روسیه به 2 میلیون مورد ویروس کرونا مبتلا شده است ، زیرا مرگ و میر به بالاترین حد رسیده است

مسکو: کل پرونده ویروس کرونا در روسیه روز پنجشنبه از دو میلیون نفر عبور کرد ، زیرا مقامات افزایش رکوردی در عفونت های جدید و مرگ ناشی از ویروس را ثبت کردند.
این کشور طی هفته های اخیر شاهد افزایش موارد بوده است ، اما مقامات دیگر مانند چند کشور اروپایی دیگر کوتاه مدت اقدامات محکم قفل را متوقف کرده اند.
مقامات بهداشتی از 23610 مورد جدید عفونت در روز پنجشنبه و 463 مورد مرگ ناشی از ویروس گزارش کردند که هر دو از ابتدای شیوع روسیه بالاترین رکورد است.
سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف شیوع این بیماری را “بسیار نگران کننده” توصیف کرد و گفت که این “اولویت اصلی” رئیس جمهور ولادیمیر پوتین است.
مجموع عفونت ها 2.02 میلیون نفر بود – پنجمین پرونده بار بالاتر در جهان – در حالی که مرگ و میرها در کشور 145 میلیون نفری به 34850 نفر رسید.
روسیه گزارش کرده است که میزان مرگ و میر بسیار کمتری در مقایسه با سایر کشورهایی که به شدت آسیب دیده اند ، ایجاد کرده است و این نگرانی را در مورد پایین آمدن مقامات از شدت همه گیری ایجاد کرده است.
سرویس آمار فدرال این ماه داده هایی را منتشر کرد که نشان می دهد مرگ بیش از 117000 نفر در سال از مارس تا سپتامبر بیشتر است ، که نشان می دهد تلفات ویروس می تواند بسیار بیشتر باشد.
پوتین روز چهارشنبه از میزان “هشدار دهنده” مرگ و میر در این کشور ابراز نگرانی کرد.
وی اذعان داشت که برخی مناطق دچار کمبود دارو هستند و مدت انتظار برای آمبولانس را طولانی می کنند اما گفت که مقامات اوضاع را تحت کنترل دارند.
وزیر بهداشت میخائیل موراشکو روز دوشنبه گفت که 84 درصد تخت های بیمارستانی کشور برای بیماران ویروس کرونا اشغال شده است.
همچنین روز دوشنبه ، نخست وزیر میخائیل میشوستین از روسای مناطقی فراتر از مسکو ، که بودجه کمتری نسبت به پایتخت دارند ، به دلیل عدم برقراری مجدد محدودیت ها انتقاد کرد.
روسیه امیدوار است با تسریع در تولید واکسن ها از قفل شدن دوم در سراسر کشور جلوگیری کند.
این کشور تاکنون دو مورد را به ثبت رسانده است و روز پنجشنبه پوتین گفت که آنها به زودی به طور گسترده در دسترس قرار می گیرند.