علائم زوال عقل: مطالعات نشان داد که این داروها خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند

علائم زوال عقل: مطالعات نشان داد که این داروها خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند

مطالعه انجام شده توسط دانشگاه واشنگتن و گروه هلث سلامت 3500 مرد و زن 65 ساله یا بالاتر را برای یک دوره هفت ساله ردیابی کرد. آنها داروهایی را که شرکت کنندگان 10 سال قبل از شروع مطالعه مصرف کردند، ثبت کردند. آنها دریافتند که 800 نفر به زوال عقل مبتلا شده اند.

محققان دریافتند: مصرف یک آنتی کولینرژیک به مدت معادل سه سال یا بیشتر با خطر زوال عقل 54 درصد بیشتر از مصرف همان دوز به مدت سه ماه یا کمتر مرتبط بود.

برای مطالعه بنزودیازپین، 2000 مرد و زن بالای 66 سال که به بیماری آلزایمر مبتلا بودند و 7000 مرد و زنی که این بیماری را نداشتند شناسایی شدند. هنگامی که گروه ها تنظیم شدند، محققان نسخه های دارویی را در طول پنج تا شش سال قبل از تشخیص آلزایمر بررسی کردند. افرادی که به مدت سه ماه متوالی یا کمتر از بنزودیازپین مصرف کرده بودند، تقریباً خطر زوال عقل مشابه افرادی را داشتند که هرگز یک بنزودیازپین مصرف نکرده بودند. اما افرادی که به مدت سه تا شش ماه بنزودیازپین مصرف کرده بودند، 32 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بودند و کسانی که بیش از شش ماه یک بنزودیازپین مصرف کردند، 84 درصد بیشتر از کسانی که بنزودیازپین مصرف نکرده بودند، در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بودند. یافت.