برندهای طراح بدون لوگو لحظه به لحظه می گذرانند

برندهای طراح بدون لوگو لحظه به لحظه می گذرانند

آن را ثروت پنهان یا تجمل آرام بنامید. برای ثروتمندان و کسانی که آرزو دارند، مد بدون لوگو با برچسب‌های قیمتی بزرگ لحظه‌ای را تجربه می‌کنند – حداقل در میان افرادی که می‌توانند در مواجهه با تورم بالاتر و اقتصاد پرنوسان هزینه کنند.
این یک روند رفت و برگشتی است که در حالی که در پی همه‌گیری اوج می‌گیرد، ریشه‌های خود را تا زمانی که صنعت‌گران آمریکایی در عصر طلایی قرن نوزدهم و فرانسه در دهه 1700 داشتند، بازمی‌گردد. و خرده‌فروش‌ها نیز به این نکته توجه می‌کنند، همانطور که طراحان بیشتری به دنبال جذب نه تنها ثروتمندان، بلکه افراد بدخواه آنها نیز هستند.

به گوئینت پالترو، مولتی‌میلیونر نپوی هالیوود و گوپ و پرادای سر تا پا، ژاکت‌های ترمه‌ای مجلل و چکمه‌های سلین در طول هفته‌اش در دادگاه یوتا در دعوا بر سر یک تصادف اسکی فکر کنید.
او تصویری از طراحان با رنگ خنثی بود، و کسانی که تجمل می‌دانند به راحتی برندهای پشت کمد بی‌لوگو و بسیار گران‌قیمت او را تشخیص دادند.

رابرت برک، مشاور خرده‌فروشی لوکس، می‌گوید: «وقتی می‌دانی، می‌دانی، و این به نوعی موضوع است». افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند، افرادی که در اتاق‌هایشان هستند، دقیقاً می‌دانند چه لباسی می‌پوشند. و آنها تنها کسانی هستند که اهمیت دارند.»

ترندست های تلویزیون

فیلم موفق Cue HBO، “Succession”، داستان رویز ثروتمند و بداخلاق به رهبری لوگان پدرسالار مرده و خرخر.

میشل ماتلند، طراح لباس، کمدهای گران قیمت و در عین حال مخفی کاری منحصر به فرد شخصیت‌های کلیدی را که تکامل یافته‌اند، ایجاد کرده است و طرفدارانی را که از اولین نمایش در سال 2018 دنباله‌روی مد او بوده‌اند، خوشحال می‌کند.

او می‌گوید: «نباید کیفیت بلینگ داشته باشد. فکر می‌کنم شما همیشه کارداشیان‌های خود را خواهید داشت – می‌دانید، افرادی که چیزهایی می‌پوشند که جلب توجه می‌کند. آنها ممکن است مقدار پول یکسانی داشته باشند، اما آرزوهای متفاوتی داشته باشند.

دنیای مد مخفی کاری کت و شلوارهای تیره کاملاً طراحی شده است که اغلب سفارشی است. کلاه بیسبال لخت با لبه های کاملا گرد. و قطعات قدرت خنثی که توسط تنها خواهر و برادر زن روی، شیو، پوشیده شده است.

هیچ نشانی برای رویز و جت ست آنها وجود ندارد، اگرچه یکی از تلاشگران مهم در میان آنها مجبور بود از راه سختی در مورد ثروت مخفیانه یاد بگیرد.

شوهر خارجی شیو، تام وامبسگانز، به لوگان می گوید: “این فوق العاده دقیق است. هر بار که به آن نگاه می کنید، دقیقاً به شما می گوید چقدر ثروتمند هستید.”

لوگان با یک زمزمه علامت تجاری و هیچ چیز در راه تشکر، رد می‌کند، سپس هدیه تولدی که نام شرکتی که ساعت‌هایش می‌توانند به قیمت 300000 دلار فروخته شوند را تقدیم می‌کنند.

به سرعت به آخرین فصل، در یکی دیگر از جشن های تولد لوگان. این بار این تام است، که هنوز هم خرخر اما بسیار باهوش‌تر است، که از نمایش لوکس بریجت بی‌نظیر می‌گذرد: یک کت شلواری 2890 دلاری باربری با لباس‌های چهارخانه‌ای که برای طرفداران این شرکت آشناست، بدون آرم.

تام به زیر دست خود، گرگ، غرغر می کند: «او یک کیف بسیار بزرگ آورده است. “حتی در آنجا چیست، ها؟ کفش های تخت برای مترو؟ سطل ناهار او؟ منظورم، گرگ، هیولا است. این غول پیکر است. می توانید آن را به کمپینگ ببرید. می توانید آن را بعد از کار در بانک روی زمین بلغزانید.”

اسپلش تا باکلاس

پالترو، انصافاً، همیشه به سمت یک لوکس براق و مینیمالیستی کشیده شده است. اما کمد لباس آزمایشی اخیر او در زمانی از تلویزیون پخش شد که برندهای بیشتری رنگ‌ها و شکل‌های کم‌ارزش (و در عین حال گران‌قیمت) را در باند و قفسه‌ها قرار می‌دهند.

برخی از آنها این کار را انجام می‌دهند در حالی که به مشتریان وفادار می‌مانند که با صدای بلند خرج‌هایشان را با سایه‌های پر زرق و برق، پارچه‌ها، آرم‌ها و رنگ‌بندی‌های برجسته و قابل تشخیص انجام می‌دهند.

جودی کان، معاون مد لوکس در خرده‌فروشی گران‌قیمت Neiman می‌گوید: «حال و هوای پنهان‌کاری در خریدهای این فصل زمانی تقویت شد که مارک‌های معمولاً پرطرفدارتر، مانند Loewe، Saint Laurent، Miu Miu، به سمت حساسیت‌های کلاسیک‌تر متمایل شدند. مارکوس

این طراحان به شرکت‌هایی پیوستند که همیشه این کار را انجام داده‌اند، از جمله برخی از لباس‌های «جانشینی» و پشت پالترو: The Row، Brunello Cucinelli و Loro Piana در میان آنها.

برک می‌گوید بسیاری از زمان‌ها را می‌توان با همه‌گیری توضیح داد، زمانی که خریداران جوان مشتاق با پول محرک و پس‌انداز به دنبال برندهای بزرگ با بیانیه‌های قابل مشاهده بزرگ رفتند.

او می‌گوید: «اکنون تا حدودی خستگی همراه با عدم اطمینان در اقتصاد وجود دارد. مردم احساس می کنند که نمی خواهند نشان دهند که لزوماً پول زیادی دارند.”

لحظه‌های لوکس آرام، مانند چرخه‌های مد معمولاً دارای لحظات متضادی است.

شرکت‌هایی از تولیدکنندگان خمیردندان گرفته تا فروشندگان تخفیف‌دار، اقلام ممتاز بیشتری مانند خمیردندان‌های 10 دلاری و کرم‌های 90 دلاری را در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها قرار می‌دهند. برخی به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش فروش و سود با تمرکز بر اقلام ممتاز در میان کاهش فروش کلی هستند.

مارتین پدرازا، مدیر عامل موسسه لوکس، یک شرکت تحقیقاتی، مشاوره و آموزش کارکنان، می‌گوید که ثروت مخفیانه یک رمز قدیمی در میان ثروتمندان است. اکنون، با رکود یقه سفید، “همه افرادی که از کار بیکار می شوند می خواهند بسیار بکر به نظر برسند.”

آیا آنها می توانند این کار را با هودی 1390 دلاری تام فورد که کندال، روی دیگری پوشیده است، انجام دهند؟ شاید نه، اما آنها ترمه و سایر کالاهای مقرون به صرفه تر را از برچسب های بازار انبوه مانند J.Crew، Banana Republic و Vince انتخاب می کنند. این تفاوت بین 400 دلار یا کمتر و بیشتر از 2000 دلار است.

ماتلند می گوید: «همه چیز در مورد پارچه و بافت است. “شما می توانید یک ژاکت کشمیری که در J.Crew تهیه می کنید داشته باشید، اما می توانید تفاوت را در ظاهر ژاکت گران تر از یک برند دیگر ببینید.”

تکامل کاملا

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که در زمان‌های خوب است که مردم می‌خواهند خودنمایی کنند، نه زمانی که اعصاب در مورد آینده‌های مالی ضعیف است. پدرازا توضیح می‌دهد: ثروتمندان سعی می‌کنند از توده‌ها تقلید کنند، زیرا کسانی که در وسط و بالای توده هستند، از ثروتمندان مینیمالیست تقلید می‌کنند.

او از دوره های پنهان کاری دیگر در مد نام می برد. زیبایی شناسی مینیمالیستی در دهه 1990 وجود داشت، زمانی که دونا کاران و میوچیا پرادا لباس های عملی را مد کردند و در بحبوحه رکود 2008-2009 نمایشی از ثروت مخفیانه را به نمایش گذاشتند.

پاتریشیا میرز، معاون موزه مؤسسه فناوری مد در FIT، حتی به عقب‌تر هم می‌رود.

او می گوید: «افراد با پول و قدرت واقعی، حداقل در ایالات متحده همیشه این کار را انجام داده اند. ما این نوع فرهنگ WASP، فرهنگ پروتستانی را داریم که از ماکسیمالیسم دور می شود.

میرس می گوید که این تنها بخشی از یک داستان بزرگتر است.

“شما واقعاً باید به پایان قرن هجدهم برگردید. شما سقوط سلطنت فرانسه را خواهید داشت، و سپس به این نوع ظهور دوگانه صنعتی شدن و افزایش شهرنشینی خواهید رسید. و بنابراین انسان ها وارد چیزی می شوند که به آن می گویند: انصراف بزرگ.”

از کلاه گیس های پودری و کت و شلوارهای گلدار که با توری پوشانده شده اند فاصله دارید.

میرس می گوید: “همه این زندگی درباری از بین می رود، و اکنون شما صاحب قدرت واقعی هستید که صنعت گران هستند. آنها وارد می شوند، ثروت و قدرت می سازند، و این کار را با لباسی تاریک انجام می دهند.” “بسیاری از دانشمندان گفته اند که اگر می خواهید هم قدرتمند و هم دست کم بگیرید، این واقعاً تبدیل به یک لباس قابل احترام می شود.”

آیا تقلید از ثروت پنهان کار می کند؟ سرمایه‌گذاری روی قطعات اصلی با کیفیت برای استفاده طولانی‌تر و ضایعات کمتر انجام می‌شود، اما تلاش برای کشیدن پشم روی چشم ثروتمندان با جایگزین‌های ارزان‌تر می‌تواند مشکل ساز باشد. چون بالاخره وقتی بدانی، می دانی.

اما مینیمالیسم همه چیز نیست. هیچ کس انتظار ندارد که لوگوها، همراه با چاپ امضاهای قابل تشخیص و سیلوئت های برجسته تر، به جایی برسند.

پدرازا می گوید: “همیشه افرادی وجود خواهند داشت که لوگوها را می خواهند. Chanel به سختی می تواند لوگوی خود را رها کند.” اما همیشه برندهایی وجود دارند که از آنچه در حال وقوع است غافل شوند.