داستان چگونگی اختراع سامبار در جنوب هند. دستور داخل

داستان چگونگی اختراع سامبار در جنوب هند.  دستور داخل

این یک غذای تند است که نه تنها طعم دهنده دهان است، بلکه قابل هضم است. اگر شما هم می‌خواهید خودتان این کاری را بپزید، در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید آن را به راحتی در خانه انجام دهید.

مواد لازم
1 فنجان تور دال، 2 فنجان سبزیجات مخلوط، 1 پیاز کوچک، 2 گوجه فرنگی، 2 قاشق غذاخوری پودر سامبر، 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 1 قاشق غذاخوری رب تمر هندی، نمک به مزه، 2-3 لیوان آب، 2 قاشق غذاخوری روغن، 1 قاشق غذاخوری دانه خردل 1 قاشق غذاخوری زیره سبز، 2 تا 3 عدد فلفل قرمز خشک، چند برگ کاری.

روش
Toor dal را زیر آب جاری بشویید و در زودپز با 3 فنجان آب بپزید تا نرم و لطیف شود. کنار بگذارید. در قابلمه ای جداگانه سبزیجات خرد شده، پیاز، گوجه فرنگی، پودر سامبر، پودر زردچوبه و نمک را اضافه کنید. به اندازه ای آب اضافه کنید که روی سبزیجات را بپوشاند و آن را به جوش بیاورید. تا زمانی که سبزیجات نرم شوند بپزید. پس از پختن سبزیجات، دال پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک، رب تمر هندی را در 1/4 پیمانه آب حل کرده و به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. اجازه دهید سامبر چند دقیقه روی حرارت کم بجوشد تا طعم ها با هم مخلوط شوند. در یک تابه کوچک جداگانه، روغن را برای گرم کردن گرم کنید. دانه های خردل را اضافه کنید و اجازه دهید ریزش کنند. سپس دانه های زیره، فلفل قرمز خشک و برگ های کاری را اضافه کنید. چند ثانیه سرخ کنید تا معطر شود. ادویه های گرم شده را داخل قابلمه سامبر بریزید و خوب هم بزنید. آن را از روی حرارت بردارید و با برنج دم کرده، ادلی یا دوسا به صورت گرم سرو کنید.