بیل گیتس 5 چیز را به اشتراک می گذارد که آرزو داشت قبل از فارغ التحصیلی به او گفته می شد

بیل گیتس 5 چیز را به اشتراک می گذارد که آرزو داشت قبل از فارغ التحصیلی به او گفته می شد

یکی از بنیانگذاران مایکروسافت اخیراً در دانشگاه ایالتی آریزونا شمالیمراسم آغاز به کار او به اشتراک گذاشت که وقتی در اوایل 20 سالگی خود بود، “توصیه درست” را دریافت نکرد خوش شانس افراد قبل از 30 سالگی به سن 30 سالگی می رسند. اگرچه اوایل دهه 20 سالگی زمان خوبی برای اشتباه کردن و درس گرفتن از آنها است، اما او معتقد است که این سال ها نیز سال های حیاتی برای رشد و یادگیری ضروری برای زندگی هستند.
بیل گیتس گفت: “هنگامی که برای امروز آماده می شدم، زمان زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع کردم که چگونه شما، به عنوان فارغ التحصیلان جدید، با تحصیلاتی که در اینجا دریافت کردید، می توانید بزرگترین تاثیر را بر جهان داشته باشید. این باعث شد به این فکر کنم… نصیحتی که هرگز در چنین روزی به من نشده بود.”
در طول مراسم، او پنج چیز را فاش کرد که آرزو داشت در روز فارغ التحصیلی به او گفته می شد. با وجود اینکه در سال 1975 برای راه اندازی مایکروسافت از هاروارد انصراف داد، اما گفت که همچنان توصیه های خود را با دانشجویان در میان خواهد گذاشت.
در اینجا پنج چیزی است که او آرزو داشت به او گفته می شد:
1. در حرفه خود تجدید نظر کنید
گیتس به کار خود در بیل و بنیاد ملیندا گیتس و گفت که اشکالی ندارد وقتی به نظر می رسد که بیشتر تصمیمات زندگی شما دائمی هستند، تحت فشار باشید. در واقع، اینطور نیستند، و شما می توانید هر از چند گاهی خود و اهداف شغلی خود را مجددا ارزیابی کنید. گیتس اظهار داشت که پس از تأسیس مایکروسافت در سال 1975، فکر می کرد تا آخر عمر در آنجا کار کند، اما امروزه نه تنها در زمینه نرم افزار بلکه در امور بشردوستانه نیز فعالیت می کند.
2. چیزهای جدید یاد بگیرید و از شروع نترسید
گیتس گفت که مواردی وجود خواهد داشت که افراد در موقعیت های مشکل ساز قرار می گیرند و در آن لحظات نباید وحشت کنند. در عوض، آنها باید خود را وادار کنند تا به مسائل فکر کنند و افراد باهوشی را پیدا کنند تا از آنها یاد بگیرند. گیتس در پایان گفت که اولین گام برای یادگیری چیزهای جدید این است که عمیقاً به آن متمایل شوید و به جای چیزهایی که قبلاً می دانید روی چیزهایی که نمی دانید تمرکز کنید.
3. به زندگی خود حس هدفمندی قوی تری بدهید
گیتس به دانش آموزان توصیه کرد که از فرصت های خود برای کمک به دیگران استفاده کنند، که نه تنها مشکلات جهان را حل می کند، بلکه به آنها انرژی می دهد تا بهترین کار خود را انجام دهند.
4. متصل بمانید
گیتس همچنین به دانش‌آموزان گفت که هم‌پیمانان آنها شبکه، بنیان‌گذاران و همکاران آینده و بهترین منابع پشتیبانی، اطلاعات و مشاوره هستند. افرادی که با آنها همکاری می کنند یا با آنها رابطه برقرار می کنند، در درازمدت با ارزش تر از آن چیزی هستند که ممکن است به تنهایی به دست آورند یا به دست آورند.
5. روابط خود را پرورش دهید
گیتس سخنان خود را با این جمله به پایان رساند که در طول کارش در مایکروسافت، معتقد نبود مردم باید کمی سست شوند و خودش هم اینطور نیست. با این حال، پس از پدر شدن، اهمیت روابط و پرورش آنها را درک کرد. وی تاکید کرد: دانش آموزان برای تقویت روابط خود منتظر نمانند تا به سن او برسند و برای این کار وقت بگذارند.