خشک شدن روستاهای فرانسه با افزایش هشدار آب: روستاهای فرانسه با افزایش هشدار آب خشک می شوند

خشک شدن روستاهای فرانسه با افزایش هشدار آب: روستاهای فرانسه با افزایش هشدار آب خشک می شوند

مقامات محلی به خبرگزاری فرانسه گفتند که چهار روستای دیگر فرانسه روز جمعه آب شیرین خود را از دست دادند، زیرا خشکسالی زمستانی باعث اختلال و نگرانی جدی در مورد کمبود در تابستان امسال شده است.
حدود 3000 نفر در روستاهای Bouleternere، Corbere، Corbere-les-Cabanes و Saint-Michel-de-Llotes در دامنه‌های Pyrenees خارج از مرکز منطقه‌ای Perpignan در جنوب فرانسه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
علاوه بر پیرنه، سایر روستاهای فرانسوی در مناطق جنوبی آردش، هاوت-لوار و پوی-دوم در زمستان امسال با مشکلات تامین آب مواجه شده اند.
ژان پیر سوریه، رئیس هیئت آب محلی، به خبرگزاری فرانسه گفت که سطح آب در چاهی که روستاها را تامین می کند “در پایین ترین سطح خود است، فقط 30 سانتی متر (12 اینچ) بالاتر از پمپ.
چاه دیگری که توسط کشاورزان محلی استفاده می شود در حال آزمایش است، اما در این بین مقامات محلی آب بطری کافی برای 10 روز ذخیره کرده اند.
Saurie افزود: “این استثنایی است. ما هرگز چنین خشکسالی نداشته ایم.”
به گفته اداره ملی هواشناسی، این منطقه که هم مرز با اسپانیا است، یکی از بدترین مناطق تحت تاثیر خشکسالی زمستانی بوده است که شاهد بارش های محلی در حدود نیمی از سطح نرمال خود بوده است.
فرانسه در مجموع شاهد 31 روز بدون بارندگی قابل توجه در ژانویه و فوریه بود که با رکورد ثبت شده در سال 2020 برابری کرد.
اگرچه در ماه مارس بارندگی های بیش از حد متوسط ​​در سطح ملی بارید، اما بر اساس برآورد سازمان زمین شناسی دولتی فرانسه (BRGM) در روز پنجشنبه، حدود 75 درصد از منابع آب زیرزمینی فرانسه در سطح متوسط ​​یا بسیار کم قرار دارند.
– درگیری – Violaine Bault، آب شناس BRGM، روز پنجشنبه گفت: “وضعیت نگران کننده است زیرا تقریباً تمام فرانسه تحت تأثیر قرار گرفته است و ما سال های خشکی را یکی پس از دیگری تجربه می کنیم.”
پس از اینکه فرانسه و اروپا گرم ترین تابستان خود را در سال 2022 ثبت کردند، بارندگی شدید زمستان امسال برای تامین منابع آب زیرزمینی اهمیت ویژه ای داشت.
دولت تابستان گذشته اقدامات اضطراری برای صرفه جویی در مصرف آب را در بیشتر نقاط کشور انجام داد، حتی در مناطق معمولاً سرسبز مانند آلپ که با کمبود چمن دست و پنجه نرم می کنند.
درگیری‌های شدید ماه گذشته در غرب فرانسه بر سر ساخت مخازن غول‌پیکر توسط کشاورزان برای جمع‌آوری آب باران که پس از آن برای آبیاری محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، رخ داد.
دو مرد پس از مجروح شدن در تظاهرات در سنت سولین هنوز در بیمارستان برای جان خود می جنگند و خانواده هایشان پلیس را به استفاده از زور بیش از حد متهم می کنند.