اوکراین: آخرین جنگ روسیه علیه اوکراین: پاپ می گوید واتیکان در ماموریت مخفی صلح اوکراین مشارکت دارد

اوکراین: آخرین جنگ روسیه علیه اوکراین: پاپ می گوید واتیکان در ماموریت مخفی صلح اوکراین مشارکت دارد

واتیکان در یک ماموریت صلح برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین شرکت دارد. پاپ فرانسیس روز یکشنبه، پس از یک سفر سه روزه به مجارستان، به خبرنگاران گفت که حاضر است هر کاری را که باید انجام شود، انجام دهد.
دعوا کردن
* اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهایش بخش هایی از شهر باخموت در شرق را که کانون حمله طولانی مدت روسیه است، تحت کنترل دارند، در حالی که رئیس یک نیروی اصلی طرفدار مسکو گفت که افرادش در حال پیشرفت هستند.
یک فرماندار محلی گفت: چهار غیرنظامی در نتیجه گلوله باران اوکراینی به روستایی در نزدیکی مرز در منطقه بریانسک روسیه در شامگاه شنبه کشته شدند.
فرماندار مستقر در مسکو گفت: حمله هواپیمای بدون سرنشین باعث آتش سوزی در یک انبار سوخت در بندر سواستوپل کریمه شد و ستون وسیعی از دود سیاه را قبل از خاموش شدن به آسمان فرستاد.
* رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی او در مصاحبه ای که روز شنبه پخش شد گفت که اگر روس ها در آغاز جنگ به مقر او در کیف حمله می کردند، یک تپانچه حمل می کند و با حلقه داخلی خود تا سر حد مرگ می جنگید.
* رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان جنگ را تأیید کند.
دیپلماسی
پاپ فرانسیس در جریان پرواز پس از بازگشت به خانه به خبرنگاران گفت: “من حاضرم هر کاری را که باید انجام شود انجام دهم. اکنون مأموریتی در این دوره وجود دارد، اما هنوز علنی نیست. وقتی عمومی شد، آن را فاش خواهم کرد.” سفر سه روزه به مجارستان
هر دو طرف گفتند، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند و درباره نیازهای نظامی اوکراین گفت‌وگو کردند.
کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک روسیه (ROC) گفت: توصیه کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای اجازه دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی برای بازگشت به مسابقات بین المللی به عنوان بی طرف، “بیش از حد و تبعیض آمیز” است.
* روسیه روز شنبه وعده داد که به آنچه که تصرف غیرقانونی مدرسه سفارت خود در ورشو توسط لهستان گفته بود، پاسخ سختی خواهد داد، اقدامی که آن را نقض آشکار کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک خواند.
اقتصاد
یک منبع دولتی روز شنبه گفت: سود سهام 400 میلیون دلاری به چهار شرکت هندی برای سهام آنها در دارایی های نفتی روسیه به دلیل مشکلاتی در پرداخت های ناشی از تحریم های غرب به دلیل حمله مسکو به اوکراین متوقف شده است.