با بازگشت دوباره ویروس ، سیستم بهداشتی روسیه تحت فشار است

مسکو: هنگامی که یکاترینا کوبزوا ، پرستار یک کودک پیش دبستانی در کوههای اورال روسیه ، دچار مشکل تنفس شد ، با یک آمبولانس تماس گرفت. چهار روز گذشته بود که او موفق شد یک تخت بیمارستان رایگان پیدا کند.
آمبولانس ابتدا او را برای گرفتن اسکن برد – که آسیب ناشی از ذات الریه به 50 درصد از ریه های او را نشان داد ، که نشان می دهد ویروس کرونا دارد. در حالي كه هفت بيمارستان ، يكي يكي ، وي را رد كردند و گفتند كه هيچ تختي در دسترس نيست ، امدادگران او را ساعت ها در اطراف شهر پرم و اطراف آن راندند. سحرگاه ، او به خانه رفت.
کوبزاوا ، 60 ساله ، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس از طریق یک بیمارستان ، جایی که پزشکان تأیید کردند ویروس دارد ، این سفر او را از “محافل جهنم” عبور داد. او فقط چند روز پس از اولین تلاش خود در آنجا بستری شد – و پس از آنکه داستانش به عناوین محلی تبدیل شد.
سیستم مراقبت های بهداشتی روسیه ، بسیار گسترده اما کمبود بودجه ، در هفته های اخیر تحت فشارهای چشمگیری قرار گرفته است ، زیرا همه گیری مجدداً موج می زند و عفونت های روزانه و مرگ ویروس به طور منظم رکوردها را می شکند.
در سراسر کشور ، 81٪ از تخت های بیمارستانی که برای بیماران ویروسی کرونا اختصاص داده شده بود ، از روز چهارشنبه پر بود. هفته گذشته سه بار ، دولت روسیه رکورد مرگ و میر روزانه را گزارش کرد و تعداد عفونت های روزانه جدید در هر 100000 نفر از 1 اکتبر بیش از دو برابر افزایش یافته است ، از 6 به بیش از 15. به طور کلی ، روسیه بیش از 2 میلیون مورد را ثبت کرده است. و بیش از 35000 مرگ و میر ، اما به گفته کارشناسان ، همه ارقام در سراسر جهان آمار واقعی همه گیری را کم بیان می کنند.
گزارش ها در رسانه های روسیه در هفته های اخیر تصویری تلخ را ترسیم کرده است. راهروهای بیمارستان مملو از بیمارانی است که روی شیشه و حتی کف اتاق قرار دارند. اجسادی که در کیسه های پلاستیکی سیاه رنگ بودند ، در کف سردخانه جمع شده بودند. صف های طولانی آمبولانس در بیمارستان ها منتظر می مانند در حالی که داروخانه ها علائمی را درج می کنند که داروهایی را که دیگر در انبار ندارند ، نشان می دهد.
مقامات روسی مشکلات موجود در سیستم بهداشت را تأیید کرده اند. ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور ، حتی از مقامات منطقه ای خواست که در مورد اوضاع مقاله نگذارند ، و گفت که “تصور این که همه چیز کاملا طبیعی است کاملاً غیرقابل قبول است”.
با این وجود مقامات روسی همچنان اصرار دارند که نیازی به قفل در سراسر کشور یا تعطیلی گسترده مشاغل نیست ، در عوض مردم را ترغیب می کنند اقدامات دستور داده شده توسط دولت های منطقه را رعایت کنند.
اما در بیشتر مناطق ، این اقدامات فراتر از حد مجاز ماسک نیست ، محدود کردن ساعت بارها و رستوران ها ، دستور دادن سالخوردگی برای منزوی کردن خود ، ممنوع کردن رویدادهای عمومی گسترده و کارفرمایان برای کار برخی از کارکنان در خانه. کارشناسان بهداشت می گویند این اقدامات واضح است که کافی نیست.
دیمیتری سریوگین پیراپزشک می گوید تجربه کوبزاوا غیرعادی نیست. در منطقه جنوب غربی اوریل که وی در آن کار می کند ، بیماران می توانند تا 12 ساعت برای آمبولانس صبر کنند و سپس ممکن است 5 ساعت دیگر را در آن سپری کنند و به دنبال تخت بیمارستان باشند. وی به AP گفت که کسانی که اتفاقاً هنگام ترخیص دیگران می رسند خوش شانس می شوند ، اما بقیه به خانه فرستاده می شوند.
در حالی که منطقه پرم ، جایی كه كوبزوا به دنبال درمان آن بود ، از نظر آلودگی های روزانه جدید در بین 20 منطقه برتر از بیش از 80 منطقه روسیه هفته گذشته بود ، اوریول جایی در وسط قرار گرفت. با این وجود ، 95٪ از تخت های بیمارستانی که هفته گذشته برای بیماران ویروسی کرونا در نظر گرفته شده بود ، پر بود ، که نشان دهنده فشار بر یک سیستم فلج شده توسط اصلاحات گسترده مورد انتقاد است که سعی در کاهش هزینه های دولت داشت.
سرئوگین گفت: “ما به سادگی شاهد فروپاشی سیستم مراقبت های بهداشتی در منطقه هستیم.” “این کاملاً مقابله ای ندارد.”
بسته شدن شش هفته ای ویروس کرونا در ماه مارس فقط به ناامیدی های طولانی مدت مردم در مورد اقتصاد قبلاً ضعیف روسیه افزود. بلافاصله پس از آن ، پوتین اختیاراتی را برای اعمال محدودیت های مربوط به ویروس به فرمانداران منطقه ای واگذار کرد. منتقدان این اقدام را تلاشی برای تلقیح خود از هرگونه عواقب ناشی از بیماری همه گیر دانستند.
در زمان احیای مجدد ویروس ، کرملین مرتباً به فرمانداران منطقه اشاره کرده است.
پوتین هفته گذشته به فرمانداران یادآوری کرد: “همکاران ، شما اختیارات گسترده ای را برای اجرای اقدامات ضد همه گیر دریافت کرده اید. و هیچ کس مسئولیت شخصی شما را در قبال اقدامات اتخاذ شده برطرف نکرده است – من واقعاً امیدوارم که آنها به موقع تصویب شده باشند.”
اما دقیقاً مانند کرملین ، دولتها در اکثر قریب به اتفاق مناطق روسیه نسبت به تعطیلی مشاغل یا تحمیل قفلهای اقتصادی بیزار بوده اند. تنها استثنا جمهوری بوریاتیا در سیبری است که هفته گذشته فرماندار منطقه دستور داد کافه ها ، رستوران ها ، بارها ، مراکز خرید ، سینما ، سالن های زیبایی و سونا به مدت دو هفته تعطیل شوند.
عباس گالياموف ، تحليلگر سياسي ، توضيح داد كه فرمانداران منطقه خود را در موقعيتي غير ممكن مي بينند. اگر محدودیت های سختی اعمال نکنند و شیوع آن همچنان ادامه داشته باشد ، با ناامیدی عمومی روبرو می شوند و در صورت بروز این مشکل با آن روبرو می شوند زیرا بودجه ای برای تسکین درد بسته شدن ندارند.
گالياموف گفت: “تمام امور مالي مدت زيادي متمركز بوده و مناطق هيچ گونه پس اندازي ندارند.” “به طور دقيق ، دستان فرماندار گره خورده است ، اما به دليل نداشتن آنها هنوز بسته مي شوند پول برای تحمیل قفل و جبران خسارات مالی مردم. ”
علاوه بر این ، پوتین کاملاً قدرت متمرکز دارد که فرمانداران منطقه عادت به عمل مستقل ندارند ، جودی توئیگ ، استاد علوم سیاسی دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا ، متخصص در بهداشت جهانی خاطرنشان کرد.
در این بین ، بسیاری از مناطق روسیه تحت موج فزاینده بیماران کمانش می کنند.
در بوریاتیا ، جمهوری سیبری که سختگیرانه ترین اقدامات این کشور را اعمال کرده است ، دکتر تاتیانا سیمبلووا به AP گفت که با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان وی مرتباً تخت اضافه می کند – “در راهرو ، در بخش سرپایی همسایه” – اما “وضعیت هنوز بدتر و بدتر شد.”
سیمبلووا ، پزشک ارشد در بیمارستان بیماری های عفونی جمهوری خواه در اولان-اود ، و همکارانش اکنون بیمارانی را می گیرند که وضعیت آنها “شدید یا با شدت متوسط” باشد و بیماران با موارد خفیف را رد می کنند. هفته گذشته یک ویروس کرونا ویروس با 180 تخت در این شهر افتتاح شد ، و او امیدوار است که و خاموش شدن آن کمک کند.
اما در این میان ، او نگران است.
سیمبلوا گفت: “چنین خطراتی را می پذیریم! به بیماران گفتن (با موارد خفیف تر) آنها می توانند بروند و خود را در خانه معالجه كنند ، در حالی كه ممكن است سه روز بعد با لبهای آبی وارد شوند.” “ما خیلی جدی خفه می شویم.”