روش های DIY برای از بین بردن جوش های سرسیاه در خانه

جوش سر سیاه یک مجرای عرق / سباسه مسدود شده پوست است که از نظر پزشکی به عنوان کمدی باز شناخته می شود. جوش های سر سیاه چشم است و بیرون آمدن آنها درد زیادی دارد. آنها در اصل منافذ پوستی هستند که با پوست و روغن مرده مسدود می شوند ، که به نوبه خود برجستگی ایجاد می کنند. و قرار گرفتن در معرض هوا باعث می شود این برجستگی ها سیاه به نظر برسند. به جای انتخاب نوارهای صورت یا بینی ، می توانید به طور طبیعی و بدون درد از شر آنها خلاص شوید. بله ، درست حرف ما را شنیدید در اینجا پنج درمان خانگی مطمئن برای از بین بردن جوش های سر سیاه وجود دارد.

جوش شیرین

جدای از مقابله با آکنه ، از جوش شیرین نیز می توان برای مقابله با این نقاط سخت استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با دو قاشق غذاخوری آب است. این خمیر را حدود 15-20 دقیقه استفاده کنید و آن را با آب ولرم بشویید. جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است و خواص ضد باکتریایی آن احتمال هرگونه تحریک و عفونت را از بین می برد.

چای سبز نیازی به تأکید بر فواید چای سبز نیست. وقتی روی صورت قرار می گیرد ، آنتی اکسیدان های موجود در آن به از بین بردن ناخالصی ها و پاک شدن جوش های سرسیاه کمک می کنند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری برگ سبز خشک را با آب مخلوط کرده و یک خمیر غلیظ درست کنید. آن را به مدت حدود 15-20 دقیقه بر روی مناطق آسیب دیده خود بمالید و آن را با آب ولرم بشویید.

سفیده تخم مرغ

این یکی فوق العاده آسان و موثر است. فقط یک تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. آن را با آب بشویید و تنظیم کنید تا پوست درخشان و فاقد جوش سرسیاه را برجسته کند. نمی دانید چگونه کار می کند؟ سفید تخم مرغ به سفت شدن منافذ ، فولیکول های موی تولید کننده سبوم و از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می کند. عسل پوست را به شدت تغذیه می کند و آن را نرم و لطیف می کند.

گوجه فرنگیها

این یک داروی یک ماده تشکیل دهنده است و می تواند برای جوش های سرسیاه شما معجزه کند. فقط باید قبل از خواب تفاله گوجه فرنگی را روی مناطق آسیب دیده بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید. گوجه فرنگی همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که جوش های سرسیاه را خشک می کند. به علاوه ، گوجه فرنگی یک لایه بردار عالی است و خواص اسیدی آن به تخلیه منافذ کمک می کند.

پودر دارچین

از این درمان می توان برای جلوگیری و همچنین رفع جوش های سرسیاه استفاده کرد. با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری هرکدام از پودر دارچین و آبلیمو شروع کنید. همچنین می توانید کمی پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. این خمیر را به مدت 10-15 دقیقه روی صورت خود بمالید و آن را با آب معمولی بشویید. دارچین به سفت شدن منافذ و بهبود گردش خون کمک می کند. آب لیمو دارای خواص ضد باکتری است که به مبارزه با آکنه ، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید کمک می کند.