تحقیقات ایرلند و انگلیس به کشف اسرار پشت اقتباس تلویزیونی ‘A Song of Ice and Fire’ کمک می کند

یکی از محققان دانشگاه لیمریک در ایرلند نقشی اساسی در بررسی برخی از اسرار سریال محبوب تلویزیونی بر اساس “آوازی از یخ و آتش” داشته است.

محققان از پنج دانشگاه در سراسر انگلستان و ایرلند – از جمله دکتر Padraig MacCarron از UL – گرد هم آمدند تا “آوازی از یخ و آتش” را باز کنند ، کتابهایی که این مجموعه تلویزیونی بر اساس آنها ساخته شده است.

در مقاله ای که به تازگی توسط مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا منتشر شده است ، تیم فیزیکدانان ، ریاضیدانان و روانشناسان از دانشگاه های کاونتری ، وارویک ، لیمریک ، کمبریج و آکسفورد از علم داده و نظریه شبکه برای تجزیه و تحلیل تحسین شده استفاده کردند مجموعه کتاب های جورج آر آر مارتین.

این مطالعه نحوه چیدمان تعاملات بین شخصیت ها را شبیه چگونگی حفظ روابط و تعامل انسان ها در دنیای واقعی می داند. علاوه بر این ، اگرچه شخصیت های مهم به طور مشهور به طور تصادفی و به عنوان داستان کشته می شوند ، اما تقویم زمینه ای اصلاً غیرقابل پیش بینی نیست ، تحقیقات نشان می دهد.

این تیم دریافت که علی رغم بیش از 2000 شخصیت نامیده شده در “آوازی از یخ و آتش” و بیش از 41000 تعامل بین آنها ، در سطح فصل به فصل ، این اعداد به طور متوسط ​​مطابقت دارند با آنچه در زندگی واقعی می توانیم اداره کنیم.

حتی غالب ترین شخصیت ها – کسانی که داستان را تعریف می کنند – به طور متوسط ​​تنها 150 شخصیت دیگر برای پیگیری دارند. این همان عددی است که مغز متوسط ​​انسان برای مقابله با آن تکامل یافته است.

گرچه انتظار می رفت نقوش ریاضی منطبق به یک فیلمنامه نسبتاً باریک منجر شود ، جورج آر آر مارتین با پخش شدن تصادفی مرگ ها ، داستان را حباب می زند. اما ، همانطور که تیم نشان داد ، وقتی توالی زمانی بازسازی می شود ، مرگ و میرها به هیچ وجه تصادفی نیستند: بلکه آنها منعکس کننده چگونگی گسترش رویدادهای مشترک برای فعالیتهای غیر خشونت آمیز انسان در دنیای واقعی هستند.

“این کتابها با پیچ و تابهای غیر منتظره شناخته می شوند ، اغلب از نظر مرگ یک شخصیت اصلی ، جالب است که ببینیم چگونه نویسنده فصلها را به ترتیب ترتیب می دهد که این امر حتی بیشتر تصادفی از آنچه به صورت تقویمی گفته می شود ، نشان می دهد” دکتر Padraig MacCarron ، محقق فوق دکترا در مرکز تحقیقات اجتماعی و کنسرسیوم کاربردهای ریاضیات علوم و صنایع (MACSI) در دانشگاه علوم پزشکی ، گفت:

“شبکه های اجتماعی از متصل ترین شخصیت ها ، اگرچه گسترده به نظر می رسند ، اما نمایانگر طیف معمولی از شبکه های اجتماعی است که بشر از آن محافظت می کند. بعلاوه ، شبکه های اجتماعی شخصیت ها از حد شناختی ارتباطات اجتماعی که انسان قادر به حفظ آن است ، فراتر نمی رفت. اگرچه فواصل زمانی بین مرگ قابل توجه در ارتباط با جدول زمانی داستان ممکن است تصادفی به نظر برسد ، آنها به ترتیب زمانی گفته نمی شوند. با مرتب سازی مجدد آنها بر اساس آنچه اتفاق می افتد ، آنها از الگویی پیروی می کنند که معمولاً در واقعیت مشاهده می شود ، “اضافه کرد دکتر مک کارون.

مجموعه تلویزیونی “آوازی از یخ و آتش” انواع مختلف مقایسه را با تاریخ و افسانه دعوت کرده است و در این مقاله ازدواج علوم و علوم انسانی راه های جدیدی را برای مطالعات تطبیقی ​​ادبی باز می کند. به عنوان مثال نشان می دهد که بیشتر شبیه حماسه های ایسلندی است تا داستان های افسانه ای مانند Tain Bo Cuailnge یا Beowulf. به نظر می رسد ، ترفند بازی تاج و تخت این است که واقع گرایی و غیرقابل پیش بینی بودن را به روشی از نظر شناختی درهم آمیزد.

پروفسور کلم کوناتون ، از دانشگاه وارویک ، گفت: “مردم عمدتا از طریق روایت ها جهان را درک می کنند ، اما ما هیچ درک علمی از آنچه که روایت های پیچیده را قابل تکرار و قابل فهم می کند ، نداریم. ایده های اساسی این مقاله گام هایی برای پاسخ به این س questionال است.”

پروفسور رابین دونبار ، محقق تحقیق از دانشگاه آکسفورد ، گفت: “این مطالعه شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که نویسندگان خوب با دقت بسیار زیادی در محدوده روانشناسی خواننده کار می کنند.”