شعرهای به یاد ماندنی مارگارت اتوود

در این واقعیت که مارگارت اتوود یکی از بهترین نویسندگان کانادایی در تمام دوران ها است ، که بیشتر به خاطر داستان نثر و دیدگاه فمینیستی اش شهرت دارد ، شکی نیست. کار گسترده ادبی وی شامل 18 کتاب شعر ، 18 رمان ، 11 کتاب داستان نویسی ، نه مجموعه داستان کوتاه ، هشت کتاب کودک و دو رمان گرافیکی و همچنین بسیاری از چاپ های کوچک شعر و داستان است.

برخی از موضوعات برجسته در آثار اتوود شامل جنسیت و هویت ، دین و افسانه ، قدرت زبان ، تغییر آب و هوا و سیاست قدرت است. علاوه بر این ، بسیاری از شعرهای او از افسانه ها و افسانه ها الهام گرفته شده است.

در هشتاد و یکمین سالگرد تولد وی ، در اینجا نگاهی به برخی از کارهای به یاد ماندنی شعر مارگارت اتوود است.

1. حیوانات در آن کشور
این مجموعه شعر تمدن متمدنانه برای نادیده گرفتن وحشی که در کمین افق است را دراماتیک می کند. این امر بر شکاف بین تمدن و بیابان ، و تفاوت بین جامعه ، مکانی که حیوانات “چهره مردم دارند” و مکان وهم انگیزی که حیوانات “چهره حیوانات دارند” ، تأکید می کند.

2. بازی دایره
شعرهای این مجموعه به تشریفات فریبنده زندگی روزمره و وحشت کیهانی می پردازد که توسط فناوری تهدید می شود. علاوه بر این ، به ویژه بر تنش بین درک و واقعیت متمرکز است ، جایی که در نگاه اول چیزی بی ضرر به نظر می رسد ، اما با بازرسی عمیق تر ، شما یک حقیقت نگران کننده را کشف می کنید.

3. روش های زیرزمینی
معروف ترین خطوط آن شناخته شده است: “کلمات کجا می روند / وقتی ما آنها را گفتیم؟” این مجموعه یک اثر تاریک است که با تأملات تأمل برانگیز در گذشته و همه جا حضور در مرگ روبرو است. بسیاری از این اشعار با از دست دادن و فراموشی مقابله می کنند.

4. سیاست قدرت
این مجموعه یکی از آشکارترین کارهای سیاسی اتوود را نشان می دهد و. این شعرها با رنج و وابستگی روبرو می شوند كه زنان و مردان را بهم می پیوندد ، و همچنین با نگرانی های بزرگتر وجودی روبرو می شوند.

5. مجلات سوزانا مودی
در این شعرها ، اتوود تاریخ کانادا را از دیدگاه یک زن مشهور ، سوزانا استریکلند مودی ، یک زن انگلیسی که مهاجرت خود را به کانادای علیا در شعرها و مجلات مستند کرد ، دوباره تصور می کند. موضوعات برجسته وحشیگری تمدن و شگفتی از چشم انداز ، وحشت جنگل و فضای بین منظره و نگران کننده است.

6. داستان های واقعی
این مجموعه شعر نتیجه فعالیت اتوود در مجموعه ای از سازمان های حقوق بشری ، به ویژه شعبه کانادایی عفو بین الملل بود. آنها با ستم سیاسی و تخریب محیط زیست نگرانی قابل توجهی از خود نشان می دهند.

7. شما خوشبخت هستید
در این مجموعه اتوود در میان رنج و ناامیدی از زندگی در این کتاب شعر به دنبال خوشبختی و رضایت است. عنوان مبهم و کنایه آمیز است زیرا بیشتر تلاشی برای اقناع نفس است تا بیان واقعیت.