روسیه خلبانان بلاروسی را آموزش داد: روسیه خلبانان بلاروسی را در استفاده از سلاح های هسته ای آموزش داد

روسیه خلبانان بلاروسی را آموزش داد: روسیه خلبانان بلاروسی را در استفاده از سلاح های هسته ای آموزش داد

مسکو: خدمه نیروی هوایی بلاروس آموزش خود را برای استفاده از تاکتیکی به پایان رساندند سلاح های هسته ای وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح روسیه برای استقرار تسلیحات به متحد خود بلاروس در بحبوحه درگیری ها در همسایه اوکراین.
این وزارتخانه ویدئویی منتشر کرد که در آن یک خلبان بلاروسی گفت که دوره آموزشی در روسیه به خدمه جت های تهاجمی زمینی Su-25 نیروی هوایی بلاروس مهارت های لازم برای استفاده از این سلاح ها را داده است.
ولادیمیر رئیس جمهور روسیه پوتین ماه گذشته اعلام کرد که مسکو قصد دارد برخی از سلاح های هسته ای تاکتیکی خود را در بلاروس قرار دهد. این تلاش دیگری از سوی رهبر کرملین بود تا تهدیدات هسته ای را از بین ببرد تا غرب را از حمایت از اوکراین منصرف کند.
روسیه با بلاروس قرارداد اتحادیه ای دارد که روابط نزدیک سیاسی، اقتصادی و نظامی را پیش بینی می کند. نیروهای روسیه در فوریه 2022 از خاک بلاروس برای ورود به اوکراین از شمال استفاده کردند و همچنان در بلاروس حضور دارند.
استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس آنها را به اهداف احتمالی در اوکراین و اعضای ناتو در اروپای شرقی و مرکزی نزدیکتر می کند. بلاروس 1250 کیلومتر (778 مایل) مرز مشترک با کشورهای عضو ناتو لتونی، لیتوانی و لهستان دارد.
چنین سلاح هایی برای از بین بردن نیروهای دشمن در میدان نبرد در نظر گرفته شده است. برد نسبتاً کوتاه و قدرت بسیار کمتری در مقایسه با کلاهک‌های هسته‌ای نصب شده برای موشک‌های راهبردی دوربرد دارند که می‌توانند کل شهرها را نابود کنند.
پوتین گفت که ساخت تأسیسات ذخیره سازی تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس تا اول ژوئیه به پایان خواهد رسید. روسیه همچنین به مدرن سازی هواپیماهای جنگی بلاروس برای انطباق آنها با حمل تسلیحات هسته ای کمک کرده و موشک های کوتاه برد اسکندر را در اختیار این کشور قرار داده است که می تواند مجهز به یک موشک باشد. کلاهک هسته ای
پوتین تاکید کرده است که روسیه کنترل هر گونه سلاح هسته ای مستقر در بلاروس را حفظ خواهد کرد، همانطور که ایالات متحده تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را در قلمرو متحدان خود در ناتو کنترل می کند.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور مستبد بلاروس، پیشنهاد کرده است که برخی از تسلیحات هسته ای استراتژیک روسیه نیز ممکن است همراه با بخشی از زرادخانه هسته ای تاکتیکی مسکو در بلاروس مستقر شوند.
ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس روز جمعه بار دیگر به این احتمال اشاره کرد و گفت: «این می تواند گام بعدی باشد»، اگر غرب به آنچه او به عنوان مسیر خصمانه خود توصیف کرد ادامه دهد.
خرنین گفت: “ما فقط با زور به زور پاسخ خواهیم داد. در غیر این صورت، آنها در غرب به آن دست پیدا نمی کنند.” ما در حال حاضر سایت هایی را که داریم آماده می کنیم.
بلاروس، قزاقستان و اوکراین تسلیحات اتمی شوروی در قلمرو خود مستقر داشتند اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 آنها را به روسیه تحویل دادند.