طرز تهیه یدلی به سبک حیدرآبادی در خانه در تابه

طرز تهیه یدلی به سبک حیدرآبادی در خانه در تابه

زمانی که صحبت از صبحانه سالم به میان می آید، نام غذای جنوب هند در اولویت قرار می گیرد. تقریبا همه دوست دارند صبح ها ادلی و دوسا را ​​برای صبحانه میل کنند. افراد زیادی هستند که برای صبحانه به Idli و Dosa تکیه می کنند، زیرا گفته می شود که فوق العاده سالم هستند. امروز در مورد دستور ادلی صحبت خواهیم کرد که بسیار ساده و آسان است. اما روش معمولی ساخت ادلی ممکن است عده ای را خسته کند. به همین دلیل است که ما یک روش منحصر به فرد از ساخت ادلی را برای شما آورده ایم که در حیدرآباد از آن لذت می برند.
همچنین بخوانید: طرز تهیه برنج لیمویی سبک هندی جنوبی در خانه

ادلی به سبک حیدرآبادی بسیار تند، ترد و خوشمزه است. برای ساختن این ادلی، به هیچ نوع ادلی ساز نیاز ندارید، زیرا این ادلی را می توان روی خود طوا درست کرد. این ادلی را بیشتر با ادلی پودی ماسالا تند میل می کنند. در اینجا دستور پخت دقیق همان…

مواد لازم برای خمیر Idli1 فنجان آرد برنج
آرد اوراد 1 پیمانه
½ فنجان پوها
نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
کشک 1 قاشق چایخوری
½ فنجان آب
1 قاشق چایخوری نمک میوه
2 قاشق غذاخوری پیاز (خرد شده)
2 قاشق غذاخوری برگ کاری
5-6 گوجه فرنگی (خرد شده)

غلاف


مواد لازم برای ادلی پودی ماسالا

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1/2 فنجان چانا دال
1/2 فنجان اوراد دال
1/4 فنجان دانه کنجد سفید
20 فلفل قرمز کامل
1/2 قاشق چایخوری آسافوتیدا
2 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق چایخوری نمک

همچنین بخوانید: 5 چیز جالب مربوط به چپاتیس که هیچکس به شما نگفته است

روش
1. برای درست کردن ایدلی به سبک حیدرآبادی، ابتدا پوها را در شیشه ریخته و از آن پودر ریز درست کنید. حالا برنج و آرد اوراد را در آن خوب مخلوط کنید. ۱ قاشق غذاخوری نمک، کشک و آب اضافه کنید تا خمیر آن درست شود. بگذارید چند دقیقه به همین شکل بماند.

2. تا آن زمان پودی ماسالا را آماده کنید. یک قاشق روغن را در تابه گرم کنید و چانا دال و اوراد دال را در آن چرخ کنید. وقتی شروع به طلایی شدن کرد، کنجد و فلفل قرمز کامل را به آن اضافه کنید. بعد از خاموش کردن گاز، آسافوتیدا را به آن اضافه کنید.

3. برای درست کردن خمیر ادلی فوری نمک میوه را به آن اضافه کنید. حالا یک تابه یا تابه صاف را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن روی اجاق گاز گرم کنید. پیاز خرد شده، برگ کاری و فلفل سبز را روی آن تفت دهید تا طلایی شود. وقتی طلایی شد گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق پودی ماسالا به آن اضافه کنید. حالا این ادویه را به چهار قسمت تقسیم کنید.

4. یک پیمانه خمیر Idli را روی هر بلوک ماسالا بریزید. حالا با پوشاندن درب آن را ببندید و صبر کنید تا پف کند. باید چهار تا پنج دقیقه آن را بپزید. به همین ترتیب آن را برگردانید و از طرف دیگر نیز بپزید. می تونید هر چقدر که دوست دارید ترد درست کنید. روی آن را با گشنیز تزیین کرده و با چاتنی داغ سرو کنید.