روسیه: روسیه پس از حمله زمستانی ناموفق به حساب می آید

روسیه: روسیه پس از حمله زمستانی ناموفق به حساب می آید

پاریس: روسیه اعلام کرد حمله زمستانی در اوکراین با سر و صدای زیاد، اما این کمپین بد سرنوشت، ناامیدی دیگری برای مسکو بوده است.
با فرا رسیدن بهار، دو ارتش با نیروهایی که از سواحل دریای سیاه تا شمال شرق اوکراین امتداد دارند به بن بست رسیده اند و کرملین بار دیگر پس از ناکامی در دستیابی به موفقیت، مجبور شده است که از این منظره طولانی استفاده کند.
در اینجا آمده است که روسیه چگونه شکست تلخی را متحمل شد و در ادامه چه اتفاقی می‌افتد:
– نبرد برای باخموت – باخموت به طولانی ترین و خونین ترین نبرد اوکراین تبدیل شده است. هر دو طرف خسارات سنگینی را در شهر صنعتی شرق که قبل از جنگ محل سکونت حدود 70000 نفر بود متحمل شده اند.
آنها ماه ها جنگ فرسایشی را به راه انداخته اند و این شهر اهمیت نمادین زیادی پیدا کرده است، حتی اگر تحلیلگران می گویند ارزش استراتژیک کمی دارد.
گروه مزدور روسی واگنر رهبری این حمله را بر عهده داشت و روز دوشنبه ادعا کرد که شهرداری باخموت را تصرف کرده است – اما رئیس واگنر یوگنی پریگوژین گفته است که نیروهایش هنوز متحمل تلفات هستند.
مؤسسه هادسون مستقر در واشنگتن در آخرین گزارش نظامی خود اعلام کرد: «حتی اگر باخموت سقوط کند، تهاجم روسیه با تسلط بر استان دونتسک که یکی از اهداف اصلی ارضی آن است، فاصله زیادی خواهد داشت».
– تهاجمی متوقف شده – لئو پریا پین از مؤسسه فرانسوی روابط بین الملل (IFRI) گفت: روسیه در ماه مارس فقط 70 کیلومتر مربع (کمتر از 30 مایل مربع) در سراسر اوکراین را تصرف کرد.
او به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش روسیه “بدون افراد آموزش دیده” و “مشکلات تامین مهمات توپخانه” دارد.
مایکل کوفمن، تحلیلگر آمریکایی گفت: “حمله روسیه به همان اندازه که انتظار می رود ضعیف پیش می رود”.
سوال این است که نیروهای روسی چقدر خود را خسته می کنند و مجبور می شوند مهمات را جیره بندی کنند؟
کوفمن هشدار داد که والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه، “نیروها را با مجموعه ای از عملیات تهاجمی نابهنگام و بی عیب و نقص خسته می کند، که دستاوردهای آن تصویر استراتژیک روسیه را تغییر نمی دهد، اما می تواند نیروهای روسی را آسیب پذیرتر کند.”
– جنگ فرسایشی – جنگ بیش از یک سال است که نیروها را از بین برده و منابع را از هر دو طرف تخلیه کرده است.
الکساندر خرمچیخین، تحلیلگر نظامی مستقل در مسکو، گفت: «اوکراین نیروهای زیادی را صرف حفظ شهرهای بدون اهمیت استراتژیک کرده است.
اما آندری زاگورودنیوک، وزیر دفاع اسبق اوکراین گفت که «تردیدهای جدی در این مورد دارد [Russian forces] می توانند عملیات خود را ارتقا دهند»، با این استدلال که پایدار نخواهد بود.
کوفمن گفت که او بر این باور است که “ارتش روسیه احتمالاً نیروی انسانی و ذخایری برای دفاع سرسختانه” در برابر ضد حمله اوکراینی با “میادین مین و سنگر” در اختیار دارد.
– پشتیبانی غرب – اوکراین به اطلاعات، آموزش و تسلیحات غربی دسترسی دارد و تانک های سنگین و توپخانه های دوربرد به میدان نبرد می رسند.
ایگور کوروتچنکو، سردبیر مجله دفاع ملی مستقر در مسکو، گفت که نتیجه به “سرعت و دامنه تحویل غرب و توانایی پدافند هوایی روسیه برای رهگیری این نوع تسلیحات بستگی دارد.”
کوروتچنکو که تحت تحریم های غرب قرار دارد، گفت که چنین تحویل هایی به اوکراین “درگیری ها را طولانی تر می کند”.
زاگورودنیوک گفت: بدون عقب نشینی – به نظر می رسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای مدت طولانی متعهد است و باید با “جنگ منابع” مبارزه کند و افزود که اقتصاد آسیب دیده اوکراین “در حال بهبود نیست”.
تاتیانا استانووایا، کارشناس ارشد اندیشکده کارنگی برای صلح بین‌المللی گفت: «خشم و ناامیدی به طور خصوصی در میان مقامات مسکو قابل مشاهده است».
او ادامه داد: «نخبگان روسی در این اعتقاد متحد هستند که از زمانی که پوتین این جنگ را آغاز کرد، او باید در آن پیروز شود.
اما او گفت که همانطور که در میدان جنگ ایستاده است، “هیچکس نمی داند که پوتین چگونه می تواند پیروزی را تضمین کند”.