عید پاک: پاپ در عید پاک: برای مردم اوکراین، روسیه و پناهندگان دعا کنید

عید پاک: پاپ در عید پاک: برای مردم اوکراین، روسیه و پناهندگان دعا کنید

واتیکان سیتی: پاپ فرانسیس روز یکشنبه در پیام عید پاک با تاکید بر امید، دعا برای مردم اوکراین و روسیه خواند، از کشورهایی که از پناهجویان استقبال می‌کنند تمجید کرد و از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌های آسیب دیده از آخرین موج خشونت‌های مرگبار خواست تا «جو اعتماد» را ایجاد کنند. ”
فرانسیس، همراه با ده ها روحانی و ده ها هزار مؤمن، شادترین روز مسیحیت را با مراسم عشای ربانی در میدان سنت پیتر تزئین شده با گل جشن گرفتند. عید پاک این باور مسیحی را اعلام می کند که عیسی پس از مصلوب شدن از مردگان برخاست.
پاپ 86 ساله با سخنرانی سنتی در مورد مکان های آشفته در جهان، جشن را در رأس خود قرار داد. فرانسیس با تشویق به “اعتماد میان افراد، مردم و ملت ها” گفت که بیان شادی عید پاک “تاریکی و تاریکی را روشن می کند که اغلب اوقات جهان ما خود را در آن می بیند.”
پیام عید پاک پاپ با نام لاتین “Urbi et Orbi” شناخته می شود که به معنای “به شهر و جهان” است.
از زمانی که روسیه در فوریه 2022 به اوکراین همسایه حمله کرد، فرانسیس بارها خواستار پایان دادن به جنگ شده و برای مردم “شهید” اوکراین دعا کرده است.
دیپلمات‌های اوکراینی شکایت کرده‌اند که وی در اظهاراتش در مورد روسیه و به‌ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به‌اندازه کافی سخت نگرفته است، زیرا واتیکان تلاش می‌کند از بیگانه کردن روسیه جلوگیری کند.
فرانسیس در سخنرانی عید پاک خود که در حالی که بر روی صندلی در بالکن مرکزی سنت پیترز نشسته بود، از خدا درخواست کرد: “به مردم عزیز اوکراین در سفرشان به سوی صلح کمک کنید و نور عید پاک را بر مردم روسیه بیفزایید.” باسیلیکا رو به میدان. “به مجروحان و همه کسانی که عزیزانشان را به دلیل جنگ از دست داده اند، تسلی دهید و اجازه دهید که اسرا سالم و سلامت به خانواده های خود بازگردند.”
وی از جامعه بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و «تمام درگیری‌ها و خونریزی‌ها در جهان، از سوریه که هنوز در انتظار صلح است، شروع شود» تلاش کند. فرانسیس همچنین برای کسانی که عزیزان خود را در زمین لرزه ای که دو ماه پیش سوریه و ترکیه را لرزاند و ده ها هزار کشته بر جای گذاشت دعا کرد.
با تجدید خشونت مرگباری که در روزهای اخیر بر اسرائیلی ها و فلسطینی ها تأثیر گذاشته است، فرانسیس خواستار «از سرگیری گفت وگو در فضای اعتماد و احترام متقابل بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها شد تا صلح در شهر مقدس و در شهر مقدس حاکم شود. کل منطقه، اشاره ای به اورشلیم.
اما فرانسیس همچنین به پیشرفت در برخی جبهه ها اشاره کرد.
او بدون نام بردن از هیچ کشور خاصی گفت: «بیایید از نشانه‌های امیدی که از بسیاری از کشورها به ما می‌رسد، خوشحال باشیم، از آن‌هایی که کمک می‌کنند و به همه فراریان از جنگ و فقر خوش‌آمد می‌گویند.»
نحوه مراقبت از پناهجویان، مهاجران و پناهندگان، و اینکه آیا اجازه ورود به آنها داده می شود یا خیر، یک بحث سیاسی و اجتماعی داغ در بسیاری از اروپا و همچنین در ایالات متحده و جاهای دیگر است.
درگیری‌های خونینی که فرانسیس به آن اشاره کرد با شورش رنگ‌های روشن که توسط لاله‌های قرمز نارنجی، اسپری‌های زرد فورسیتیا و نرگس، سنبل‌ها و دیگر گل‌های رنگارنگ فصلی که میدان سنت پیتر را تزئین می‌کردند، در تضاد بود. شکوفه ها در کامیون هایی از هلند حمل شده و در گلدان ها برای تزئین میدان واتیکان نصب شدند.
به گفته سرویس‌های امنیتی واتیکان، حدود 45000 نفر تا آغاز مراسم عبادت در اواسط صبح تجمع کرده بودند، اما جمعیت قبل از قرار ظهر برای سخنرانی پاپ از بالکن مرکزی کلیسای سنت پیتر مشرف به مسجد به 100000 نفر رسید. مربع.
یک سایبان روی لبه پله‌ها در میدان به پاپ پناه داد که 12 ساعت پس از یک مراسم 2.25 ساعته بیداری عید پاک در کلیسای سنت پیتر در شب قبل در معرض دید عموم قرار گرفت.
فرانسیس 86 ساله که هنوز از برونشیت نقاهت می‌کند، به دلیل سرمای بی‌سابقه شبانه، از راهپیمایی سنتی جمعه خوب در کولوسئوم رم صرف نظر کرد.
فرانسیس به طور کلی پس از اقامت سه روزه هفته گذشته در بیمارستانی در رم که در آن آنتی بیوتیک داخل وریدی برای برونشیت تجویز شد، بهبود یافت. او در 1 آوریل مرخص شد.
اما نزدیک به پایان حضور بیش از دو ساعته در یکشنبه عید پاک، به نظر می رسید فرانسیس شروع به تمام شدن کرد. صدایش خشن شد و یک دفعه برای سرفه حرفش را قطع کرد.