فرانسه علیه مارپیچ نفرت جهادی آنلاین مبارزه می کند

پاریس: همانطور که فرانسه از یک رشته حملات جهادی می ترسد ، این کشور درگیر یک جنگ خطرناک است – از شهروندان در برابر تبلیغات افراطی محافظت می کند که به نظر می رسد با هر قتل وحشتناک قدرت آنها افزایش می یابد.
رسانه های اجتماعی خشم بسیاری از مسلمانان را در مورد انتشار مجدد کارتون های محمد توسط هفته نامه طنز برانگیخته است چارلی ابدو – با عواقب غم انگیز که حتی نظارت دقیق سرویس های اطلاعاتی قادر به جلوگیری از آن نبود.
این هفته نامه کاریکاتورها را در ماه سپتامبر در صفحه نخست خود قرار داد تا به محاکمه 14 همدستی مظنون افراد مسلح که در ژانویه 2015 در دفتر پاریس 12 نفر را قتل عام کردند ، آغاز موجی از ترور که بیش از 250 کشته برجای گذاشته است. در خاک فرانسه
بعداً در ماه سپتامبر ، یک مرد پاکستانی که قصد انتقام داشت ، دو نفر را با دستگاه گوشت گوشت جلوی دفتر زخمی کرد ، غافل از اینکه این کاغذ اکنون در مکانی کاملاً مخفی نگهداری می شود. وی در هیچ یک از لیست های امنیتی فرانسه نبود.
“انتشار مجدد کارتون ها به عنوان یک مورد مشاهده شد توهین جدید و به عنوان شتاب دهنده کار کرد ” لورنس بیندر، بنیانگذار پروژه JOS ، که نظارت می کند محتوای افراطی برخط.
چند روز بعد ، رئیس جمهور امانوئل مکرون از فشار جدیدی برای مبارزه با رادیکالیسم و ​​”آزادسازی اسلام در فرانسه از نفوذ خارجی” خبر داد ، که باعث خشم و اعتراض در چندین کشور مسلمان شد.
درخواست های خشونت علیه اهداف فرانسوی به زودی با شدت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت ، سرویس های جاسوسی اطلاعاتی که می دانستند کشور قبلاً در برابر مهاجمان “گرگ تنها” آسیب پذیر است که شناسایی آنها تقریباً غیرممکن است قبل از اقدام آنها ، بسیار شگفت آور است.
بینندر به خبرگزاری فرانسه گفت: “تلخی علیه فرانسه دیگر فقط در حوزه های جهادی نیست.” “اکنون از سیاست های رادیکال اسلامی به یک حوزه مذهبی بسیار گسترده تر رسیده است.”
نفرت آنلاین چرخه خشونت را با قطع سر یک جوان 18 ساله تداوم بخشید ساموئل پتی، معلمی که هنگامی که کارتون های شارلی ابدو را برای درس آزادی بیان به دانش آموزان نشان می داد ، برخی والدین را عصبانی کرد.
گروه های مرتبط با القاعده و دولت اسلامی قاتل پتی را ستودند و با تماس های اینترنتی تقلید از حمله وی ، اینترنت را پر کردند.
دو هفته بعد ، یک جوان تونسی که فقط در ماه اکتبر وارد فرانسه شد ، سه نفر را در کلیسایی در نیس کشت.
وی گفت: “موج حملات تروریستی اخیر در فرانسه نشان داده است که اکنون ، بیش از هر زمان دیگری ، باید از گسترش آنلاین محتوای تروریستی جلوگیری کنیم.” دیوید ایبسن، مدیر اجرایی پروژه مقابله با افراط گرایی.
فرانسه پیش از این قول داده بود که اقدامات سختگیرانه تری را علیه نفرت آنلاین پس از قتل پتی انجام دهد – نام معلم و آدرس مدرسه او در کمپین رسانه های اجتماعی علیه او قرار داده شده بود.
با این حال ایبسن گفت که دولت ها بدون تلاش هماهنگ شرکت های ارائه دهنده بسترهایی که افراط گرایان به راحتی از آن سو استفاده می کنند ، با یک نبرد دشوار روبرو هستند.
وی گفت: “سهولت دسترسی مداوم به تصاویر و فیلم های بسیار خشن در رسانه های اجتماعی نشان دهنده عدم پایبندی شرکت های فناوری به وعده های خود و پرداختن به شیوع محتوای افراط گرایانه و تروریستی به صورت آنلاین است.”
بینندر خاطرنشان كرد كه از زمان كشته شدن پتی ، “تراكتهای فرانسوی وجود دارد كه توسط حسابهای غیر فرانسوی ارسال شده است و در بعضی مواقع فقط دانش متوسطی از زبان را نشان می دهند.”
این محتوا هنوز می تواند برای ایجاد انگیزه در شنوندگان پذیرا ، به ویژه افراد آسیب پذیر یا روانشناختی ، به اندازه کافی مثر باشد.
هنوز فراتر از پیام های ناشناس در فیس بوک یا توییتر ، انتقاد شدید از رهبران سیاسی و مذهبی مسلمان به ماکرون افراطی است مبارزات تبلیغاتی حتی خطرناک تر
نخست وزیر پاکستان عمران خان رئیس جمهور فرانسه را به حمله به ایمان مسلمان و سوخت دادن متهم کرده است اسلام هراسی در اروپا ، اظهارنظرهایی که باعث می شد هزاران نفر در اعتراض به فرانسه به خیابانها بکشند.
بوقلمونبه ویژه رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ، همچنین نظرات ماکرون ، و همچنین یک کارتون تاول زده توسط چارلی ابدو را که این هفته اردوغان را مسخره می کرد ، مورد سو seized استفاده قرار داد و ادعا کرد که مسلمانان مورد تبعیض قرار می گیرند.
کارشناسان می گویند این اظهارات آتشین خطر بیشتری نسبت به ابراز همبستگی با قربانیان فرانسوی حملات تروریستی دارد.
و همراه با صحنه های معترضین خشمگین که تصاویر ماکرون را می سوزانند ، دقیقاً همان مواردی هستند که افراط گرایان برای تبلیغات تبلیغاتی خود در شبکه های اجتماعی نیاز دارند.
فیل گورسکی ، افسر اطلاعاتی سابق کانادا و اکنون رئیس مشاوره Borealis ، گفت: “حداقل این از طرف این رهبران دولت غیرمسئولانه است.”
وی گفت: “آنها تا حدودی مسئولیت دارند.” “کلمات مهم هستند ، به ویژه کلمات افرادی که در موقعیت قدرت هستند.”
کارشناسان می گویند ستایش آنلاین از کسانی که حملات فرانسه را انجام داده اند و باعث الهام بخشیدن به دیگران برای جستجوی اهداف خود می شود ، همچنین نشان می دهد که چگونه جنگ رسانه های اجتماعی نمی تواند تنها فرانسه باشد.
ایبسن گفت: “اقدامات مشخص تر علیه محتوای تروریستی آنلاین باید در سراسر اتحادیه اروپا تحقق یابد.”
“فقط با عزم راسخ و هماهنگی مداوم از طریق کشورهای عضو می توان با افراط گرایی آنلاین مبارزه کرد و در نهایت ریشه کن کرد.”