حمله هواپیمای بدون سرنشین به مسکو: پریگوژین، رئیس واگنر، “میانیون” پوتین را مورد انتقاد قرار داد

حمله هواپیمای بدون سرنشین به مسکو: پریگوژین، رئیس واگنر، “میانیون” پوتین را مورد انتقاد قرار داد

یوگنی پریگوژینرهبر گروه مزدور واگنر روسیه، پس از حمله صبح روز سه شنبه به مسکو، که گفته می شود توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام شده است، به شدت از آنها انتقاد کرده است. پهپادهای کامیکازه اوکراینی.
بر اساس گزارشی در دیلی میل بریتانیا، رئیس واگنر – که به خاطر طغیان های آتشین خود شناخته می شود – 70 ثانیه مملو از توهین های مبتذل علیه نیروهای دفاعی روسیه که از آنها به عنوان “حذف های بدبو” یاد کرد، به راه انداخت.
پریگوژین با ابراز خشم عمیق پوتینسربازان اقدام کافی برای جلوگیری از هدف قرار دادن پهپادهای انفجاری پایتخت روسیه انجام ندادند.
طغیان پریگوژین در حالی رخ داد که مسکو روز سه‌شنبه یک حمله مهم را تجربه کرد، با حمله پهپادهای اوکراینی به مناطق ثروتمند، که خطرناک‌ترین حمله به پایتخت از زمان جنگ جهانی دوم توصیف شده است. به طور همزمان، کیف برای سومین بار طی 24 ساعت از هوا هدف قرار گرفت.
پریگوژین، که اخیرا باخموت را به ارتش روسیه سپرد، در فریاد پرشور خود، فریاد می‌زد: “آدم‌های بدبو! چه کار می‌کنید؟ در آن دفاتر آرامی که برای محافظت از این کشور مستقر شده‌اید، از پشت خود خارج شوید. وزارت دفاع هستید، اما شما هیچ کاری انجام نداده‌اید. چرا به این پهپادها اجازه می‌دهید به مسکو پرواز کنند؟ ” در این گزارش آمده است.
جنگ اوکراین به روسیه می آید
از فوریه 2022، زمانی که روسیه ده ها هزار نیرو را در اوکراین مستقر کرد، اکثریت درگیری ها در داخل خاک اوکراین رخ داده است. با این حال، حملات هواپیماهای بدون سرنشین در روز سه شنبه به طور خاص مناطق معتبر مسکو، از جمله مناطقی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نخبگان این کشور در آن ساکن هستند، هدف قرار دادند. پوتین که در زمان حمله در کرملین حضور داشت، در مورد این حادثه توضیحاتی دریافت کرد. بعداً اشاره کرد حمله پهپادی اوکراین به مسکو به عنوان تلاشی برای ارعاب و تحریک روسیه و اعلام برنامه هایی برای تقویت دفاع هوایی در اطراف پایتخت.
حمله روز سه‌شنبه دومین باری بود که مسکو مستقیماً با چنین تهدیدی روبرو می‌شد.