روسیه می گوید حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی را دفع می کند: روسیه می گوید حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی به سواستوپل را دفع می کند

روسیه می گوید حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی را دفع می کند: روسیه می گوید حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی به سواستوپل را دفع می کند

روسیه حمله پهپادی به ناوگان خود در دریای سیاه مستقر در بندر کریمه را دفع کرد سواستوپل در ساعات اولیه روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد.
سواستوپل، که در شبه جزیره کریمه است که روسیه در سال 2014 ضمیمه آن شد، از فوریه گذشته که روسیه به اوکراین حمله کرد، بارها مورد حمله هوایی قرار گرفته است. مقامات روسیه اوکراین را مسئول این حملات می دانند.
“در حدود ساعت 3:30 صبح (0030 GMT)، کیف این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم سعی کرد با سه قایق تندرو بدون سرنشین به پایگاه ناوگان دریای سیاه در سواستوپل حمله کند.
روسیه هر سه پهپاد نیروی دریایی را منهدم کرد و هیچ تلفات یا تلفاتی در این روند متحمل نشد.
رویترز نتوانست گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.
خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از مقامات حمل و نقل سواستوپل گزارش داد که حمل و نقل کشتی های مسافربری در شهر بندری دریای سیاه به طور موقت متوقف شد. هیچ دلیلی ارائه نشده است، اما آژانس گفته است که ترافیک در گذشته به دلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین یا طوفان متوقف شده بود.
هیچ واکنش فوری از سوی اوکراین وجود نداشت. کیف تقریباً هرگز علناً مسئولیت حملات در داخل روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نمی‌گیرد.
روسیه در سال 2014 سواستوپل را به همراه بقیه شبه جزیره کریمه که به دریای سیاه می ریزد ضمیمه کرد اما در سطح بین المللی به عنوان بخشی از اوکراین شناخته شده است.
به طور جداگانه روز دوشنبه، یک مقام محلی روسیه گفت که یک پهپاد ساخت اوکراین مملو از مواد منفجره پیدا شده که در جنگلی در منطقه مسکو سقوط کرده است. تلفات جانی گزارش نشده است.
ماه گذشته، زمانی که روسیه اعلام کرد یک پهپاد اوکراینی را در جنوب پایتخت روسیه سرنگون کرده است، سه نفر مجروح شدند و ساختمان‌های آپارتمانی آسیب دیدند.