روسیه برای اعتراض به ارتش دو نفر را به دلیل اعتراض به بسیج نظامی زندانی کرد.

روسیه برای اعتراض به ارتش دو نفر را به دلیل اعتراض به بسیج نظامی زندانی کرد.

مسکو: دادگاه روسیه روز دوشنبه دو مقام سابق را به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف به ساختمان شهرداری در اعتراض به این موضوع به ۱۹ سال زندان محکوم کرد. بسیج نظامیخبرگزاری های روسیه گزارش دادند.
این مجازات سنگین ترین مجازاتی است که تاکنون برای این نوع حمله صادر شده است که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ده ها مورد از آن وجود داشته است.
در سپتامبر سال گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بسیج نسبی را برای پشتیبانی از نیروها در اوکراین اعلام کرد که منجر به مهاجرت دسته‌جمعی مردان از روسیه برای اجتناب از اعزام به خط مقدم شد.
یکی از مقامات سابق گارد ملی، رومن نصریف، و الکسی نوریف که در وزارت اضطرار کار می کردند، به دلیل حمله روز 22 اکتبر در شهر کوچک باکال در منطقه چلیابینسک جنوبی محکوم شدند.
خبرگزاری دولتی تاس گفت که یک دادگاه نظامی دریافت که آنها به عنوان بخشی از یک گروه سازماندهی شده “اقدام تروریستی” انجام داده اند.
آن دو پنجره ساختمان شهرداری را شکستند و سپس چندین کوکتل مولوتف را در آن پرتاب کردند. هیچ قربانی و خسارت عمده ای به ساختمان وارد نشده است.
آنها اقدامات خود را انکار نکردند اما اتهام تروریسم را رد کردند.
آنها گفتند که می خواستند به تهاجم در اوکراین اعتراض کنند.
نصریف در جریان محاکمه خود توسط Zona Solidarnosti، یک سازمان غیردولتی، نقل شده است: «من فقط می‌خواستم نشان دهم که در شهر ما، افرادی مخالف بسیج و «عملیات نظامی ویژه» (در اوکراین) هستند.
خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که این دو دوست در یک گروه راک بازی می کردند.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ده‌ها حمله مشابه با کوکتل مولوتف علیه ساختمان‌های عمومی صورت گرفته است، اما این اتهامات شدیدتر بوده است.
روسیه قوانین را برای خاموش کردن صداهای مخالف این حمله تشدید کرده است.
صدها تن از فعالان یا شهروندان عادی که مخالفت خود را اعلام کرده اند جریمه شده یا به زندان محکوم شده اند.