اوکراین: حمله روسیه در شرق اوکراین 11 کشته برجای گذاشت، مسکو ادعا می کند که در نزدیکی باخموت دست به دست آورده است

اوکراین: حمله روسیه در شرق اوکراین 11 کشته برجای گذاشت، مسکو ادعا می کند که در نزدیکی باخموت دست به دست آورده است

اسلوویانسک: تعداد کشته شدگان حمله روسیه به یک ساختمان مسکونی در شهر شرقی اوکراین اسلوویانسک روز شنبه به 11 صعود کرد زیرا مسکو مدعی پیشروی در نزدیکی باخموت بود.
اسلویانسک در بخشی از شرق منطقه دونتسک قرار دارد که تحت کنترل اوکراین است. مطابق با کیفاین موشک روز جمعه مورد اصابت هفت فروند موشک قرار گرفت که به پنج ساختمان، پنج خانه، یک مدرسه و یک ساختمان اداری اصابت کرد.
ورونیکا باخال، سخنگوی سرویس اضطراری دولتی در منطقه در اظهارات تلویزیونی گفت: «تعداد قربانیان گلوله باران اسلوویانسک به 11 نفر افزایش یافته است.
آمار قبلی 9 کشته گزارش کرده بود، از جمله یک پسر دو ساله که از زیر آوار نجات یافت اما در راه انتقال به بیمارستان جان باخت و 21 نفر زخمی شدند.
اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، در این “غم و اندوه وصف ناپذیر” به خانواده کودک تسلیت گفت.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور روسیه، روسیه را به “گلوله باران وحشیانه” ساختمان های مسکونی و “کشتن مردم در روز روشن” محکوم کرد.
روزنامه‌نگاران خبرگزاری فرانسه روز جمعه نیروهای امدادی را دیدند که برای نجات بازماندگان در طبقه بالای یک بلوک مسکونی معمولی متعلق به دوران شوروی حفاری می‌کردند و دود سیاهی که از خانه‌های آتش گرفته در آن سوی خیابان بلند می‌شد.
خیابان پایین — از جمله زمین بازی — پوشیده از گرد و غبار بتونی و آوار بود، از جمله صفحات پاره شده از کتاب های مدرسه و نقاشی های کودکان.
اداره منطقه ای در تلگرام اعلام کرد در جنوب اوکراین، یک زن 48 ساله و دختر 28 ساله اش روز شنبه در گلوله باران روسیه در شهر خرسون کشته شدند.
باخموت پیشروی می کند
اسلویانسک در 45 کیلومتری (27 مایلی) شمال غربی نقطه خط مقدم باخموت، صحنه طولانی ترین و خونین ترین نبرد تهاجم روسیه قرار دارد.
نیروهای روسی از تابستان گذشته برای تصرف این شهر در شرق اوکراین که اهمیت نمادین زیادی پیدا کرده است، در حال نبرد هستند، اگرچه تحلیلگران می گویند ارزش استراتژیک کمی دارد.
کیف گفته است که نبرد برای شهر برای عقب نگه داشتن نیروهای روسی در سراسر جبهه شرقی کلیدی است و اسلوویانسک یکی از شهرهایی است که در صورت شکست کیف در نبرد در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
روسیه روز شنبه مدعی پیشروی در حومه شمالی و جنوبی باخموت شد که پیش از جنگ 70000 نفر جمعیت داشت.
وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری گفت: «یگان‌های تهاجمی واگنر با موفقیت پیشروی کردند و دو منطقه در حومه شمالی و جنوبی شهر را به تصرف خود درآوردند».
گروه مزدور روسی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین تاجر مرتبط با کرملین، رهبری بسیاری از نبردها برای شهر را بر عهده داشته است.
به گفته این وزارتخانه، نیروهای اوکراینی “در حین عقب نشینی، به عمد زیرساخت های شهر و ساختمان های مسکونی را تخریب می کنند تا از پیشروی” نیروهای مسکو جلوگیری کنند.
خبرگزاری فرانسه نتوانست وضعیت را در محل بررسی کند.
این شهر به محل تثبیت فرماندهان نظامی تبدیل شده است که منجر به یک جنگ فرسایشی وحشیانه نه ماهه شده است. اعتقاد بر این است که روسیه و اوکراین هر دو در نبرد باخموت متحمل خسارات زیادی شده اند.
لولای برزیل در مورد اوکراین
روسیه روز جمعه اعلام کرد که در حال تلاش برای تصرف مناطق غربی شهر به شدت تخریب شده معدن نمک است.
روز پنجشنبه، مسکو مدعی شد که نیروهای اوکراینی را در باخموت قطع کرده است. کیف این ادعا را رد کرد و گفت که به نیروهای خود دسترسی دارد و قادر به ارسال مهمات است.
در جبهه دیپلماتیک، رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، روز شنبه گفت که ایالات متحده باید از “تشویق جنگ” در اوکراین دست بردارد، زیرا وی در پایان سفر خود به چین را به پایان رساند.
او همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا «در مورد صلح صحبت کند».
پایتخت‌های غربی حامیان اصلی اوکراین بوده‌اند و به کیف تسلیحات، مهمات و همچنین کمک‌های مالی می‌رسانند.
رئیس جمهور زلنسکی گفته است تا زمانی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در قدرت است با روسیه مذاکره نخواهد کرد، در حالی که مسکو در ماه جاری اعلام کرد که می خواهد هر گونه مذاکرات صلح اوکراین بر ایجاد “نظم جهانی جدید” متمرکز شود.
روسیه مدت‌ها گفته است که مبارزه علیه سلطه واشنگتن بر صحنه بین‌المللی را رهبری می‌کند و استدلال می‌کند که حمله اوکراین بخشی از این مبارزه است.