شکست روسیه در انتخابات در IN: روسیه در انتخابات به سه نهاد سازمان ملل بر سر اوکراین شکست خورد

شکست روسیه در انتخابات در IN: روسیه در انتخابات به سه نهاد سازمان ملل بر سر اوکراین شکست خورد

روسیه در انتخابات این هفته به سه نهاد سازمان ملل شکست خورد، که نشانه مخالفت با آن است تهاجم به اوکراین بیش از یک سال پیش همچنان قوی است.
این رای گیری در شورای اقتصادی و اجتماعی 54 عضوی سازمان ملل به دنبال تصویب 6 قطعنامه غیرالزام آور علیه روسیه توسط 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل است. آخرین – در 23 فوریه، در آستانه اولین سالگرد تهاجم – خواستار پایان دادن به خصومت ها و خروج نیروهایش از مسکو شد و با 141 رای موافق در برابر 7 رای مخالف و 32 رای ممتنع به تصویب رسید.
در رای گیری ECOSOC، روسیه با شکست قاطع از رومانی برای یک کرسی در کمیسیون وضعیت زنان شکست خورد. این کشور برای عضویت در هیئت اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف به استونی باخت. و از ارمنستان و جمهوری چک در رای گیری مخفی برای عضویت در کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری شکست خورد.
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، پس از رای‌گیری روز چهارشنبه گفت: «این یک سیگنال واضح از سوی اعضای ECOSOC است مبنی بر اینکه هیچ کشوری نباید در مورد ارگان‌های مهم سازمان ملل موضع داشته باشد، زمانی که آنها نقض آشکار منشور سازمان ملل هستند.»
در رای گیری اعضای 14 کمیسیون، هیئت مدیره و گروه تخصصی که ECOSOC بر آنها نظارت می کند، روسیه با تحسین به عضویت کمیسیون توسعه اجتماعی انتخاب شد – که ایالات متحده و بریتانیا کشورهای خود را از آن جدا کردند و گفتند که تهاجم روسیه ناقض قوانین بین المللی و اوکراین است. تمامیت ارضی.
روسیه همچنین با تشویق به عضویت گروه کاری بین دولتی کارشناسان استانداردهای بین المللی حسابداری و گزارشگری انتخاب شد.