رئیس گروه دارویی جهانی می گوید: ده واکسن Covid-19 تا اواسط سال مشاهده شده است

ژنو: رئیس گروه صنعت دارویی جهانی روز جمعه گفت: ده واکسن Covid-19 در صورت کسب تاییدیه قانونی می توانند تا اواسط سال آینده در دسترس قرار بگیرند ، اما مخترعان آنها به حمایت از حق ثبت اختراع نیاز دارند.
توماس کوئنی ، مدیر کل فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان و انجمن های دارویی (IFPMA) گفت: واکسن های Pfizer و BioNtech و همچنین Moderna و AstraZeneca نتایج امیدوار کننده ای را در آزمایش های کلینیکی بزرگ نشان داده اند ، اما بحث “برش گوشه ها” وجود ندارد. )
“تاکنون 3 مورد از 3 بازدید 3 مورد مشاهده شده است. من انتظار دارم که شاهد موارد مشابهی با جانسون و جانسون باشیم ، انتظار دارم که نتایج مثبت مشابهی را با Novavax شاهد باشیم ، و بسیاری دیگر ، Sanofi Pasteur ، GSK در آنجا ، مرک ، “او گفت.
کوئنی در جلسه توجیهی خبری ژنو گفت ، “بیگ فارما” و شرکت های بیوتکنولوژی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه و افزایش تولید در طی همه گیری کرده اند تا بتوانند دوزهای واکسن را گسترش دهند.
وی گفت كه برداشتن محافظت از حق ثبت اختراع برای صدور مجوز اجباری و تلاش برای ساخت واكسن هایی كه به چنین تضمین كیفیت پیچیده و بدون كاركنان متخصص و روش های كنترل كیفیت احتیاج دارند ، اشتباه خواهد بود.
“امیدواریم تا تابستان سال آینده احتمالاً 10 واکسن داشته باشیم که ارزش خود را ثابت کرده باشند. اما همه آنها واقعاً باید با نظارت دقیق علمی توسط نهادهای نظارتی ارسال شوند.”
در سازمان تجارت جهانی (WTO) ، هند و آفریقای جنوبی پیشنهاد کرده اند که از یک معافیت موقت برای اجازه دادن به مجوزهای اجباری محصولات اختراع شده در طول بیماری همه گیر چشم پوشی کند. مقامات تجاری می گویند ، ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و سوئیس و دیگران آن را رد کرده اند.
کونی ، در مورد این پیشنهاد س askedال شد ، گفت: “برای من این سingال از IP واقعاً در درجه اول سیاست است ، اما این سیاست مفید نیست زیرا سیگنال های بسیار منفی را از نظر بی احترامی به سیستمی ارسال می کند که به دنیا اجازه می دهد واکنش سریع نشان دهد. و بنابراین با مسئولیت پذیری. ”
وی گفت ، کارخانه های تولید واکسن معمولاً به 50 کارمند تضمین کیفیت نیاز دارند که صدها چک را در حین تولید انجام دهند ، و تأکید کرد که شرکت ها از بیماری همه گیر بهره برداری نخواهند کرد.
کونی گفت که بایگانی های IFPMA نشان می دهد که هرگز مجوز اجباری برای واکسن داده نشده است و به فناوری و دانش دشوار اشاره کرده است. وی افزود ، تقریباً هر شرکت عضو متعهد به قیمت گذاری “غیرانتفاعی” یا مسئولیت اجتماعی در طی همه گیر شدن بیماری شده بود.