زمستان: این راهنمای غذایی شما برای هوای سرد است

همانطور که وارد مرحله ژاکت ، شال و فنجان های بیشمار قهوه داغ می شویم ، در سال جاری یک پیچ و تاب خاصی برای کلی فضای زمستانی وجود دارد. ما در حال گذر از این اوقات سخت و همه گیر هستیم و تنها یک عامل خاص که کل دنیا نگران آن است ، سیستم ایمنی بدن است. سرآشپز Prabhakar Nagraj ، مدیر عامل ، الیور هند. در مورد میوه ها و سبزیجات به راحتی در سوپرمارکت های محلی که می توانند برای کنترل ایمنی در زمستان استفاده کنند ، به ما می گوید.

میوه ها

در این زمان از سال است که میوه ها و سبزیجات زیادی بومی و سالم دریافت می کنیم زیرا این دمای مناسب برای رشد آنها است. برای ذکر چند مورد ، ما پاپایا ، پامپلاموس یا پوملو (میوه مرکبات) ، خربزه ، انگور ، انگور فرنگی ، انگور فرنگی ، گواوا ، کیوی و انار داریم که در زمستان رشد خوبی دارند. همه این ویتامین ها مقدار زیادی ویتامین دارند که با آنفولانزا که در زمستان شایع است مبارزه می کنند. مطالعات نشان می دهد خوردن یک انگور فرنگی معادل کل ویتامین C مورد نیاز بدن انسان برای یک روز است.

سبزیجات
سبزیجات بهترین زره برای محافظت از سیستم ایمنی بدن هستند. کلم بروکلی و زنجبیل از جمله بیشترین سبزیجاتی هستند که تقویت ایمنی بدن را تسهیل می کنند. در سبزیجات ، ما اسفناج و روگولا داریم – یک برگ سبز فلفلی ، با طعم خاص و بسیار مفید.

گیاهان و ادویه جات ترشی جات

گیاهان و ادویه ها مواد پنهانی هستند که در ساخت “Kaadah” سنتی ، معجونی که بهترین راه حل برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم قلمداد می شود ، هستند. نعناع ، نعناع فلفلی ، ریحان ، گیاه بادرنجبویه از جمله گیاهانی هستند که در زمستان رشد خوبی دارند. همانطور که به زمان کریسمس نزدیک می شویم ، بوقلمونی نیز داریم که مملو از مریم گلی است. همه این موارد دارای قدرت تقویت ایمنی زیادی در خود هستند. اصولاً وقتی به صورت خام مصرف شود ، با کباب کردن یا تفت دادن ، ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را فراهم می کند که سیستم ایمنی بدن فرد را تقویت می کنند.

از آشپزخانه ات

به غیر از این ، در این زمان ، اگر خوش شانس باشیم ، می توانیم چای سبز خوبی نیز دریافت کنیم و قطعاً منبع خوبی از آنتی اکسیدان است و همچنین عناصر تقویت کننده ایمنی زیادی نیز دارد. سیب زمینی شیرین نیز به وفور در دسترس است. چندین چیز وجود دارد که می توان از بادام زمینی با جوشاندن یا خرد کردن در دود چوبی تهیه کرد. هویج خوبی هم داریم که می آید و فواید بی شماری دارد. برای ایمنی می توان قارچ نیز داشت ، فقط با تفت دادن یا افزودن آن به هر نوع آب گوشت مخصوصی که در بسیاری از آشپزخانه های هند انجام می شود.

چای زنجبیل که با دارچین و میخک درست می شود یک تقویت کننده عالی برای مصونیت است و همیشه شما را تازه و تغذیه می کند. ادویه جات که با سبزیجات ازدواج می کنند یک دارایی عالی است. جعفری را می توان به وعده های غذایی اضافه کرد زیرا در این مدت تازه است. این ماده ما را در برابر بیماری های مزمن و سرشار از ویتامین ها محافظت می کند.

همه این چیزها معمولاً در زمستان در فضای باز پرورش داده می شوند. آنها در مناطق کنترل شده درجه حرارت مانند گلخانه در طول سال کشت می شوند ، اما در این مدت آنها در فضای باز رشد می کنند و منجر به ایجاد قدرت تقویت ایمنی بهتر می شود. از این رو ، استفاده از آنها به روش صحیح ، پختن آنها بدون از بین بردن مواد مغذی ضروری بسیار حیاتی است. به طور کلی ، غذا بهترین دارو است و ما در واقع همان چیزی هستیم که می خوریم. از این رو ، باید عادت کرد که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشد که تمام تغذیه های لازم برای کنترل سلامتی را فراهم کند.