سلامت: سرویس بهداشتی انگلیس برای اعتصاب “فاجعه بار” پزشکان آماده است

سلامت: سرویس بهداشتی انگلیس برای اعتصاب “فاجعه بار” پزشکان آماده است

لندن: عموم مردم سلامتی خدمات در انگلیس روز سه‌شنبه برای «مشکل‌کننده‌ترین اقدام صنعتی» در تاریخ خود آماده شد، زیرا پزشکان جوان به دلیل حقوق و شرایط کاری کنار می‌روند.
خدمات بهداشت ملی (NHS) در ماه‌های اخیر تحت تأثیر امواج اعتصاب‌ها قرار گرفته است، زیرا تورم سرسام‌آور به دستمزدها می‌خورد و عقب ماندگی‌های همه گیر همراه با کمبود کارکنان، بار کاری را افزایش می‌دهد.
اما دوری چهار روزه توسط پزشکان جوان تهدید می‌کند جدی‌ترین اقدامی است که تاکنون انجام شده است، با مدیر پزشکی ملی NHS انگلستان. استیون پاویس هشدار می دهد که “فشارهای بسیار زیادی” بر سرویس وارد می کند.
او روز دوشنبه گفت: «این قرار است مخل‌کننده‌ترین اقدام صنعتی در تاریخ NHS باشد و اعتصاب‌های فردا فشارهای عظیمی را به همراه خواهد داشت، زیرا در تعطیلات آخر هفته بانکی طولانی مدت برای کارکنان و خدمات به چالش کشیده شده است.»
مراقبت‌های اورژانسی، اورژانسی و حیاتی در اولویت قرار خواهند گرفت، اما متأسفانه قرار ملاقات برخی از بیماران به تعویق افتاده است.»
طبق اعلام کنفدراسیون NHS که نماینده کل سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی است، حداکثر یک چهارم میلیون قرار ملاقات ممکن است به تعویق بیفتد.
رسانه‌های بریتانیایی گزارش می‌دهند که پزشکان خانواده برای قرار ملاقات تا یک هفته بسته هستند، زیرا پزشکان عمومی برای پوشش دادن به پزشکان جوان دعوت شده‌اند.
متیو تیلور از کنفدراسیون NHS گفت اسکای نیوز اعتصابات “بر روی ظرفیت NHS تاثیر فاجعه باری خواهند داشت”.
پاویس گفت که این سرویس “به طور گسترده” برای اعتصابات آماده شده است، اما افزود که به دلیل “تعداد زیاد” قرار ملاقات هایی که نیاز به زمان بندی مجدد دارند، این کار “بسیار دشوارتر” شده است.
این پیاده‌روی از ساعت هفت صبح (06:00 GMT) روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و تا صبح 15 آوریل ادامه خواهد داشت.
وزیر بهداشت استیو بارکلی گفت که درخواست‌های “غیر واقعی” برای افزایش 35 درصدی دستمزدها منجر به شکست مذاکرات شده است.
او در ساندی تلگراف نوشت: «این تقاضا به طور گسترده ای با تسویه حقوق در سایر بخش های دولتی در زمان فشار اقتصادی قابل توجهی بر کشور ما مغایرت دارد.
“من کار سخت و فداکاری آنها را می شناسم. اما عمیقاً مایوس کننده است که این اقدام صنعتی توسط کمیته پزشکان جوان انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) زمان بندی شده است تا حداکثر اختلال را برای بیماران و سایر کارکنان NHS ایجاد کند.”
مایک گرین هاگ، معاون کمیته پزشکان جوان BMA، روز یکشنبه به برنامه صبحانه بی‌بی‌سی وان گفت: «مذاکره زمانی که تنها یک طرف این کار را انجام می‌دهد سخت است و ما چیزی از دولت در این زمینه دریافت نمی‌کنیم.
او افزود: “ما خوشحالیم که در هر زمان با هم ملاقات می کنیم. ما همچنان در تعطیلات آخر هفته بانکی قبل از اقدام صنعتی هفته آینده با او ملاقات خواهیم کرد.”
طبق آمار رسمی، پزشکان جوان تا هشت سال تجربه کار به عنوان پزشک بیمارستان دارند و حدود نیمی از پزشکان NHS را تشکیل می دهند.
بریتانیا تحت تاثیر اعتصابات در بخش های وسیعی از اقتصاد قرار گرفته است و کارگران با بحران هزینه های زندگی ناشی از تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می کنند.