دولت سوئیس: ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین باید به شرکت‌های رسانه‌ای برای استفاده از «قطعات» روزنامه‌نگاری پول پرداخت کنند.

دولت سوئیس: ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین باید به شرکت‌های رسانه‌ای برای استفاده از «قطعات» روزنامه‌نگاری پول پرداخت کنند.

ژنو: شعبه اجرایی سوئیس می گوید که طرفدار تغییرات در آن است قانون کپی رایت نیاز به بزرگ ارائه دهندگان خدمات آنلاین – از جمله پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو – پرداخت پول به شرکت‌های رسانه‌ای برای استفاده از محتوای روزنامه‌نگاری آن‌ها، حتی گزیده‌های کوچکی که به عنوان «قطعات» شناخته می‌شوند.
را شورای فدرال، نهاد اجرایی سوئیس، روز چهارشنبه اعلام کرد که یک بررسی چهار ماهه را در مورد یک تغییر قانونی پیشنهادی برای بهبود غرامت برای خبرنگاران و شرکت های رسانه ای آنها آغاز کرده است.
دولت به اهمیت بحث عمومی در یک دموکراسی اشاره کرد که اکنون عمدتاً به اینترنت منتقل شده است.
در بیانیه دولت آمده است: «محتوای ارائه شده توسط موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی و پلتفرم های چند رسانه ای عمدتاً بر اساس آثار روزنامه نگاری رسانه های چاپ و نشر سنتی است. پیش‌نمایش‌های کوتاه محتوای روزنامه‌نگاری – یا “قطعه‌ها” – در حال حاضر تحت قانون حق چاپ سوئیس محافظت نمی‌شوند.
در این بیانیه آمده است که شرکت های رسانه ای و روزنامه نگاران هیچ گونه دستمزدی از شرکت های خدمات آنلاینی که از کار آنها استفاده می کنند دریافت نمی کنند. تعیین نرخ هر گونه غرامت باید بین بازیگران صنعت انجام شود.
دولت گفت: “شورای فدرال پیشنهاد می کند که ارائه دهندگان خدمات آنلاین بزرگ باید ملزم به پرداخت پاداش به شرکت های رسانه ای برای استفاده از قطعات باشند.” به عنوان مثال، اگر یک موتور جستجوی بزرگ قطعاتی از مقالات روزنامه را در نتایج جستجوی خود نشان دهد، ارائه‌دهنده خدمات آنلاین باید در آینده برای این کار هزینه بپردازد.
تنها بزرگترین سرویس‌های آنلاین – که سالانه تعداد کاربرانی که حداقل 10 درصد از جمعیت سوئیس را جذب می‌کنند – ملزم به پرداخت چنین غرامتی هستند. جمعیت سوئیس تا پایان سال گذشته حدود 8.8 میلیون نفر بود.
دولت سوئیس به تغییراتی در خارج از کشور اشاره کرد، از جمله دستورالعمل اتحادیه اروپا – که سوئیس را جزو 27 کشور عضو آن محسوب نمی‌کند – که به شرکت‌های رسانه‌ای کمک کرد تا از منافع خود در رابطه با خدمات آنلاین دفاع کنند.