اوکراین در برابر کریمه قاطعانه می ایستد: اوکراین قاطعانه در مورد کریمه می ایستد و می خواهد روسیه از همه زمینه ها خارج شود

اوکراین در برابر کریمه قاطعانه می ایستد: اوکراین قاطعانه در مورد کریمه می ایستد و می خواهد روسیه از همه زمینه ها خارج شود

کیو: وزیر امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه گفت که کشورش از تقاضای روسیه مبنی بر خروج نیروهایش از کریمه و همچنین از دیگر مناطق اوکراین که مسکو اخیراً به طور غیرقانونی آن را ضمیمه کرده است، تسلیم نخواهد شد.
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، با نامیدن جنگ در اوکراین “زخم خونریزی در وسط اروپا” گفت که با تمام خاک کشورش در برخورد با کرملین پس از تهاجم همه جانبه آن در بیش از 13 ماه پیش باید به طور یکسان رفتار شود.
کولبا که از طریق لینک ویدئویی در گردهمایی در بخارست، پایتخت رومانی صحبت می‌کرد، گفت: «ما با اصول منشور سازمان ملل متحد و این اعتقاد مشترک هستیم که کریمه اوکراین است و تحت کنترل اوکراین بازخواهد گشت.»
او گفت: “هر بار که از هر گوشه ای از جهان می شنوید که می گوید کریمه به نوعی خاص است و نباید مانند هر بخش دیگر از خاک ما به اوکراین بازگردانده شود، باید یک چیز را بدانید: اوکراین قاطعانه با این اظهارات مخالف است.” در کنفرانس امنیتی دریای سیاه گفت.
کرملین از کی‌یف می‌خواهد که حاکمیت روسیه بر کریمه را به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق استان‌های دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپوریژژیا در سپتامبر را به رسمیت بشناسد.
اوکراین این درخواست ها را رد کرده و تا زمانی که نیروهای مسکو از تمام سرزمین های اشغالی عقب نشینی نکنند، با روسیه مذاکره نخواهد کرد.
اگرچه هیچ نشانه ای از مذاکرات احتمالی صلح وجود ندارد، اما دو کشور به طور پراکنده اسیران جنگی را مبادله کرده اند و در زمان جنگ برای صادرات غلات اوکراینی و غلات و کودهای شیمیایی روسیه وارد معامله شده اند. قرارداد غلات به کاهش نگرانی ها در مورد عرضه جهانی غذا کمک کرده است، به ویژه برای کشورهای آفریقا، خاورمیانه و بخش هایی از آسیا که بسیاری از آنها در حال حاضر با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
توافقی که در ژوئیه گذشته با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه به امضا رسید، با این حال ظریف است و مورد تهدید مکرر مسکو برای پایان دادن به آن قرار گرفته است.
روسیه ماه گذشته موافقت کرد که قرارداد غلات را به مدت 60 روز – به جای 120 روز تعیین شده در تمدید قبلی – برای ارسال یک سیگنال هشدار به غرب به مدت 60 روز تمدید کند.
در جدیدترین مناقشه، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که هیچ بحثی در مورد تمدید قرارداد غلات دریای سیاه بعد از 18 می تا زمانی که پیشرفتی در جهت حل آنچه که «پنج مشکل سیستمی» ناشی از تحریم‌های روسیه بر سر جنگ حاصل شده است، صورت نگیرد. .
در بیانیه ای اعلام شد که این مسائل مربوط به اتصال مجدد بانک کشاورزی دولتی روسیه به سیستم بانکی بین المللی سوئیفت است. از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات به روسیه؛ رفع محدودیت های بیمه و بیمه اتکایی و ممنوعیت دسترسی به بنادر. بازگرداندن عملیات خط لوله آمونیاک Tolyatti-Odesa؛ و رفع انسداد دارایی ها و حساب های خارجی شرکت های روسی مرتبط با تولید و حمل و نقل مواد غذایی و کودهای شیمیایی.
تحلیلگران نظامی می گویند که یک حمله متقابل پیش بینی شده اوکراین در ماه های آینده می تواند کریدور زمینی بین روسیه و کریمه را هدف قرار دهد و امیدوار است که نیروهای روسیه را به دو نیم کند.
این یک چالش نظامی دلهره آور خواهد بود. تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که نیروهای کرملین در حال حفر سیستم های خندق گسترده در منطقه بین سرزمین اصلی اوکراین و شبه جزیره دریای سیاه هستند.
جنگ در ماه‌های اخیر به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است و هیچ یک از طرفین نتوانستند در زمستان شتاب بیشتری بگیرند و اغلب به بمباران دوربرد متوسل می‌شوند.
دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد در آخرین رگبارهای روسیه که همچنان به زیرساخت های غیرنظامی حمله می کند، حداقل چهار غیرنظامی کشته و 11 نفر زخمی شدند.
ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته 32 حمله هوایی، دو حمله موشکی و 40 حمله از چند موشک انداز انجام داده اند.