف قرار می دهند.
در همین حال، مقامات مستقر در کرملین در کریمه اشغالی از خارج شدن هشت واگن قطار در روز پنجشنبه به دلیل انفجار خبر دادند.
رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند که قطار حامل غلات بوده است.
خبرگزاری دولتی ریانووستی به نقل از یک منبع در اورژانس اعلام کرد که این حادثه در فاصله کمی از شهر رخ داده است. سیمفروپل. راه‌آهن کریمه گزارش داد که خروج از ریل ناشی از «دخالت افراد غیرمجاز» بوده و تلفات جانی نداشته است.
سرگئی آکسیونوف، رئیس کریمه مستقر در روسیه، گفت که خدمات قطار در بخش آسیب دیده خط به حالت تعلیق درآمد.
فرماندار منطقه روز پنجشنبه گزارش داد همچنین در حمله پهپادی در منطقه کورسک جنوبی روسیه که هم مرز با اوکراین است، دو نفر زخمی شدند.
رومن استاروویت در یک پست تلگرامی مدعی شد که نیروهای اوکراینی یک وسیله انفجاری را از یک پهپاد روی یک مجموعه ورزشی و تفریحی پرتاب کردند.
_